FABRICAT LA GALAŢI/ Navă militară gigant livrată de Damen Marinei olandeze (FOTO)

FABRICAT LA GALAŢI/ Navă militară gigant livrată de Damen Marinei olandeze (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

* În valoare de peste 363 milioane de euro, „HNLMS Karel Doorman” este cea mai complexă navă construită în ultimele decenii la Şantierul Naval Damen Galaţi * Nava va fi cea mai mare din istoria Marinei militare olandeze şi va avea capacitatea de a lua la bord o mică armată


„HNLMS Karel Doorman”, cea mai complexă navă construită în ultimele două decenii în Şantierul Naval Damen, a părăsit ieri dimineaţă Galaţiul şi a luat drumul Olandei. Cu o lungime cât două stadioane de fotbal şi o înălţime cât un bloc cu zece etaje, nava de tip Joint Logistic Support Ship (JSS), este destinată Marinei militare Olandeze. Veritabil titan al mărilor, „HNLMS Karel Doorman” va fi cea mai mare navă din istoria marinei militare olandeze. Mai mult, este şi cea mai mare investiţie de acest tip făcută de Olanda. Pentru această lucrare, Parlamentul olandez a aprobat, potrivit presei militare internaţionale, un buget de 363 milioane de euro! Valoarea contractului încheiat cu şantierul gălăţean pentru construirea propriu-zisă a navei este confidenţială, dar potrivit informaţiilor din piaţa de profil, ea este estimată la aproximativ 290 milioane de euro.

În drum spre Vlissingen

O veritabilă flotilă a pus pusă în mişcare, ieri, pentru a aista ieşirea în siguranţă la Marea Neagră a gigantului construit în Şantierul Naval. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a dat un aviz către navigatori potrivit căruia, de la ora 5.00, din motive de securitate, circulaţia navelor pe Dunărea Maritimă a fost întreruptă. Cel mai dificil segment a fost cel de pe Canalul Sulina. Operaţiunile au fost conduse de pe o şalupă a Autorităţii Navale Române (ANR) din cadrul Căpităniei Zonale Tulcea, ghidarea navei fiind asigurată cu ajutorul unui remorcher norvegian - „EIDE Wrestler” - şi a unuia olandez - „Multratug 27”, dar şi a remorcherelor „Galaţi 3”, de la AFDJ Galaţi şi „Buşteni”, de la SN Damen Galaţi.

Din Marea Neagră, nava „HNLMS Karel Doorman” se va îndrepta spre Vlissingen, unde vor fi montate echipamentele militare. Nava va fi dotată cu sisteme anti-rachetă, tunuri şi mitraliere cu ghidaj automat, dar va putea lua la bord şi şase elicoptere. Ca funcţii principale, nava va putea funcţiona ca un veritabil centru de comandă, forţă de intervenţie rapidă, dar va avea la bord şi dotările necesare unui spital militar în toată regula.

Forţă expediţionară

„HNLMS Karel Doorman” va deveni principala navă suport a marinei şi va înlocui în serviciu navele HNLMS Zuiderkruis şi HNLMS Amsterdam, urmând să devină operaţională până sfârşitul anului 2014 sau cel mai târziu în 2015. Nava construită în şantierul gălăţean va fi deservită de 300 de militari, din care 180 de persoane vor forma echipajul propriu-zis. Restul de 120 vor fi echipajele elicopterelor şi echipele medicale ce deservesc spitalul aflat la bord.

Construirea la Galaţi a navei „HNLMS Karel Doorman” este una dintre cele mai mari reuşite ale Grupului Damen în ansamblu, Şantierului Naval Damen Galaţi, în particular, şi este o comandă la care, într-un fel sau altul, au contribuit toţi cei 1.800 de angajaţi ai şantierului. Grupul Damen are deja o tradiţie în colaborarea cu Marina militară Olandeză, însă rezultatele de până acum au fost utilizate în atragerea de comenzi suplimentare pe segmentul navelor militare.

Un amiral olandez la Galaţi

„HNLMS Karel Doorman” are o lungime de 204 metri, o lăţime de 35 metri, înălţimea de 18,6 metri şi o greutate de 10.500 tone. Nava a fost împărţită în opt părţi (zone) principale, ele fiind asamblate, precum un joc Lego imens, pe măsură ce au fost realizate. Nava a fost botezată „HNLMS Karel Doorman” după numele unui celebru amiral olandez. Pe chila navei a fost sudată, aşa cum cere tradiţia navală a marinei militare olandeze, şi o monedă din 1889, anul naşterii amiralului.

 

Citit 15659 ori Ultima modificare Luni, 22 Iulie 2013 17:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.