Cu bani europeni: Canalul Dunăre-Bucureşti via Galaţi!

Cu bani europeni: Canalul Dunăre-Bucureşti via Galaţi!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

  • Prin mecanismul Conectarea Europei se vor finanţa proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transporturi navale

Infrastructura portuară a Galaţiul se poate dezvolta doar dacă autorităţile vor fi capabile să vină cu proiecte concrete care să plieze pe strategia UE privind reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T), a declarat eurodeputata Adriana Ţicău, vicepreşedinte al Comisiei de Transport şi Turism a Parlamentului European. Aceasta a precizat că, în această săptămână, comisia a votat regulamentul de instituire a mecanismului Conectarea Europei (CEF) prin intermediul căruia, în perioada 2014 – 2020, se vor investi în infrastructura europeană 50 de miliarde de euro.

„Comisia a aprobat, printre altele, şi amendamentul privind includerea portului Galaţi în reţeaua primară TEN-T, realizarea de studii şi lucrări pentru dezvoltarea de platforme multimodale pentru porturile Galaţi şi Giurgiu, care sunt incluse în coridorul 10 de transport – Coridorul Strasbourg - Dunăre”, a arătat Adriana Ţicău. Eurodeputata a mai depus o serie de amendamente care vizează dezvoltarea transporturilor pe Dunăre. Prin Mecanismul de conectare a Europei vor fi finanţate investiţiile aferente dezvoltării transportului naval, în special pentru lucrări şi studii la o serie de tronsoane şi eliminarea blocajelor existente, modernizarea porturilor pe apele navigabile interioare, asigurarea de conexiuni cu hinterlandul pentru Main – Main-Donau-Canal – Danube (Kelheim - Constanţa/Midia/Sulina) precum si realizarea canalului București - Dunăre, devenit parte a coridorului 10”, a explicat Adriana Ţicău.

Eurodeputata a precizat că România are recuperat un important decalaj de dezvoltare a infrastructurii de transport faţă de statele din UE şi de aceea este importantă realizarea încă de pe acum a cât mai multe proiecte în cadrul TEN-T. „România trebuie să îşi pregătească încă de pe acum proiectele prioritare în domeniul transporturilor, studiile de fezabilitate aferente, acordurile interguvernamentale(acolo unde este cazul) şi aranjamentele financiare, pentru a asigura cofinanţarea naţională necesară", a mai arătat Adriana Ţicău.

 

Citit 4093 ori Ultima modificare Joi, 20 Decembrie 2012 16:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.