La Galaţi, transportul public, în suferinţă / Înghesuială în autobuze ca pe vremea comunismului

La Galaţi, transportul public, în suferinţă / Înghesuială în autobuze ca pe vremea comunismului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Ce s-a întâmplat la sfârşitul săptămânii trecute şi începutul acestei săptămâni, pentru că am aşteptat un troleibuz pe traseul 102 foarte mult şi când a ajuns era foarte aglomerat. Am stat ca sardelele, ca pe vremea lui Ceauşescu”, reclamă unul dintre cititorii ziarului nostru.

„De joia trecută şi până luni dimineaţă, transportul pe traseul 102 a fost mai mult suspendat din cauza lucrărilor de montare a instalaţiilor pentru sărbători. Troleele au fost înlocuite cu autobuze, dar se ştie că nici cu autobuzele nu stăm foarte bine, fiindcă parcul auto nu este suficient de dotat”, ne-a explicat Genica Totolici, director executiv al SC „Transurb” SA Galaţi.

Pe străzile municipiului Galaţi circulă doar 13 troleibuze. Trei sunt din anul 2001, iar zece au fost achiziţionate în 2008. Din cele 13 troleibuze, trei sunt zilnic în reparaţii. Două troleibuze sunt pe traseul 104, dintre Parcul CFR şi Ţiglina III, iar opt sunt pe traseul 102, dintre Parcul CFR şi Micro 21. Se adaugă, în medie, 90 de autobuze dintre cele 110 rămase în parcul auto al Transurb. „Pentru că pe cele două trasee de troleibuz sunt intercalate şi autobuze, pe traseul 102, teoretic, sosirea autovehiculelor în staţii ar trebui să fie la un interval de 3-4 minute. E posibil să fie şi sincope. Pentru îmbunătăţirea transportului în comun, am propus Consiliului Local Galaţi un proiect de achiziţii - pentru anul 2014 - de 20 de troleibuze”, a adăugat interlocutoarea.

Un troleu costă în acest moment aproximativ 300.000 de euro. Este mai scump decât un autobuz, însă - susţine Genica Totolici - „sunt mai avantajoase troleibuzele, pentru că şi cheltuielile cu mentenanţa (reparaţii şi întreţinere) sunt mai reduse”.

Citit 5613 ori Ultima modificare Joi, 28 Noiembrie 2013 17:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.