Disponibilizări şi proces la Tribunal, după greva de la Transurb

Disponibilizări şi proces la Tribunal, după greva de la Transurb
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* După ce, săptămâna trecută, şoferii au refuzat să mai iasă pe trasee, acum se discută organigrama şi bugetul suplimentat * Societatea i-a dat în judecată pe protestatari *

La o săptămână după ce când şoferii de la Transurb au refuzat să mai iasă la treabă, timp de două zile consecutiv, ieri, lucrurile erau cumva schimbate.

Ce s-a întâmplat după încetarea lucrului şi ce măsuri organizatorice s-au luat, am aflat de la directoarea societăţii, Genica Totolici şi de la liderul Sindicatului Şoferilor, Dumitru Lungu.   

Aşa cum s-a decis în cadrul protocolului semnat între reprezentanţii Primăriei, conducerea societăţii Transurb şi liderii sindicatelor Şoferilor din Transurb şi Angajaţilor din SC Transurb, la sfârşitul săptămânii trecute a avut loc şedinţa Consiliului de Administraţie.

În cadrul acestei şedinţe s-au luat în discuţie noua organigramă şi bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii. „Au fost luate şi decizii privind desfiinţarea unor posturi de conducere, dar şi de concediere a unor angajaţi.

Astfel, s-a luat decizia încetării contractului de muncă al consilierului personal al directorului şi al altor două persoane care lucrau la „relaţii cu publicul”.

Cei trei vor înceta să mai lucreze, conform prevederilor Contractului Colectiv de Muncă, după o perioadă de preaviz de 30 de zile, dată după ce Consiliul Local Galaţi va aproba organigrama societăţii”, ne-a declarat directoarea Transurb,  Genica Totolici.

Totodată, în aceeaşi şedinţă a Consiliului de Administraţie, s-a luat decizia desfiinţării a nouă posturi de conducere. „Este vorba despre nouă şefi de birou care nu vor mai primi sporul de conducere de 6 la sută.

Desfiinţarea acestor posturi de conducere se face prin transformarea birourilor în compartimente. De pildă, în subordinea Serviciului Comercial se aflau trei birouri, printre care cel de Vânzări-Facturări.

Aici aveam un şef de birou, funcţie care se va desfiinţa, iar biroul va fi trecut la categoria compartiment. S-a luat această măsură la cererea sindicatelor şi reprezentanţilor Primăriei, deşi şeful biroului de Vânzări-facturări avea în subordine 40 de oameni, vânzătorii de bilete.

O altă restructurare se va face la biroul Exploatare, care are în subordine 36 de oameni – impiegaţii de mişcare de la capătul traseelor. Rămâne însă Biroul Control-Călători, care are în subordine 61 de oameni”, a mai precizat Genica Totolici, spunând însă că „potrivit legii, orice birou cu mai mult de şapte subordonaţi poate avea un şef”.

Prin desfiinţarea posturilor de şefi de birou, cine va răspunde pentru subordonaţii de acolo? „Probabil voi desemna câte o persoană responsabilă”, a răspuns directoarea.

Cât priveşte bugetul de venituri şi cheltuieli al SC Transurb, acesta a fost discutat în condiţiile în care în acest an trebuie să fie fonduri şi pentru mărirea retroactivă (în perioada septembrie-decembrie 2009) cu 2 la sută a salariilor celor cu până la 1.000 de lei lunar, dar şi pentru indexarea lefurilor cu rata inflaţiei, precum şi pentru aducerea salariilor angajaţilor Transurb la nivelul celor negociate prin contractul de muncă la nivel de ramură.

„Pentru toate acestea vom avea nevoie de un buget cu 2,7 milioane lei în plus faţă de cel de anul trecut. Rămâne de văzut ce se va decide, marţi, în şedinţa Comisiei de buget finanţe şi joi, în şedinţa CL”, a mai spus directoarea Transurb.

Cât priveşte revendicarea protestatarilor ca Genica Totolici să fie dată afară, Primăria a decis că despre aşa ceva se va discuta abia în momentul în care la societatea de transport se va încheia un audit. Analiză care nu a început încă, am mai aflat.

Grevă sau protest spontan?

„Mulţumiţi nu vom putea fi niciodată, însă s-au făcut nişte paşi. Cu mărirea de doi la sută, cu promisiunea de indexare a salariilor cu rata inflaţiei, se fac eforturi”.

„Însă eu anticipez că în continuare vor fi probleme; de pildă, bonurile de masă pe care le-am primit săptămâna trecută erau cele pentru luna decembrie. Acum, în aceste zile, ar trebui să primim bonurile pentru luna ianuarie… dar eu cred că pe 15 tot vom mai vorbi de acest lucru”, ne-a declarat, ieri, liderul Sindicatului Şoferilor, Dumitru Lungu.

Acesta tocmai se întorcea de la Tribunal, unde fusese citat într-un proces.

„Întreprinderea a deschis acţiune în instanţă împotriva sindicatului şi a unui număr de 162 de angajaţi care au participat la protest. Societatea susţine că a fost o grevă ilegală, însă eu am explicat că nu este vorba de grevă, ci de un protest spontan. Nu ştiu sigur, dar am auzit că se vor cere şi daune”, ne-a mai spus Dumitru Lungu.

Asta, în condiţiile în care după cele două zile de protest, între sindicalişti şi Primărie s-a încheiat un protocol în finalul căruia scrie negru pe alb că 

„…participanţii la protest nu vor suporta consecinţe de orice natură din partea conducerii, în condiţiile reluării imediate a lucrului”.

Directoarea societăţii Transurb, Genica Totolici, a explicat: „Societatea a depus în instanţă o acţiune prin care reclamăm că nu s-au respectat paşii legali în privinţa protestului de săptămâna trecută”.

„Am depus acţiunea în instanţă înainte de semnarea protocolului, însă îl vom respecta şi nu vom cere daune materiale. În schimb, acţiunea în instanţă se va derula, eu nu pot retrage dosarul, ci las justiţia să se pronunţe dacă a fost sau nu vorba despre o grevă ilegală”.

Citit 2088 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.