CE SCHIMBĂRI VOR ELEVII. Educaţia din România, subiect fierbinte la Galaţi

CE SCHIMBĂRI VOR ELEVII. Educaţia din România, subiect fierbinte la Galaţi
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Elevii gălăţeni şi reprezentanţii instituţiilor de învăţământ, ai pieţei muncii, ONG-urilor, jurnalişti şi specialişti în comunicare au analizat, în cadrul unei dezbateri, problemele din sistemul educaţional.

„Un astfel de eveniment este o premieră pentru Galaţi. Liceenii doresc să se schimbe sistemul de învăţământ, astfel încât acesta să fie axat pe competenţe şi nu pe acumulare de cunoştinţe, vor educaţie nonformală în şcoli şi sunt foarte interesaţi să audă cum se pregăteşte un cadru didactic, dar şi cum îi pregăteşte şcoala pentru piaţa muncii”, a precizat Anca Răducan, preşedintele Asociaţiei „Atelierul de Idei”. 

Discrepanţe între calificări şi competenţe 

Cătălin Marian, elev la  Colegiul Naţional de Agricultură şi Economie din Tecuci, consideră că unele instituţii de învăţământ nu dezvoltă competenţele necesare tinerilor: "Eu studiez protecţia mediului şi nu mi se pare corect să dăm BAC-ul la biologie, abordând lucruri generale, dar nu la module, pentru că astfel plecăm din şcoală cu o calificare, dar nu ştim să facem nimic. O altă problemă gravă este lipsa interesului elevilor pentru studii. O parte din vină le aparţine şi profesorilor, pentru că sunt liceeni care nu ştiu nici să scrie corect, dar nimeni nu-i lasă corigenţi”.

Totodată, consideră că şcolile româneşti pun prea puţin accentul pe partea practică. „Vrem să propunem o nouă faţetă a educaţiei, care să se diferenţieze de ceea ce experimentăm noi în şcoală. În România avem o şcoală bazată pe educaţie clasică, ceea ce este un lucru bun, pentru că nu am fi avut atât de mulţi studenţi în străinătate, dacă nu ar fi fost aşa. Din păcate, nu avem utilităţile necesare pentru un învăţământ practic aprofundat”, a explicat Miruna Constantinescu, elevă în clasa a X-a la CNVA.

Elevii, nepregătiţi pentru piaţa muncii

Potrivit reprezentantei AJOFM, Carmen Hanţaţuc, „agenţii economici nu ştiu care este nevoia de formare a liceenilor, astfel încât, sistemul de educaţie să pregătească tinerii, iar sistemul educaţional ar trebui să ajute elevii, prin a le oferi alternative”.

Totuşi, jurnalistul Cristian Franţ a precizat că „există o comisie la nivelul Inspectoratelor Şcolare Judeţene, între reprezentanţii patronali, sindicate şi reprezentanţii unităţilor şcolare, care stabileşte în fiecare an procentul de profiluri şi numărul de clase, dar aceasta este prost populată de agenţii economici”.

Citit 2071 ori Ultima modificare Vineri, 22 Aprilie 2016 17:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.