TRANSPORTUL PUBLIC din Galaţi va fi REORGANIZAT. Traseele de autobuz nu se vor mai suprapune cu cele de maxi-taxi

TRANSPORTUL PUBLIC din Galaţi va fi REORGANIZAT. Traseele de autobuz nu se vor mai suprapune cu cele de maxi-taxi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* BERD a cerut Primăriei Galaţi să cumpere troleibuze performante produse în Uniunea Europeană *  Până la începutul lunii iulie, municipalitatea va trebui să expertizeze reţeaua de transport electric * Traseele operatorilor de transport nu se vor mai suprapune


Dacă vrea să i se împrumute o sută de milioane de lei, Primăria municipiului Galaţi va trebui să joace după cum îi cântă consultanţii tehnici ai Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Până acum, reprezentanţii Primăriei au avut mai multe întâlniri de lucru cu aceştia pentru a stabili condiţiile în care va fi acordat împrumutul, în cazul nerespectării acestora riscând să restituie imediat banii. O serie întreagă de cerinţe BERD se referă la finanţarea investiţiilor care vizează transportul public urban. Este vorba despre eficientizarea transportului public local, pentru care se doreşte o finanţare BERD de 6,8 milioane de lei, şi de cumpărarea a 14 troleibuze cu 23,4 milioane de lei.

Trasee distincte

Potrivit unui raport care a ajuns în atenţia consilierilor locali, în vederea eficientizării transportului public local, consultanţii BERD au solicitat respectarea mai multor condiţii şi principii. În primul rând, Primăria va trebui să realizeze o nouă hartă a reţelei de transport public local în regim regulat, care va fi prezentată consultanţilor BERD. Aceştia cer ca traseele operatorilor de transport să fie distincte, fără a se suprapune. Mai mult, traseele principale sau centrale să fie alocate operatorului public, iar cele secundare operatorilor privaţi. De asemenea, sistemul de e-ticketing (sistem emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie) va trebui să se aplice atât operatorului public, cât şi celor privaţi, de pe microbuze. Contractele de delegare a serviciului de transport public local în regim regulat vor putea fi prelungite prin licitaţie deschisa pentru durate de unul, maxim doi ani.

Troleibuze made in UE

Consultanţii BERD au solicitat refacerea caietului de sarcini pentru achiziţia troleibuzelor, în vederea cumpărării, de la producători din Uniunea Europeană, recunoscuţi, a unor mijloace de transport performante, cu durata de viaţă şi perioada de garanţie rezonabile, care să asigure condiţii de transport la nivelul standardelor europene. Pentru că Transurb s-a plâns de starea reţelei de transport electric, oamenii BERD au cerut municipalităţii să realizeze, în regim de urgenţă, o expertiză tehnică pentru a determina starea tehnică actuală a reţelei şi valoarea investiţiei în cazul în care infrastructura de transport electric existenta necesită reabilitare. Şi dacă are nevoie, consultanţii recomandă utilizarea de materiale şi tehnologii de ultimă oră.

Citeşte şi: Investiţii la Galaţi/ Primăria împrumută 100 de milioane de lei

 

Citit 6370 ori Ultima modificare Miercuri, 18 Iunie 2014 09:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.