Portofoliul educaţional - o ecuaţie cu multe necunoscute

Portofoliul educaţional - o ecuaţie cu multe necunoscute
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Aproape toţi directorii de şcoli ne-au declarat că nu s-au grăbit să le ceară diriginţilor de la clasele a V-a elaborarea acestor documente şcolare, întrucât încă nu a apărut metodologia * Actualii boboci de gimnaziu sunt primii care vor fi admişi la liceu în baza acestor portofolii educaţionale *

Conform Legii Educaţiei, elevii care sunt acum în clasa a V-a reprezintă prima generaţie pentru care portofoliul educaţional va fi principalul document şcolar pe baza căruia se va face admiterea la liceu. Cu toate că s-a încheiat deja un semestru de şcoală, reprezentanţii ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) nu s-au grăbit să publice metodologia care să explice exact cum se va realiza acest document şcolar. E adevărat că elevii care sunt acum în prima clasă a gimnaziului vor da admitere la liceu abia după clasa a IX-a şi, în consecinţă, mai este suficient timp pentru întocmirea documentului.

Cu toate acestea, atât părinţii, cât şi profesorii consideră că ar fi fost normal să ştie ce ar trebui să cuprindă dosarul, pentru a reuşi să-i ghideze pe elevi. Deşi legea a fost promulgată la începutul anului trecut, reprezentanţii MECTS n-au reuşit într-un an de zile să facă publice metodologiile de aplicare.

Ce trebuie să cuprindă portofoliul

În aşteptarea informaţiilor lămuritoare, directorii diferitelor instituţii îşi dau cu părerea asupra a ceea ce ar trebui să cuprindă dosarul. Este clar, conform legii, că vor fi trecute mediile la fiecare disciplină, notele la purtare şi rezultatele la testele de evaluare.

Unii dintre profesori consideră că acestea ar fi de fapt toate informaţiile pe care ar trebui să le aibă portofoliul, plus, în cazul elevilor olimpici, rezultatele la aceste competiţii şcolare: „Nu am început să completăm aceste portofolii, aşteptăm metodologia. Nu cred că va fi prea mult de lucru la ele, pentru că vor cuprinde doar situaţia şcolară a elevilor, rezultatele la teste şi la olimpiadele naţionale sau internaţionale”, e de părere directorul de la Colegiul „C. Negri”, Mitică Dudău.

Portofoliu cu rubrici pentru fiecare disciplină

Managerul Şcolii Nr. 28, Camelia Bucşă, consideră că vor fi adăugate  la portofoliu diplomele la toate concursurile şi la toate activităţile extracurriculare la care vor participa elevii. Aceasta mai spune că, într-adevăr, e neplăcut pentru elevi să nu ştie ce vor pune în portofoliu, dar era de aşteptat să mai dureze până se pun la punct prevederile noii legi.

Pamfilia Dumitraşcu, directoarea de la Colegiul „Al. I. Cuza”, consideră că portofoliul educaţional ar trebui să asigure informaţii despre orientarea profesională a elevului şi că ar trebui să conţină rubrici şi observaţii completate de profesorii de la toate disciplinele.

Până la sfârşitul acestui an şcolar au mai rămas doar aproximativ şase luni, iar „viteza” cu care mai marii învăţământului publică actele normative ne îndreptăţeşte să credem că e posibil ca metodologia să apară abia din clasa a VI-a.

Citit 3989 ori Ultima modificare Marți, 10 Ianuarie 2012 18:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.