Una votează Consiliul Local, alta facturează Calorgal | Gigacaloria, majorată retroactiv

Una votează Consiliul Local, alta facturează Calorgal | Gigacaloria, majorată retroactiv
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Deşi Consiliul Local a hotărât, la finele lunii ianuarie, că preţul energiei termice se majorează începând cu 1 februarie, ceea ce, logic, înseamnă că populaţia ar fi trebuit să plătească mai mult din luna martie, odată cu emiterea facturilor aferente consumului din luna februarie, gălăţenii au avut parte de un şoc de proporţii atunci când Calorgal le-a emis facturile pentru luna ianuarie.

Oamenii au constatat că societatea de termoficare a aplicat majorarea de preţ retroactiv, chiar de la începutul anului. Aşa se face că, în loc de 174 de lei pe gigacalorie (inclusiv TVA), preţul practicat din luna august a anului trecut, gălăţenii au fost taxaţi cu 190,21 de lei pe gigacalorie (inclusiv TVA), tariful aprobat de Consiliul Local pentru populaţie, începând cu 1 februarie.

Mai mult, reprezentanţii Calorgal nici măcar nu s-au obosit să-i informeze din timp pe cetăţeni, pentru ca oamenii să ştie ce îi aşteaptă, şi să le explice de ce majorarea de preţ se aplică retroactiv, dar, mai ales, conform căror prevederi legale.

"Este bătaie de joc ce fac oamenii ăştia cu noi. Este absurd, niciun alt furnizor de servicii nu operează în felul acesta. Dacă s-a votat clar în Consiliul Local că preţul se majorează de la 1 februarie, cum vii tu să mă taxezi cu preţul acesta pentru ce am consumat în ianuarie? Cei din Consiliul Local şi din Primărie ştiu ce face Calorgal cu noi? Interesează pe cineva?", ne-a spus, revoltat, un gălăţean. De altfel, sesizările oamenilor, profund nemulţumiţi, continuă să curgă atât în mediul online, cât şi telefonic.

La Calorgal, logica nu se pupă cu legea

Cel puţin asta reiese din răspunsul furnizat de reprezentanţii Calorgal, la solicitarea „Vieţii libere”, care concluzionează că modul în care societatea a facturat consumul de energie termică aferent lunii ianuarie este "corect".

"Ţinând cont că, în timpul sezonului rece, factura pentru energia termică furnizată populaţiei se emite în luna următoare celei în care prestaţia a fost efectuată (Legea 51/2006, art 42 coroborat cu OUG 70/2011), iar preţul local de facturare astfel cum este reglementat prin OUG 69/2011 este cel utilizat la data stabilirii obligaţiei de plată prin emiterea facturii de consum, alineatul 2 al articolului 1 din HCL 30/26.01.2017 a fost corect aplicat. În acelaşi timp vă rugăm să reţineţi că, în conformitate cu art. 281, alin 8 din Codul fiscal, aprobat prin Legea 227/ 2015, „în cazul livrărilor de bunuri şi al prestărilor de servicii care se efectuează continuu... se consideră că livrarea/prestarea este efectuată la datele specificate în contract pentru plata bunurilor livrate sau a serviciilor prestate sau la data emiterii unei facturi...". În consecinţa celor prezentate, preţul utilizat la calculul facturilor emise în luna februarie 2017 pentru energia termică furnizată în ianuarie 2017 este cel stabilit prin HCL 30/26.01.2017”, ne-a transmis Departamentul Comunicare al Calorgal.

Reprezentanţii societăţii de termoficare au amintit totodată faptul că au solicitat, la începutul lunii decembrie, majorarea preţului gigacaloriei începând cu 1 ianuarie 2017, întrucât de la acea dată şi tariful practicat de CET a suferit modificări, conform deciziei ANRE nr 1868/25.11.2016.

Cum hotărârea Consiliului Local a fost adoptată abia la finele lunii ianuarie, iar noile tarife, conform deciziei aleşilor, intrau în vigoare de la 1 februarie, să înţelegem că reprezentanţii societăţii de termoficare au recurs la acest artificiu, pe spatele oamenilor, pentru a nu ieşi în pierdere?

 

Citit 12537 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Iunie 2023 09:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.