Printre cele mai dezirabile afaceri vehiculate în cercurile antreprenorilor din România sunt cele desfăşurate pe platforma Amazon. Comerţul online ia tot mai mult locul celui tradiţional şi permite obţinerea unor venituri mari în timp foarte scurt. Însă apar şi provocări la fel de mari, cum ar fi schimbările rapide şi bruşte ale pieţei sau ale cumpărătorilor. Pentru a face faţă mediului online trebuie ţinut pasul cu ultimele noutăţi, ceea ce impune poziţionarea în cele favorabile contexte.
La o primă vedere, pare o schemă simplă - antreprenorul identifică o nişă de piaţă, pe care o exploatează, corelând cererea existentă pe piaţa din SUA cu un produs accesibil, provenit preponderent din China. De rest se ocupă Amazon, inclusiv de promovare, iar profitul nu este deloc neglijabil. Dar deţinerea know-how-ului este esenţială în demararea şi desfăşurarea acestei afaceri, pentru a evita riscurile şi a asigura succesul celui implicat în acest demers.
”În afacerile online totul se întâmplă repede şi au loc schimbări mari, uneori de pe o zi pe alta, explică Peter Lazea, antreprenor pe platforma Amazon, iniţiator al grupului de suport "The Culture of Achievement". Considerăm că rata de insucces în acest tip de business este mare, fără suportul pe care îl asigură un curs bine structurat şi actualizat. De asemenea, pentru o dezvoltare organică, este recomandată afilierea la comunităţile de antreprenori, care se ghidează după principii şi valori cumune".
O poveste românească de succes
Adina Diana Roman şi Peter Lazea au început un business pe platforma Amazon în urmă cu trei ani. Afacerea s-a dovedit a fi una de succes, reuşita datorându-se unui curs care se numeşte ”Amazing Selling Machine” (ASM). Pentru a sprijini românii care au demarat activitatea pe platforma Amazon, ei au format recent un grup de suport, "The Culture of Achievement", care are scopul de a asigura un mediu interactiv şi de susţinere reciprocă pentru toţi membrii săi.
În prezent, afacerea celor doi antreprenori români este prosperă, iar stilul lor de viaţă s-a schimbat foarte mult. “Nu mai este vorba doar despre business, ci este vorba despre o misiune, explică Adina. Pentru noi este foarte importantă educaţia, atât emoţională, cât şi financiară şi credem cu tărie că lumea poate deveni un loc mai bun. Dorinţa noastră, dar şi a multora din grupul "The Culture of Achievement" este să contribuim, împreună cu alţi antreprenori, la diverse proiecte educative, prin care să schimbăm percepţia lumii, începând de la nivel naţional şi, de ce nu, internaţional”.
”Afacerea noastră a ajuns la un rulaj de peste un milion de dolari pe an şi este în continuă creştere, povesteşte Peter, la rândul său. Am reinvestit mult în workshopuri, întâlniri şi evenimente de business din care am învăţat foarte multe şi ne-am făcut în acelaşi timp numeroase relaţii de valoare, care au contribuit în mare măsură la succesul nostru. Prin grupul pe care l-am format recent, "The Culture of Achievement", care numără deja circa 80 de membri, vrem să împărtăşim din experienţa şi cunoaşterea dobândită. Dorinţa noastră este de a lărgi cât mai mult această comunitate, pentru a ajuta cât mai mulţi români să-şi îndeplinească propriile vise”.
(P)