Bugatti Veyron a pierdut supremaţia încă din 1994

Bugatti Veyron a pierdut supremaţia încă din 1994
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* În anii ’90 Porsche producea o maşină mai performantă decât un Veyron din zilele noastre *

Probabil şi dumneavoastră aţi luat parte cel puţin o dată la o discuţie despre fenomenalul Bugatti Veyron. Ştiţi despre ce vorbesc, noul supercar de 1001 cai putere! Într-adevăr luxul şi designul acestei maşini sunt desăvârşite, preţul depăşeşte un milion de euro.

Totuşi, această maşină nu reprezintă vârful tehnologiei şi nicidecum o revoluţie în domeniul automobilistic, cum lasă de înţeles orice discuţie de genul „Mamă, ce tare e, are 1000 de cai, frate”.

Maşina aceasta pe lângă recordul de putere la un automobil omologat pentru stradă mai deţine şi recordul celui mai greu supercar contemporan - aproape 2 tone, mai exact 1888 kg. Tot greutatea o face să aibă aceleaşi performanţe dinamice cu cele ale unui Porsche Dauer 962 L.M. 

Cum, nu aţi auzit de 962? Nu-i nimic, vă punem repede în temă: după ce a câştigat cursa de la Le Mans, Porsche a decis fabricarea câtorva versiuni de stradă ale modelului câştigător.

Omologarea a fost posibilă după importante operaţiuni de „îmblânzire”: uşi cu acţionare hidraulică (pentru siguranţă), capotă de motor (originalul nu avea) şi mărirea gărzii la sol (pentru că, din cauza efectului de sol, spoilerele şi eleroanele riscau să fie distruse!).

Motorul are capacitate de trei litri, aproape de trei ori mai mic decât la Veyron, dar „scoate” 730 CP, adică 244CP/l, cea mai mare putere specifică obţinută vreodată la un motor omologat. Performanţele sunt supreme: 0-100 km/h în 2,7 s, 0-200 km/h în 7,2 s, viteză maximă: 407 km/h. Şi asta se întâmpla în 1994, adică acum aproape 16ani!

Dauer 962 este prima maşină care a depăşit 250mph (400 km/h) şi care a coborât sub 3 secunde ştachetă demarajului 0-100 km/h. Şi toate astea la jumătate din preţul Veyron-ului.

Apropo de preţ: cei de la Bugatti au mai lansat şi un zvon aberant care spune că fiecare exemplar Veyron este subevaluat cu vreo 3 milioane de euro şi se vinde cu un milion doar aşa, de amorul artei.

Bugatti Veyron este prezentat ca fiind tot ce are mai bun de oferit industria automobilistică în acest moment. Dacă este aşa, am cam bătut pasul pe loc din 1994 încoace.

Citit 1100 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.