UPDATE 29 februarie 2024. Răspunsul companiei
În urma solicitării adresate de „Viața liberă” Biroului de presă al Electrica Furnizare, răspunsul companiei este următorul:
„Ca urmare a finalizării implementării unui nou sistem informatic la nivelul companiei, acțiune derulată în perioada 1 ianuarie 2024 – 15 februarie 2024, Electrica Furnizare vine în întâmpinarea clienților cu o serie de clarificări menite să contribuie la familiarizarea acestora cu noutățile apărute în relația cu furnizorul.
Facturi aferente perioadei de optimizare a sistemului informatic
Facturile emise pentru clienții Electrica Furnizare aferente perioadei optimizărilor de sistem reflectă o cantitate de energie electrică estimată conform istoricului de consum înregistrat pentru fiecare loc de consum în parte. În acest context, reamintim clienților faptul că pot oricând să își actualizeze convenția de consum prin intermediul aplicației MyElectrica, astfel încât să reflecte o cantitate de energie electrică corespunzătoare obiceiurilor de consum ale acestora.
Cu ocazia citirii realizate de către operatorul de distribuție, se recalculează cantitatea de energie electrică consumată efectiv de către client și se emite o factură de regularizare a consumului de energie.
Transmitere index autocitit
Modalitățile curente de transmitere a indexului autocitit puse la dispoziția clienților sunt portalul și aplicația MyElectrica, precum și numărul dedicat TelVerde 0800.800.048 (apel gratuit, disponibil non-stop).
Consultanță în puncte de prezență Electrica Furnizare – program extins
Electrica Furnizare a extins, în perioada 26 februarie 2024 – 01 martie 2024, programul de lucru în mai multe puncte de prezență ale companiei, astfel încât clienții interesați să poată beneficia de consultanță cu privire la noutățile apărute în relația cu furnizorul. Punctele de prezență cu program extins în intervalul orar 08:00-18:00, din județul Galați, sunt:
- OC Galați – Bd Siderurgiștilor, nr. 29, bl. SD5A1,
- OC Tecuci – Str. George Coșbuc, nr. 9.
Măsura a fost adoptată din grijă pentru clienții companiei și poate fi prelungită în funcție de nevoile acestora.
În plus, pentru a evita timpii de așteptare în punctele de prezență, Electrica Furnizare pune la dispoziția clienților un sistem online prin care își pot planifica din timp vizita, platforma fiind disponibilă aici: https://www.electricafurnizare.ro/e-programare/ .
Transmitere de solicitări online către furnizor
Clienții pot transmite solicitări către furnizor, simplu și rapid, fără a fi necesară deplasarea în punctele de relații cu clienții, prin intermediul formularului unic de contact online, disponibil aici:
https://www.electricafurnizare.ro/asistenta/contactati-ne-in-scris/”
Au început să vină primele facturi emise în acest an de Electrica Furnizare după optimizarea sistemelor informatice, care s-a desfășurat pe aproape toată durata lunii ianuarie, iar rezultatele par a fi, cel puțin în primele zile, departe de așteptările clienților. În teorie, optimizarea sistemului a avut ca scop îmbunătățirea serviciilor oferite, iar noi, clienții, ne așteptam la facturi mai clare, mai ușor de citit și în care să nu mai apară diferențe consistente între consumul facturat și cel real. Nu este însă deloc așa!
În ultimele zile, am primit, fără exagerare, zeci de semnale pe adresa redacției, în care oamenii nemulțumiți ne spun că noile facturi par a fi calculate din burtă și că sunt facturate consumuri mai mari decât cele reale sau decât estimările declarate prin acordurile semnate cu Electrica Furnizare.
"Furt cu legea în mână"
"După repunerea în funcțiune a softului, toată lumea va declara consum peste 250 kWh. Deci s-a terminat cu prețul plafonat. Capisci? Furt cu legea în mână se numește. Ăștia ne fură, iar pesedeul nu face nimic. Toți din domeniu ai lor sunt, de ani și ani...". "Da, facturile din decembrie (pe 17 zile doar) și ianuarie sunt mai mari decât cele din vară, când era AC-ul pornit non-stop. Și surpriza a venit când am încercat să introduc indexul corect în portal. Nu se poate, e un mesaj de blocare fără sens, deși e în română, ceva de genul «indexul nu se încadrează»".
"Trebuie să ne transferăm la altă companie mai serioasă, pentru că eu am cont la dumneavoastră și nu-l pot accesa, chiar dacă trec datele de pe factura din decembrie, mi se spune că nu sunt corecte. Până acum puteam să accesez".
"Problema e că pe jumătatea lunii decembrie, adică intervalul 13-31 decembrie, au umflat factura la curent cu un consum cât într-o lună de vară, iar pe luna ianuarie, deși nimeni nu a putut da indexul, factura a venit din nou umflată, cu estimare din burtă. Un consum pe lună să sară de 300 kWh, rușine!".
Acestea sunt doar câteva dintre comentariile cititorilor noștri. Le-am pus cap la cap, am adăugat și alte cazuri și am solicitat companiei Electrica Furnizare un punct de vedere oficial. Când îl vom primi, îl vom publica.
Elemente noi de identificare atribuite clienților casnici
Pe de altă parte, noile facturi emise de Electrica Furnizare aduc și câteva schimbări privind elementele de identificare atribuite clienților casnici. Prezentăm în continuare explicațiile companiei:
Codul de client a fost recodificat. Prin urmare, combinația de cifre care asigură unicitate, atribuită fiecărui client în parte, este diferită față de cea anterioară optimizărilor de sistem. Codul de client este necesar la transmiterea indexului autocitit prin intermediul TelVerde, autentificarea în meniul interactiv Call-Center și utilizarea formularului unic de contact online.
Cod încasare - este un nou element de identificare, care înlocuiește codul ATM și care este necesar pentru realizarea plății facturii de energie electrică/gaze naturale.
ID factură este un nou element de identificare. Înlocuiește simbolul variabil și este necesar pentru realizarea plății facturii de energie electrică/gaze naturale.
Codul locului de consum - acest nou element de identificare înlocuiește numărul locului de consum (NLC-ul) și este necesar la transmiterea indexului autocitit prin intermediul TelVerde, autentificarea în meniul interactiv Call-Center și utilizarea formularului unic de contact online.
De asemenea, optimizările sistemelor informatice au adus modificări și cu privire la modul de realizare a plăților aferente facturilor de energie electrică sau de gaze naturale, fiind necesară utilizarea codului de încasare și a ID-ului facturii pentru realizarea plății de către clienți.
Luni, Electrica Furnizare a anunțat că menține programul de lucru extins în punctele de prezență ale companiei pentru încă o săptămână, respectiv în perioada 26 februarie - 1 martie 2024. Astfel, clienții din județul Galați pot beneficia de consultanță cu privire la noutățile generate de optimizarea sistemelor informatice în intervalul orar 8.00 - 18.00, în cadrul OC Galați (bd. Siderurgiștilor nr. 29, bl. SD5A1) și OC Tecuci (str. George Coșbuc nr. 9). "Măsura a fost prelungită pentru a veni în întâmpinarea clienților și a le oferi clarificări cu privire la noua structură a facturilor de energie electrică/ gaze naturale, precum și detalii despre elementele de identificare alocate acestora și despre modul de realizare a plăților", potrivit companiei.