Primăria a anunţat rezultatele anchetei de la Transurb

Primăria a anunţat rezultatele anchetei de la Transurb
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Conducerea societăţii va fi asigurată de preşedintele CA, o serie de cheltuieli vor fi reduse drastic, iar şoferii ar putea primi majorări salariale


În urma grevei spontane declanşată de şoferii Transurb pe data de 31 martie, Marius Stan a cerut un control la societatea locală de transport public. După două săptămâni, comisia care a fost învestită să verifice situaţia economico-financiară a societăţii a finalizat raportul privind controlul efectuat. Raportul cuprinde mai multe măsuri de îmbunătăţire a activităţii societăţii, în vederea rezolvării problemelor invocate de salariaţii care au declanşat greva.

Una dintre cele mai importante măsuri priveşte conducerea societăţii Transurb. Până acum, Consiliul de Administraţie nu a avut preşedinte, deciziile fiind luate de directorul general. "Consiliul de Administraţie al SC Transurb SA va proceda de urgenţă la alegerea unui preşedinte, care să asigure conducerea societăţii", se arată în raportul comisiei. Astfel, Genica Totoloci va fi director executiv, ea urmând să pună în aplicare deciziile luate de preşedintele şi membrii Consiliului de Administraţie.

Mai mult decât atât, directorul societăţii nu va mai încasa prima anuală, care varia între 29.000 şi 58.000 de lei, „pentru că nu au fost stabilite şi aprobate criteriile de performanţă”.

Se va reduce personalul TESA

Comisia de control a acordat un termen de o săptămână pentru ca reprezentanţii conducerii Transurb SA „să prezinte un proiect de organigramă adaptată la condiţiile reale de funcţionare a societăţii şi care să urmărească eficientizarea activităţii”. În acest proiect, conducerea societăţii trebuie să ţină cont de cerinţa salariaţilor privind reducerea personalului TESA, măsură dispusă şi de comisia de control.

De asemenea, vor fi externalizate mai multe activităţi care grevează fondul de salarii. După ce noua organigramă şi noul stat de funcţii vor fi aprobate, se va face o analiză a impactului pe care acestea le vor avea asupra fondului de salarii prevăzut pe 2014. Abia după ce această analiză va fi gata, se vor putea lua în calcul şi majorările salariale solicitate de şoferi.

Corpul de control nu a uitat nici de solicitările privitoare la parcul auto. „Consiliul de Administraţie va aproba în regim de urgenţă completarea parcului auto cu mijloace de transport de capacitate medie şi mică (midibuze şi microbuze), cu care se va executa orarul regulat de transport pentru rentabilizarea traseelor care nu au flux de călători pe toată durata zilei sau care deservesc cartierele de la periferia oraşului”, se precizează în raportul prezentat de comisie primarului Marius Stan.

Deciziile finale însă vor fi luate, cel mai probabil, luna viitoare, într-o şedinţă a Consiliului Local.

Citit 7916 ori Ultima modificare Miercuri, 16 Aprilie 2014 17:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.