Din ABERAŢIILE transportului cu maxi-taxi: STAŢII "fără cap" pe o STRADĂ SUFOCATĂ de maşini

Din ABERAŢIILE transportului cu maxi-taxi: STAŢII "fără cap" pe o STRADĂ SUFOCATĂ de maşini
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Porţiunea din strada Anghel Saligny cuprinsă între intersecţia de la IREG şi biserica Sf. Vasile poate intra lejer în topul arterelor deficitare la capitolul sistematizare


Situaţia pe care o aducem în atenţie nu este deloc una nouă, dar mereu la fel de prezentă, dacă nu chiar acută, pentru ei care tranzitează cu maşinile strada Anghel Saligny. O „mică” particularitate a arterei care face practic legătură între două cartiere ale Galaţiului este amplasarea staţiilor de maxi taxi din apropierea intersecţiei cu bulevardul Siderurgiştilor (la IREG). Pe ambele sensuri pe care circulă microbuzele de pe traseul 63 Bariera Traian – XXL şi retur, staţiile au fost gândite şi efectiv puse faţă în faţă pe o stradă îngustă, intens circulată şi care mai are şi linie de tramvai.

„Circul des pe strada asta ca să ajung la serviciu, în Micro 17, şi să nu ocolesc pe la Spitalul de Copii sau tocmai pe la Inelul de Rocadă, o iau pe aici. Ferească sfântul să prinzi însă când opresc microbuzele în staţie. Nu ai cum să le ocoleşti, că vin maşini din sens opus sau dacă nu vin, sunt oprite în altă coloana în cazul în care au alt microbuz oprit în staţie. Dacă mai prinzi şi semaforul îţi vine să laşi maşina şi să fugi!”, ne-a spus domnul Ionel (49 ani).

Strada aşteaptă modernizarea

Strada Anghel Saligny este prinsă într-un plan de modernizare al Primăriei Galaţi, finanţat cu suma de 17.574.190 de lei şi care prevede înlocuirea sistemului rutier, pe zona modernizată urmând să fie demontate liniile de tramvai de pe ambele tronsoane şi amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia cu Doja. De asemenea, proiectul prevede reabilitarea reţelelor de apă şi de canalizare, iluminatul public şi instalarea unui sistem de monitorizare video a intersecţiilor. Pe cale de consecinţă, modernizare arterei sufocată deopotrivă de maşini parcate sau aflate în tranzit şi, colac peste pupăză, de staţii amplasate după o logică a absurdului, ar trebui să presupună, fără mari dificultăţi şi o rectificare a erorilor. Planul municipalităţii, demarat în luna aprilie a acestui an, ar trebui să fie gata în primăvara lui 2015.

Citit 3144 ori Ultima modificare Luni, 11 August 2014 20:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.