Statul vă dă BANI grei pentru o MAȘINĂ ELECTRICĂ. Vă tentează?
Foto: Sursa foto: Internet

Statul vă dă BANI grei pentru o MAȘINĂ ELECTRICĂ. Vă tentează?
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) are în plan nu doar continuarea Programului „Rabla”, ci şi demararea programul „Rabla Plus”, prin intermediul căruia vrea să îi sprijine cu sume importante de bani pe românii care îşi cumpără maşini electrice. E şi normal să priveşti intenţia asta cu scepticism. Amintiţi-vă: când v-a tras ultima oară de mânecă statul român, ca să ne umple buzunarele?

Sumele pe care statul vrea să le dea românilor, odată ce proiectul de lege care reglementează funcţionarea proiectului „Rabla Plus” va fi adoptat, ajung la 20.000 lei pentru cumpărarea de maşini noi, electrice. Pentru cei care îşi cumpără maşini electrice hibride noi, statul ar putea da până la 5.000 de lei.

Cum se face plata? "Ecotichetul se scade din preţul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului nou pur electric sau autovehiculului nou electric hibrid, denumit în continuare preţ de comercializare, diferenţa fiind asigurată de către solicitant din surse financiare proprii şi/sau surse financiare complementare", potrivit proiectul de ordin MMAP.

Autovehicul nou electric înseamnă orice autoturism, autoutilitară uşoară sau autospecială/autospecializată uşoară propulsat/propulsată de un motor electric cu energie furnizată de baterii reîncărcabile, alimentate de o sursă externă de energie electrică (clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero). Autovehiculul va trebui să fie cumpărat de la un producător validat de autorităţi şi să fie înmatriculat pentru prima oară.

Autovehiculul nou electric hibrid va fi considerat orice autoturism, autoutilitară uşoară sau autospecială/autospecializată uşoară propulsat/propulsată de un motor electric, cu sursă de alimentare externă ("plug-in"), care obţine energie de la un carburant doar în scopul reîncărcării dispozitivului de stocare a energiei electrice şi care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km. De asemenea, vehiculul va trebui să fie cumpărat de la un producător validat de autorităţi şi să fie înmatriculat pentru prima oară.

Dă statul bani mulţi, dar tocmai pentru că sumele ar fi insuficiente şi, probabil, puţini le vor accesa. Maşinile integral electrice sunt scumpe. Renault are o gamă şi în România. cel mai accesibil model fiind Twizy, care costă puţin peste 30.000 lei (aproape 7.000 euro), plus cost lunar de chirie al bateriei. Dar e o maşină foarte mică. Şi e cam singura accesibilă. În rest, preţurile sar de 14.000 de euro. Iar celebra Tesla costă de la 60.000 euro în sus... Ca să nu mai vorbim despre problemele de service şi dificultatea de încărcare a maşinilor electrice..

Citit 4414 ori Ultima modificare Duminică, 24 Aprilie 2016 20:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.