Tot MAI PUŢINE autobuze Transurb pe TRASEE. Iată pe ce rute vom aştepta ŞI MAI MULT în staţii
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Tot MAI PUŢINE autobuze Transurb pe TRASEE. Iată pe ce rute vom aştepta ŞI MAI MULT în staţii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Aleşii locali au hotărât ca din cele 76 de vehicule active să mai circule doar 55! * Cele mai afectate de reduceri sunt traseele 105 şi 22

Dacă vi se pare că aşteptaţi în staţii mai mult decât până acum şi tot priviţi în zare după un autobuz care nu mai vine, înarmaţi-vă cu răbdare. La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au votat noul program de transport al SC Transurb SA, efectuat cu autobuze şi troleibuze, care implică reducerea capacităţilor de transport. Fără comentarii, consilierii au luat pur şi simplu act de noua diagramă a societăţii locale de transport, care se aplică deja. Doar 55 de vehicule mai circulă din 75 câte au fost!

Realitatea fără menajamente

Prin votul lor, aleşii locali au răspuns solicitărilor fundamentate şi formulate în scris de către SC Transurb SA şi aprobate de Consiliul de Administraţie al societăţii. În documentele prezentate Transurb explică faptul că, la momentul încheierii contractului cu Primăria, adică în mai 2010, avea un parc auto de 150 de vehicule, ceea ce îi permitea asigurarea unui număr de 76 de capacităţi active, zilnic, la orele de vâr, iar în prezent mai are doar 109 vehicule. „La ora actuală, prin scoaterea din uz a autobuzelor cu durata de funcţionare depăşită, parcul total al SC Transurb SA este subdimensionat şi permite cu greu asigurarea unui număr de 56 capacităţi zilnic, la orele de vârf. Zilnic sunt efectuate reparaţii curente la un număr de aproximativ 25-30 de autobuze, la care se adaugă reparaţiile planificate conform normativelor în vigoare, care nu permit ieşirea în circulaţie a autobuzelor după efectuarea unui anumit număr de kilometri”, se arată în adresa operatorului public de transport local.

Traseele afectate

Iată, potrivit hotărârii aleşilor locali, câte autobuze au mai rămas în circulaţie pe trasee. Pe traseele 8 barat, 15, 25 şi 31, câte un autobuz a fost, unul rămâne. Neafectate sunt şi traseele 12, 29 şi 35 unde rămân tot două autobuze în circulaţie. Pe traseul 9, din trei autobuze, mai rămân două, iar pe ruta 16, din două, unul singur. Capacitatea de transport se înjumătăţeşte pe traseele 10, 17, 19, 20 şi 26, unde din patru autobuze vor mai circula două. Pe traseul 34, din trei autobuze mai rămân în circulaţie două. Reducerea de la şase autobuze la două va fi resimţită de călătorii de pe traseul 22. Nici traseul 11 nu scapă de reducerea numărului de autobuze de la zece la opt. Dar cea mai severă diminuare a capacităţii de transport afectează traseul 105, unde din 12 autobuze nu vor mai circula decât jumătate, adică şase. Traseul 106 nu mai este deloc acoperit. În ceea ce priveşte troleibuzele, pe traseul 104 vor circula două, iar pe traseul 102 – opt. Până la definitivarea lucrărilor de reabilitare a străzilor, traseele de tramvai 36, 7 şi 8 vor fi asigurate cu autobuze. Astfel, două vor circula pe traseul 36, iar câte unul pe rutele 7 şi 8.

Transurb aşteaptă diferenţa de subvenţie

Pentru anul 2014, Transurb preconizează să realizeze cheltuieli aferente transportului urban de călători prin curse regulate în valoare totală de 38,4 milioane de lei şi venituri proprii de 7,6 milioane de lei. Prin adresă oficială, societatea cere acordarea diferenţei de cheltuială neacoperită - cheltuieli aferente transportului urban de călători prin curse regulate - diferenţă în valoare de 30,7 milioane de lei ce ar trebui acordata ca subvenţie de către Primăria Galaţi. Situaţia va fi reglată la rectificarea viitoare de buget, având în vedere că în bugetul Transurb, votat la începutul anului 2014, era aprobată o subvenţie de 29,9 milioane de lei.

Citeşte şi: NOI TRASEE pentru Transurb şi operatorii privaţi/ Strategia privind TRANSPORTUL PUBLIC, în dezbatere

Citit 4484 ori Ultima modificare Joi, 02 Octombrie 2014 18:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.