Transporturi navale - Intervenţie în punctele critice de pe Dunăre
Foto: Foto: Vasile Caburgan

Transporturi navale - Intervenţie în punctele critice de pe Dunăre
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Timp de două luni se vor face lucrări hidrotehnice pe sectorul româno-bulgar, pentru asigurarea unui culoar de trecere pentru nave, chiar şi în condiţii de ape scăzute

Apele scăzute ale Dunării le ridică în continuare probleme transportatorilor pe Dunăre, în special pe sectorul româno-bulgar al Dunării. „Pentru a traversa punctele critice de pe această porţiune, convoaiele sunt desfăcute şi barjele sunt trecute una câte una. Desigur, acest lucru înseamnă un timp de operare mai lung şi costuri mai mari pentru transportatori”, ne-a declarat directorul general al AFDJ Galaţi, Mircea Cristea.

După cum v-am relatat în paginile ziarului nostru, problemele de Dunărea fluvială au început să apară încă din luna iulie, după ce, în ciuda scăderii apelor, partea bulgară nu a efectuat nici un fel de lucrări de întreţinere a şenalului navigabil în zona ce-i revine în jurisdicţie conform tratatelor internaţionale. Mai mult, a fost nevoie de aproape o lună de zile de negocieri diplomatice la nivel ministerial pentru ca partea bulgară să-şi dea acordul ca AFDJ Galaţi să intervină în zona critică. De altfel, acordul a venit abia după ce două nave de pasageri au eşuat pe nisip în zona localităţii Belene (în apropiere de Turnu Măgurele), iar Comisia Europeană i-a somat pe bulgari să permită părţii române să intervină cu lucrări de dragaj în zonă. În acest context, la recomandarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, Guvernul a alocat din fondul de urgenţă suma de trei milioane de lei şi a mandatat AFDJ Galaţi să execute lucrările pe Dunăre.

Potrivit datelor furnizate de SEAP, o parte dintre lucrările de dragaj au fost atribuite prin licitaţie societăţii Dredger International SRL, valoarea contractului fiind de 2,025 milioane de lei. „Lucrările se vor concentra pe sectorul Dunării dintre km 561 şi km 563. Intervenţia va dura aproximativ 60 de zile, dar ideea este de a face mai mult decât simple lucrări de dragaj. Scopul este de a realiza un culoar de trecere pentru nave care să aducă pe termen lung o îmbunătăţire a condiţiilor de navigaţie”, a precizat directorul AFDJ Galaţi.

Lucrările sunt binevenite pentru navigatori mai ales că şi perioada următoare va fi una secetoasă. Cu excepţia unor puseuri de creştere a apelor, fluviul rămâne la cote scăzute. Ieri, pe sectorul maritim al Dunării se înregistra la Galaţi o cotă de 101 cm (+8 cm), dar „minunea” nu va ţine mult, dat fiind faptul că pe sectorul fluvial al Dunării, între Giurgiu şi Cernavodă, prognozele indică scăderi ale cotelor de până la 15 cm.

Citit 1499 ori Ultima modificare Joi, 13 Septembrie 2012 16:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.