Mai e mult până departe - Proiect pentru un transport public occidental
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Mai e mult până departe - Proiect pentru un transport public occidental
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Consilierii locali vor ca, în anii următori să dea o subvenţie mai mică la Transurb * Printre altele, se vrea monitorizarea prin GPS a mijloacelor de transport, iar călătorii să ştie ora de sosire în staţie a autobuzului *

Cum ar fi să ştim cu precizie când va veni autobuzul în staţie, ca să nu ne mai lungim gâturile căutându-l în zare. Cum ar fi ca subvenţia acordată din bani publici societăţii Transurb să fie mai mică, încasările mai mari, ba mai mult, să dispunem de smart-carduri care să ne permită să călătorim cu mijloacele de transport în comun, publice sau private? Asemenea avantaje ar fi cu atât mai binevenite dacă avem în vedere situaţia actuală din transportul local. După cum v-am mai informat, în acest moment, în bugetul pe 2012 aprobat pentru Transurb, din veniturile totale de 48,7 milioane de lei, subvenţiile înseamnă 32,3 milioane de lei. Ca să nu mai punem la socoteală facilităţile stabilite de aleşii locali care au dus la eliberarea, anul trecut, a 259.935 de abonamente gratuite şi 78.000 la jumătate de preţ, în condiţiile în care s-au vândut cu preţul întreg doar 54.399 de abonamente. Aleşii locali au votat recent în favoarea realizării unui studiu de fezabilitate pentru a constata oportunitatea implementării unui sistem de management al transportului public în municipiul Galaţi. Scopul principal îl constituie diminuarea subvenţiei Transurb în anii următori.

Avantaje fără număr

Când au decis că este necesar un asemenea studiu, consilierii au luat în calcul şi alte aspecte care îşi pun amprenta asupra activităţii de transport: majorarea veniturilor societăţii, scăderea evaziunii fiscale, diminuarea numărului de persoane care călătoresc fără bilet şi scăderea consumurilor de carburant pentru SC Transurb SA. Aleşii consideră absolut necesară monitorizarea în timp real a poziţiei mijloacelor de transport cu ajutorul sistemului GPS. Planul merge mai departe şi mai îndrăzneţ: călătorii vor fi informaţi în staţiile de autobuz asupra orelor de sosire a vehiculelor, iar încadrarea vehiculelor de transport în orarul de circulaţie şi în ruta prestabilită şi utilizarea eficientă a resurselor, în special a combustibilului, vor fi analizate. Atunci când vor exista aplicaţii utilitare pentru digitizarea traseelor şi pentru generarea automată a graficelor de circulaţie, vom avea statistici reale şi sigure cu privire la transportul public local în totalitatea lui. La final se are în vedere emiterea de carduri, valabile atât pentru transportul în comun, cât şi pentru accesul în diferite instituţii care aparţin Consiliului Local.

Citit 2903 ori Ultima modificare Miercuri, 07 Martie 2012 20:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.