Încă o şedinţă CL cu scântei: Rectificare bugetară şi o nouă organigramă a Primăriei

Încă o şedinţă CL cu scântei: Rectificare bugetară şi o nouă organigramă a Primăriei
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

O nouă şedinţă a Consiliului Local (CL), o nouă rundă de confruntări între politicienii Galaţiului. Deşi sunt multe lucruri de care oraşul are nevoie, consilierii locali gălăţeni nu vor să renunţe la replicile acide, la disputele fără rost şi nici la orgoliile politice.

După cum "Viaţa liberă" v-a informat, la ultima şedinţă de CL, liderii PNL au solicitat punctul de vedere al Prefecturii referitor la legalitatea constituirii Consiliul. Şi în şedinţa de ieri s-a solicitat acelaşi lucru. Cum preşedintele de şedinţă a stabilit că opinia Prefecturii se va afla la sfârşitul şedinţei, la capitolul diverse, consilierii PNL au părăsit, şi de această dată, sala.

Aceast aspect a dat un nou motiv de discuţii, de data aceasta fiind vorba despre când se face prezenţa consilierilor şi dacă cei de la PNL trebuie sau nu să ia indemnizaţie.  Mai mult, s-a discutat şi dacă absenţa lor este sau nu motivată, acest aspect rămânând însă fără un răspuns concret.

După ce discuţiile s-au încheiat, nu înainte ca liderii PMP să precizeze că rămân în sală doar pentru că se gândesc la cetăţenii oraşului, şedinţa a debutat cu depunerea jurământului de către Marius Stan, validat în şedinţa trecută, în lipsă. După ce a depus jurământul, fostul primar a informat audienţa că va rămâne în sală, dar că nu va vota, pentru că nu a primit ordinea de zi.

Rectificare bugetară aprobată

Aceste aspecte fiind clarificate, s-a trecut la vot. Primul punct pe ordinea de zi viza rectificarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al municipiului Galaţi pe anul 2016. "Rectificarea este ocazionată în primul rând de transferul de la bugetul de stat a sumei de 3.002.000 lei pentru plata diferenţelor salariale ale profesorilor, restanţe din anii precedenţi, pe baza unor hotărâri judecătoreşti, şi din majorarea veniturilor bugetului local cu suma de 22 de milioane de lei. Pe partea de cheltuieli ale bugetului local, au intervenit modificări, în sensul majorării acestora, la capitolul autorităţi publice şi acţiuni externe - cu suma de 2,4 milioane de lei, ceea ce înseamnă cheltuieli de funcţionare a Primăriei Galaţi, la capitolul învăţământ - cu suma de 4.002.000 lei, din care 3.002.000 lei reprezintă salarii, iar un milion de lei cheltuieli materiale, la capitolul sănătate - cu suma de 250.000 de lei, pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare la Spitalul "Buna Vestire" şi la Spitalul de Psihiatrie "Elisabeta Doamna", la capitolul cultură, recreere şi religie - cu suma de 7.050.000 de lei, din care cea mai mare parte este destinată întreţinerii zonelor verzi din municipiu, la capitolul asigurări şi asistenţă socială - cu 696.000 de lei, sumă destinată funcţionării a două cămine sociale şi a centrului multifuncţional de servicii sociale, la capitolul locuinţe, servicii şi dezvoltare publică - cu 2.285.000 de lei, la capitolul protecţia mediului - cu 2.500.000 de lei, pentru activitatea de salubrizare stradală din municipiul Galaţi. S-a majorat cu 6.500.000 de lei şi subvenţia pentru transportul public, respectiv societatea Transurb", a explicat, în faţa consilierilor, directorul economic al Primăriei Galaţi.

Aceste cifre au fost aprobate cu 14 voturi, din cei 18 consilieri prezenţi în sală.

Primăria are şi organigramă nouă

După rectificarea bugetară, consilierii au trecut la următorul punct de pe ordinea de zi, respectiv "organigrama şi statul de funcţii pentru aparatul de specialitate al primarului". Şi acest punct a fost votat pe redepe înainte, cu 16 voturi pentru. "Aşa cum am mai spus, acele direcţii mamut, în care găseai orice mai puţin ceea ce trebuie, vor avea câte un director, care va şti ce are în subordine. Până acum, au fost nişte anomalii, dar sper ca o dată cu această organigramă să avem o Primărie care să funcţioneze aşa cum trebuie. Vom angaja şi persoane noi, dar nu neapărat în funcţii de conducere. În urma susţinerii examenelor aferente, angajaţii Primăriei, care au acumulat suficientă experinenţă, pot accede la astfel de posturi. Chiar dacă nu ne place, nu putem avea mai mult de 295 de angajaţi, dar este nevoie de forţă de muncă proaspătă, avem încă postuti vacante, nescoase la concurs", a explicat, la finalul şedinţei, Ionuţ Pucheanu, primarul Galaţiului.

Prea puţin consilieri pentru patrimoniu

Patru puncte de pe ordinea de zi, privind patrimoniul, printre care s-a numărat şi Centrul de zi pentru copiii cu autism, care ar fi trebuit să primească de la autorităţile locale bunurile şi echipamentele pentru a deveni funcţional, au fost amânate, deoarece nu erau în sală două treimi din numărul total de consilieri, cerinţa minimă pentru astfel de vot.

Astfel, s-a trecut mai departe şi, cu 16 voturi, Marius Humelnicu a fost numit în Adunarea Generală a Acţionarilor şi în Comitetul Director al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Serviciul Regional Apa" Galaţi.

Clarificări de la Prefectură

La finalul şedinţei, prefectul Dorin Otrocol a ţinut să intervină, mai ales că părerea sa a tot fost solicitată de liderii PNL şi PMP. "Am rugămintea de a înceta tentativele de a introduce Prefectura în dispute politice. Legea spune clar care este rolul Prefecturii şi al prefectului în astfel de cazuri, tocmai de aceea este o excepţie că iau cuvântul. Trebuie să respectăm legea. Prefectul nu se poate substitui unei instanţe de judecată, aşa că trebuie să aveţi răbdare să se pronunţe Curtea de Apel Galaţi. Nu mă interesează disputele politice", a explicat Dorin Otrocol.

Cu replici dure sau mai puţin dure, cu animoziăţi şi orgolii, consilierii locali ai Galaţiului au reuşit, până la urmă, să aprobe măcar câteva proiecte necesare oraşului.

Citit 5867 ori Ultima modificare Joi, 15 Septembrie 2016 23:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.