Într-o conferință de presă organizată, marți, în aer liber, în fața Primăriei Șendreni, președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, a dat încă o dată asigurări că modernizarea celui mai aglomerat drum din județ, DN25, se face. Într-o primă fază, „drumul morții”, așa cum mai este numit, va fi extins la patru benzi, cu parapeți de delimitare a celor două sensuri de mers, pe o lungime de circa 40 de kilometri, între ieșirea din Galați și Hanu Conachi.
„DN25, de la Galați până la Hanu Conachi, se va construi. Are finanțare asigurată, este un parteneriat al Consiliului Județean Galați cu Ministerul Transporturilor, în speță cu CNAIR, este un proiect de aproximativ 1,5 miliarde de lei, aproximativ 300 de milioane de euro.
Este un proiect care va conduce de la modernizarea drumului de la Galați până la Hanu Conachi. Aceasta înseamnă lățirea la patru benzi, relocarea tuturor utilităților, construirea de 28 de sensuri giratorii. Toate podurile până la Hanu Conachi vor fi demolate și reconstruite, sunt 12 astfel de poduri. Sunt și 32 de podețe care vor fi modernizate, în plus, stațiile de autobuz vor fi colectoare de ape pluviale. De ce este atât de importantă această investiție? Gândiți-vă că, anual, pe drumurile naționale se produc aproape 50 de accidente grave, iar pe porțiunea aceasta de la Galați la Hanu Conachi – numai în 2023 au fost peste 20 de accidente grave, în urma cărora opt oameni au decedat. De aceea este atât de important să se modernizeze acest drum”, a spus Costel Fotea.
Statisticile arată că DN25 este tranzitat de peste 6.000 de mașini în 24 de ore, din care aproape 20% sunt camioane
„Am convingerea că cei care vor realiza această investiție o vor face cu simț de răspundere. Una dintre firme a construit inclusiv pasajul de la Drajna, iar celelalte firme au experiență în construcția de drumuri”, a continuat președintele Consiliului Județean Galați.
Conform lui Costel Fotea, Consiliul Județean mai are un proiect, tot în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, pentru modernizarea drumului de la Hanu Conachi până la Nănești, inclusiv podul peste Siret, pentru a conecta Galațiul cu autostrada A7, la Focșani.
La rândul său, primarul comunei Șendreni, Zamfira Burlacu, a afirmat: „Comuna Șendreni este cea mai afectată de traficul de pe DN25. Zilnic avem blocaje, avem probleme mari. Copiii, bătrânii nu pot să traverseze de pe o parte pe cealaltă... merg la grădinițe, merg la școli, merg la magazine. DN 25 traversează cele trei sate – Movileni, Șendreni și Șerbeștii Vechi – și în toată comuna nu avem decât patru treceri de pietoni. La Șerbeștii Vechi nu avem niciuna. De când am preluat mandatul, locuitorii comunei Șendreni au solicitat, în primul și în primul rând, modernizarea DN25, sensuri giratorii. Noi, cei care locuim pe străzile perpendiculare pe DN25, dimineața nu putem să ieșim cu mașinile. Timpul de așteptare pentru a ieși pe DN este între 15 și 30 de minute”.
„Așa cum arată graficul în momentul de față, ar trebui ca, până la sfârșitul lunii iunie, să închidem procedura de licitație și să desemnăm câștigătorii și, undeva în luna iulie, să emitem ordinul de începere a lucrărilor – asta înseamnă proiectare și execuție”, a încheiat Costel Fotea.