O staţie de tramvai numită dorinţă…

O staţie de tramvai numită dorinţă…
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Pentru a te urca în tramvai, de pe Oţelarilor, trebuie să faci slalom printre maşini * Nu există nici staţii şi nici refugii amenajate * Situaţia se regăseşte şi pe Basarabiei     

Dacă ar fi să te iei după gradul de amenajare a staţiilor pentru transportul public de călători, poţi trage liniştit concluzia că… I. C. Frimu şi cartierul Dunărea nu se află în municipiul Galaţi. Spunem acest lucru, pentru că aici staţiile de tramvai, autobuz sau microbuz nu există. Rezultatul: gălăţenii aşteaptă de zeci de ani de zile să sosească mijloacele de transport în stradă, sub cerul liber. Plouă, ninge, bate vântul sau dogoreşte soarele, nu contează! Primăria probabil că nu a socotit nimerit să amenajeze staţii, măcar să monteze un acoperiş, ceva, pentru cei care aşteaptă, zilnic, mijloacele de transport în comun.

Alergând printre linii, pe Oţelarilor

În Micro 21, exact în faţa blocului D 19, pe Oţelarilor, gălăţenii aşteaptă tramvaiul stând în cel mai bun caz pe trotuar. Asta pentru că nici nu există refugiu pentru aceste mijloace de transport în comun, aşa că oamenii au două variante: să stea pe trotuar sau pur şi simplu pe mijlocul străzii, între linii. Vă imaginaţi ce se întâmplă când aceste mijloace de transport în comun se apropie de staţie! Toată lumea aleargă printre maşinile de pe şosea care şi ele opresc, regulamentar, doar atunci când tramvaiul a oprit în staţia neprevăzută cu refugiu…

Pericolul la care se expun călătorii este şi mai mare dacă ne gândim că în zonă se află Liceul Sportiv, de unde, în timpul şcolii, se revarsă grupuri-grupuri de copii care circulă cu tramvaiul. Dacă nu aleargă printre maşini, ca să prindă tramvaiul, elevii teribilişti îi imită pe cei maturi şi aşteaptă stând aşezaţi pe trotuar, cu picioarele în stradă.

Nimeni nu le spune nimic despre pericolul la care se expun, pentru că nimănui nu îi pasă. "Niciodată nu a fost amenajată o staţie cum se cuvine, măcar cu un acoperiş, dacă nu o bancă, la această staţie. Este adevărat că staţia de tramvai a fost desfiinţată la un moment dat, dar acum un an s-a reînfiinţat. Este dificil, mai ales când plouă sau ninge… dar noroc de blocul D 19, că ne adăpostim aici”, ne-a spus Camelia Petcu, arătând către un intrând al blocului, la parter. Chiar aşa!, probabil că primăria pe asta a şi mizat când a decis că oamenii din Micro 21 nu au dreptul la vreo staţie amenajată; oricum există blocul şi se pot adăposti acolo!

Un proiect pe bani europeni care a uitat… de oameni!

În I.C.Frimu, în zona numită "intersecţia fără rost" este aceeaşi situaţie. „Niciodată nu a fost staţie aici. Acum văd că au montat o bancă. Merită, că, uite, mai stai pe bancă, te mai relaxezi, ba în ploaie, ba pe ninsoare...”, glumeşte unul din gălăţenii care aşteaptă tramvaiul. Este de mirare cum ditamai proiectul de modernizare a străzii Basarabiei, proiect pe bani europeni, nu a putut să ia în considerare şi amenajarea unor staţii pentru călători!

Singurul semn că acolo este o staţie este o tăbliţă din metal, agăţată de stâlp, pe care scrie numerele traseelor care trec pe acolo: 5, 7, 36, 42, 44. În jur, blocuri cu intrare pe bază de interfon, deci, nici o şansă să te adăposteşti de ploaie în scară, la nevoie! „Nu a fost niciodată staţie. Aşteptăm pur şi simplu pe trotuar. Dacă plouă, ne mai înghesuim în chioşc”, ne spune Petru Dulgheru, de 72 de ani. Şi pe o parte şi pe alta a străzii, aşezate parcă strategic, două chioşcuri. Unul din ele – „La Neamţu’” - are în faţă o copertină sub care cu siguranţă că se adună călătorii care îşi pot cumpăra şi o cafea de la automat – exemplu de afacere a unui om cu iniţiativă care profită de o lipsă din sistem. Lipsa de interes a autorităţilor locale, de pildă, pentru amenajarea unor staţii pentru cetăţeni.

Ce spun Transurb şi Primăria?

„Situaţia din Micro 21, de la D 19 este cunoscută de noi. Am primit mai multe reclamaţii din partea cetăţenilor. Pe de o parte, tramvaiul nu are refugiu, oamenii aleargă printre maşini, că nici ele nu opresc mereu şi mai îngreunează traficul şi acele tomberoane de gunoi amplasate exact în dreptul staţiilor. Transurb a solicitat Primăriei înfiinţarea unui refugiu pentru tramvaie, am discutat această problemă chiar şi în comisia de siguranţă a circulaţiei”, ne-a declarat directoarea SC Transurb SA, Genica Totolici. Aceasta a promis că va reveni cu o adresă către Primărie, pentru reglementarea celor două cazuri semnalate de Viaţa Liberă. „Procedura aşa este: Primăria aprobă astfel de investiţii, dar la cererea Transurb”, ne-a confirmat şi viceprimarul Nicuşor Ciumacenco.   

Cum cazurile au fost deja readuse în atenţia publică, nu mai există nici un motiv pentru ca autorităţile să nu rezolve această problemă astfel încât gălăţenii să nu îşi mai rişte sănătatea aşteptând tramvaiul…

Citit 3001 ori Ultima modificare Marți, 10 Ianuarie 2012 18:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.