Transportul pe Dunăre, în criză / Fără Combinat, porturile riscă să rămână pe uscat
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Transportul pe Dunăre, în criză / Fără Combinat, porturile riscă să rămână pe uscat
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Scăderea activităţii industriale la ArcelorMittal a înjumătăţit fluxurile de materii prime şi produse din porturile gestionate de APDM Galaţi * Doar 609.000 de tone marfă au trecut în ultima lună prin porturile dunărene * Chiar şi în condiţii mai dificile, baza transporturilor navale la Galaţi rămâne Portul Mineralier


Traficul naval prin porturile coordonate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi traversează una dintre situaţiile cele mai dificile din ultimii ani. În luna iunie, lună în care în mod normal porturile ar fi trebuit să fie „pe val” ca nivel al activităţii, s-a înregistrat o scădere drastică a volumului de mărfuri tranzitate comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai exact, în luna iunie, doar 609.426 tone marfă au trecut prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea, în condiţiile în care, în iunie 2012, traficul a fost de 841.402 tone marfă. Altfel spus, traficul s-a redus cu mai bine de un sfert!

Acest lucru s-a repercutat, desigur, şi în volumul total al mărfurilor tranzitate în primul semestru al acestui an. Dacă în prima jumătate a anului trecut prin porturile gestionate de APDM Galaţi au tranzitat aproape 4,04 milioane de tone marfă, anul acesta traficul a fost de 3,74 milioane de tone, ceea ce înseamnă o scădere de peste 7,2 la sută.

Articolul poate fi citit în întregime, în exclusivitate, în ediţia tipărită a cotidianului „Viaţa liberă”. Ziarul se găseşte la toate chioşcurile de difuzare a presei din Galaţi, la preţul de 1,5 lei exemplarul. Abonamentul la ediţia tipărită a „Vieţii libere” costă 25 de lei pe lună în mediul urban şi 20 de lei pe lună în mediul rural.

Citit 5511 ori Ultima modificare Vineri, 12 Iulie 2013 10:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.