Cum este afectată faleza de insula de nisip formată la Galați
Foto: Cristian Deceanu

Cum este afectată faleza de insula de nisip formată la Galați
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Vineri, 9 februarie, de la ora 11.00, în sala D01 a Facultății de Arhitectură Navală are loc ediția cu numărul 104 a Colocviilor Constructorilor de Nave (CCN) gălățeni. Evenimentul este organizat de ANCONAV, cu sprijinul Facultății de Arhitectură Navală din cadrul Universității "Dunărea de Jos" din Galați și al AGIR - Sucursala Galați, sponsorizat de Bureau Veritas.

Unul dintre cei doi invitați ai navaliștilor gălățeni, căpitanul fluvial Horia Suceveanu, va vorbi despre impactul înnisipării în zona kilometrului 152 al Dunării asupra navigației şi stabilității malului. "Urmărim cu toții, de câțiva ani buni, formarea unei insule de nisip în mijlocul Dunării, ale cărei dimensiuni cresc în perioada de secetă. A devenit și loc de agrement. În schimb, adâncimea fluviului în zonă a scăzut mult, punând probleme navigatorilor. Se pare că prezența insulei influențează și structura malului în dreptul falezei. Probleme puțin dezbătute până acum, ceea ce sporește interesul pentru temă. După ce va enumera cauzele înnisipării şi va comenta despre formarea şi extinderea insulei din zona Galațiului, Horia Suceveanu ne va împărtăși consecințele acestui fenomen asupra navigației maritime şi fluviale şi va discuta despre erodarea malului în zona falezei. Cu această ocazie, va propune şi soluții de rezolvare a problemelor. Ne face plăcere să amintim aici că dl Horia Suceveanu este și un cunoscut artist plastic", se arată în invitația la eveniment remisă de organizatori.

În prima parte a evenimentului, prof. univ. Anca Nicolau, de la Facultatea de Știința și Ingineria Alimentelor, coordonatoarea Grupului de Microbiologia Alimentelor și președintele AGIR Galați, va vorbi despre rațiile de apă şi alimente din bărcile şi plutele de salvare şi consumul acestora în vederea supraviețuirii pe mare. Prezentarea va enumera proviziile de apă şi hrană cu care o barcă de salvare trebuie să fie echipată, conform SOLAS (Safety of Life at Sea), şi va explica rațiunile științifice care stau la baza constituirii acestora şi a stabilirii modului în care sunt distribuite supraviețuitorilor. Prezentarea se va încheia cu povestea de supraviețuire a familiei Robertson din Marea Britanie, care a rezistat în Pacific o lună de zile după ce ambarcațiunea i-a fost distrusă de balene ucigașe.

Citit 3389 ori Ultima modificare Joi, 08 Februarie 2024 08:06

6 comentarii

  • postat de un cetetan
    Miercuri, 14 Februarie 2024 15:45
    84.232.168.***
    Insula e de mal, nu de nisip, ca de cate ori vine Siretul vine cu tot pamantul pe care il spala in amonte de unde au taiat aia copacii.Acu daca tot avem o insula in mijlocul Dunarii eu zic sa plantam niste copaci,aducem niste nisp fin si s-o facm plaja pentru Galati.Bagam si vreo 2 restaurante pe ea
    0
    0
  • postat de vali
    Joi, 08 Februarie 2024 18:44
    5.13.134.***
    aduceti draga de la ucra]na ati vazut ce repede sapa aia
    2
    4
  • postat de Jan acaru.
    Joi, 08 Februarie 2024 11:32
    86.124.200.***
    Insula e vizibila după 1995 când s-a început sifonarea banilor de la dragat.Lăsați COLOCVIILE, cumpărați nave tehnice ultra moderne și apucați-vă de dragat.Inspirativa de la canalul Suez.Grecii calareau marile acum 3000 ani fără profi universitari dupe ei și nu mureau de foame. Mofturi...
    2
    28
  • postat de Ivascu
    Joi, 08 Februarie 2024 10:18
    128.127.117.***
    Este asa de mult afectat malul galatean de insula, incat s-a umplut de salcii si plopi, de nu mai vezi Dunarea.
    Si daca ar fi adevarat, solutia consta in a crea obstacole in fata curentului, asa cum este cheiul inaintat de la trecere bac si portul pentru ambarcatiuni. Aluviunile s-au depus in aval.
    2
    16
  • postat de neinteresant
    Joi, 08 Februarie 2024 10:07
    5.2.209.***
    De ce ne-ar interesa? De zeci de ani se spune ca pe faleza nu e bine sa faci constructii. Cu toate astea au aparut intai vilele si apoi blocuri de 10 etaje. Cine a cumparat acolo sa traga ponoasele, e logic ca daca au existat cereri, au venit si oferte. Pana la urma insula din ce judet face parte?
    1
    27
  • postat de Nicusor
    Joi, 08 Februarie 2024 09:03
    5.13.144.***
    Vorbe, vorbe si iar vorbe. Cand se va trece si la fapte (dragare), pentru ca batranul fluviu transporta aluviuni de cand este el fluviu. Este si normal ca malurile sa fie afectate de curenti atata timp cat acesti curenti de apa sunt impinsi spre mal de obstacolul natural adica de insula.
    3
    39

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.