Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că va inspecta personal podul peste Dunăre care face legătura între zona Galați - Brăila şi Tulcea, lucrare la care, în ultima perioadă, au fost raportate mai multe probleme de ordin tehnic.
Ultima dintre aceste probleme la podul inaugurat cu fast în această vară, în prezența celor mai înalte oficialități ale statului, constă într-o serie de fisuri apărute, se pare, în blocurile de ancoraj. Aceste blocuri de ancoraj sunt locurile în care firele care susțin podul sunt prinse la sol și au, desigur, un rol important în structura de rezistență a podului. Fiecare bloc are adâncimea de 35 de metri și a fost umplut cu 40.000 de metri cubi de beton, ceea ce înseamnă că poate susține o greutate de 100.000 de tone.
Compania Webuild Spa din Italia, fosta Astaldi, și compania japoneză IHI, care a făcut proiectul, trebuie să răspundă pentru reparații. Antreprenorii dau asigurări că problemele nu vor afecta nici traficul, nici siguranța structurii.
Interpelat de ProTV în legătură cu această chestiune, Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt în Ministerul Transporturilor, a declarat: "La un obiectiv de această categorie și de această talie, și la un constructor care se pretinde profesionist, nu ar trebui să apară astfel de greșeli de începător. Asta este problema. Și normal că, până nu vor remedia situația și nu vor face lucrurile așa cum scrie în contract - pentru că în contract nu sunt prevăzute scurgeri sau infiltrații în camerele blocurilor de ancoraj, nu le vom face recepția".
De asemenea, date fiind îngrijorările apărute în legătură cu lucrarea în valoare de jumătate de miliard de lei, cel mai amplu proiect de infrastructură din România realizat în ultimele trei decenii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la sfârșitul săptămânii trecute, în cadrul unei conferințe de presă, că va veni zilele următoare în zona Galați - Brăila pentru a verifica stadiul lucrărilor la drumul expres care face legătura între cele două localități, ocazie cu care va cere mai multe informații și în legătură cu situația de la podul peste Dunăre. "Pe larg o să abordăm subiectul săptămâna viitoare, pentru că voi merge acolo, în zonă, în primul rând să văd cum merge investiţia drumului expres Galaţi - Brăila, care trebuie să se finalizeze la sfârşitul anului, la jumătatea anului viitor. Trebuie să vedem. Da, cu acea ocazie voi detalia şi acest subiect", a declarat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat și el că lucrările la podul de la Brăila nu au fost încă recepţionate. "Un singur lucru vreau să spun în acest moment: acea lucrare (podul peste Dunăre - n.r.) nu a fost recepţionată. Punct. Restul detaliem săptămâna viitoare, vă asigur, fără niciun fel de problemă", a spus ministrul.
Infiltrațiile la blocul de ancoraj nu sunt singurele probleme semnalate la podul peste Dunăre. Astfel, potrivit economica.ro, constructorul podului peste Dunăre de la Brăila face noi reparații, la puțin peste o lună de la reasfaltarea parțială a zonelor cu denivelări. La câteva zile de la fisurarea covorului asfaltic așternut la jumătatea lunii septembrie, WeBuild decopertează asfaltul până la tablierul metalic, potrivit imaginilor publicate pe pagina de Facebook Drum Expres Focșani - Brăila - Constanța.
Pentru făgașele apărute în august, la doar o lună de la inaugurare, CNAIR a dat vina pe transportatorii de mărfuri, care nu ar fi respectat restricțiile de tonaj de 40 de tone și cele impuse în timpul zilei de 7,5 tone, în cele câteva zile de caniculă. Totodată, CNAIR a dispus și o expertiză pentru verificarea tehnologiei/mixturii asfaltului. "Am cerut antreprenorului să facă o expertiză, poate fi și o metodologie de așternere a asfaltului care nu s-a potrivit acestui tip de pod", au spus atunci oficialii Companiei de Drumuri. O posibilă explicație poate fi și lipsa de priză între tablierul de metal, hidroizolația aplicată în iarnă și straturile de asfalt.
Podul a fost deschis traficului, dar încă se lucrează la drumurile principale de legătură. De asemenea, podul se închide pe timpul nopții, cu excepția weekendului, pentru demontarea macaralelor.