"Rușinea de la Brăila"

"Rușinea de la Brăila"
Evaluaţi acest articol
(49 voturi)

Aproape șapte luni au trecut de când circulația rutieră a fost deschisă pe podul peste Dunăre de la Brăila, dar nici până acum lucrările nu au fost finalizate, macaralele nu au fost demontate, recepția finală n-a fost făcută, restricțiile încă persistă, iar conexiunea rutieră cu mărețul pod se face schilodit, fără direcția principală către Jijila - banalul drum cu câte o bandă pe sens nu e gata nici acum, deși e în lucru de trei ani, comentează HotNews, într-un articol intitulat "Rușinea de la Brăila".

În 6 iulie 2023, când panglica a fost tăiată la Podul peste Dunăre de la Brăila de președintele Iohannis, premier, miniștri, ambasadori și un alai de seamă de politicieni și diplomați, promisiunea oficială de la Transporturi era că lucrările rămase de executat vor fi gata până la finalul anului. Mai exact, un pod peste calea ferată care să lege efectiv podul de șoseaua de centură a Brăilei de-o parte, și de cealaltă parte de apă drumul principal până la Jijila, spre Tulcea. Un drum de 19 km cu o bandă pe sens la care lucrările au debutat în primăvara anului 2021, deci în urmă cu aproape trei ani.

În paralel, constructorul urma să lucreze la ultimele finisaje ale podului și la demontarea celor patru uriașe macarale de la pilonii podului suspendat, lucrări pentru care s-au impus restricții de circulație - limitări de viteză și acces interzis pe timpul nopții.

Pe măsură ce lunile au trecut, lucrurile nu au mai decurs conform planurilor... Dincolo de absurdul episod cu șuruburile din parapetele metalice ce nu erau strânse, CNAIR a început să recunoască mobilizarea slabă a constructorului, iar ministrul Grindeanu a atacat constructorul pentru lipsa de activitate pe șantier. Fără prea mare efect, lunile au trecut, anul 2023 s-a încheiat și a trecut, iar lucrările tot nefinalizate au rămas.

De fapt, pasajul peste calea ferată spre Centura Brăila este aproape gata, dar constructorul nu a cerut recepția lucrării, astfel că nu s-a trecut la deschiderea traficului, notează sursa citată.

"E absolut inadmisibil ce se întâmplă acolo. S-au terminat lucrările pe partea brăileană a malului Dunării, toată acea traversare peste linia de cale ferată, toate lucrările sunt finalizate. Compania refuză să facă notificarea. Traficul din Brăila este dat peste cap în acest moment, pentru că ei refuză să facă această notificare", a reacționat de curând Sorin Grindeanu.

"Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare a acestuia", precizează CNAIR, care spune că recepţia lucrărilor se va face doar după îndeplinirea tuturor standardelor de calitate stipulate în contract.

Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, antreprenorul mai are de efectuat următoarele tipuri de lucrări: drumuri de acces (drumul spre Jijila), lucrări de construcţie a bazinelor de retenţie a apei pluviale, efectuarea marcajelor şi montarea elementelor de semnalizare verticală-orizontală pentru siguranţa circulaţiei şi lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.

Citit 32709 ori Ultima modificare Luni, 26 Februarie 2024 19:40

2 comentarii

  • postat de luca
    Miercuri, 28 Februarie 2024 14:54
    5.2.209.***
    De fapt este rusinea de la Tulcea, asta daca e sa fim corecti din punct de vedere tehnic.
    3
    7
  • postat de marr
    Luni, 26 Februarie 2024 21:54
    86.124.203.***
    Aia a fost Important . Taiatu' motului . Si-au vazut interesu' si ...gata .
    Voi chiar aveti Asteptari de la creaturile astea numite Politicieni ? Nu sunt in stare(nu vor) , un Stat/Guvern sa IMPUNA prin CONTRACT cerinte/conditii ptr. o lucrare/constructie de Calitate . Sperante ?
    12
    73

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.