Cât de accesibilă a devenit o maşină ieftină?

Cât de accesibilă a devenit o maşină ieftină?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Programul Rabla” a început în forţă, iar dacă succesul înregistrat de acesta în prima săptămâna este doar un foc de paie vom afla în lunile următoare. 

Până atunci, însă, haideţi să vedem cât de accesibile au devenit maşinile ieftine dacă folosim acest program la potenţialul său maxim.

Liderul incontestabil la capitolul preţ rămâne Dacia. Cel mai ieftin Logan are un preţ de catalog de 24.460 lei, iar avantajul oferit de programul rabla pentru trei maşini casate este de 11.400 lei.

O scădere simplă ne arată că cea mai ieftină maşină nouă costă acum 13.000 lei.

Dar în acest caz vorbim despre un Logan fără aer condiţionat, o dotare cel puţin de bun-simţ.

Dacă totuşi vrem să ne bucurăm de confortul oferit de o instalaţie de aer condiţionat trebuie să mai punem la bătaie aproximativ 9.000 de lei.

Dacă preţul şi spaţiul reprezintă criteriile de alegere a unei maşini, nici măcar să nu vă gândiţi la concurenţă, pentru că aceasta nu are cu ce se lăuda.

Nici maşinile de clasă mică nu pot oferi accesibilitatea unui Logan. Astfel un Chevrolet Spark este mai scump cu 6.000 de lei, iar un Citroen C1 cu 10.000 de lei.

Chiar dacă gurile rele spun că acest program de reînnoire a parcului auto a fost implementat pentru a creşte vânzările producătorilor de autoturisme, faptul că acum putem cumpăra o maşină la aproape jumătate din preţul de catalog (cazul Daciei Logan) nu este un avantaj minor, iar 13.000 de lei pentru un autoturism nou cu garanţie, fie el şi un Logan, nu este mult.

Citit 1619 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.