Fără UNIREA Galaţiului cu Brăila nu există dezvoltare reală. METROUL reapare în discuţie

Fără UNIREA Galaţiului cu Brăila nu există dezvoltare reală. METROUL reapare în discuţie
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) recomandă administraţiei gălăţene alipirea oraşelor Galaţi şi Brăila pentru a crea un pol puternic de dezvoltare la nivel economico-social * Planul de mobilitate urbană ar trebui să vizeze crearea de legături cu oraşele învecinate, dar şi creşterea nivelului de accesibilitate a graniţei cu Republica Moldova

Primăria Galaţi a împrumutat o sută de milioane de lei pentru investiţii de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), iar aceasta s-a oferit să suporte costurile realizării unui plan de mobilitate. Planul de mobilitate este o planificare strategică de dezvoltare, o serie de acţiuni şi măsuri pe care administraţia locală le poate lua pentru a crea un oraş modern, fără blocaje în trafic, fără maşini parcate pe trotuar, fără trafic greu pe străzi înghesuite, cu piste pentru biciclete, zone pietonale de bun simţi şi aerisite, dar şi o infrastructură de transport accesibile pentru toate categoriile de oameni, implicit pentru persoanele cu dizabilităţi. În acest moment, compania Eptisa, specializată în inginerie, lucrează la elaborarea Planului de mobilitate Urbană. Fără acest plan, Primăria nu va mai putea accesa bani din fondurile europene pentru reabilitarea străzilor ori pentru mijloace de transport nepoluante. Evident, acest plan de mobilitate nu poate fi făcut fără consultarea publică. Joi, a avut cea de-a doua consultare publică în acest sens. La eveniment, BERD a fost reprezentată de doamna Aura Răducu, care are o experienţă de peste 20 de ani în proiecte europene.

„Trebuie gândire la nivel macro”

Reprezentantul BERD, Aura Răducu, a atras atenţia că metoda cea mai rapidă pentru dezvoltarea oraşului este de a fi accesaţi bani europeni pentru crearea alternativelor de transport, respectiv centurile, care sunt clar o soluţie pentru diminuarea aglomeraţiei în oraş, pentru echipamente de transport, respectiv tramvaie şi autobuze, dar şi pentru modernizarea infrastructurii de transport, crearea parcărilor şi a pistelor de biciclete, care acum sunt discontinue şi dau în stâlp, dar şi pentru reabilitarea spaţiilor verzi. „Acestea sunt primele proiecte care pot fi finanţate prin programe regionale, prin fonduri europene”, a spus reprezentantul BERD. Însă, dincolo de aceste proiecte, aceasta atrage atenţia că lucrurile evoluează cu o rapiditate extremă, motiv pentru care Galaţiul ar trebui să gândească inovativ, pentru a se dezvolta realmente.

Plecând de la faptul că există o discrepanţă foarte mare la nivel administrativ, social şi economic între Bucureşti şi restul ţării, aceasta consideră că o reformă administrativă la nivelul zonei ar fi mai mult decât benefică. „Nu se poate face dezvoltarea zonei decât cu inovaţie, cu un lucru foarte zdravăn, foarte serios, cu impact mare. Pentru mine impactul cel mai mare ar fi reforma administrativă a zonei. Avem o administraţie sfârâmiţată, încât nu poţi face dezvoltare. Nu poţi face dezvoltare cu şase oraşe pe Valea Jiului, când ar trebui să fie unul singur. Dacă aici s-ar uni Brăila şi Galaţiul, ar fi 500.000 de locuitori. Următorul după Bucureşti. Faci o autostradă, ai toată Delta, toată legătura cu vecinii. Trebuie o gândire şocantă. Gândire la nivel macro. Trebuie un plan dezvoltare al întregii zone. Lucrând la BERD, vă spun, nu există lipsă de bani, există lipsă de proiecte, de gândire de dezvoltare”, a mai explicat reprezentantul BERD.

Metrou până la Brăila şi legături cu oraşele vecine

La acelaşi nivel macro se pare că gândesc şi consultanţii de la Eptisa care ne realizează Planul de Mobilitate, document care acordă un rol important şi conectivităţii naţionale, regionale şi internaţionale. Cu siguranţă reorganizarea circulaţiei, prin sensuri unice şi semaforizare mai bună, extinderea reţelei de transport public, o reţea de ciclism, la nivelul oraşului, modernizarea străzilor, amenajarea trotuarelor şi a aleilor pietonale sunt reprezintă tipologii de proiecte care ar putea rezolva multe probleme la nivelul oraşului. Ar oferi confort omului. În schimb, pentru a se putea dezvolta, oraşul are nevoie de conectivitate cu împrejurimile. Astfel, Eptisa propune administraţiei gălăţene creşterea conectivităţii cu zonele adiacente, printr-un sistem de transport de mare capacitate între Galaţi şi Brăila cu metroul, dar şi alte legături cu teritoriul, variante de ocolire şi creşterea în accesibilitate a graniţei cu Republic Moldova.

Reamintim că gălăţenii pot trimite proiecte şi idei de proiecte către realizatorii Planului de Mobilitate, pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., până vineri.

„Transportul trebuie să dezvolte economia”

Reprezentantul Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Aura Răducu, consideră că un transport public care asigură o acoperire cât mai bună dezvoltă şi economia. „Un oraş trebuie să asigure pe tot teritoriul ei transportul, până la Sidex, Şantier. Trebuie un transport public integrat. Tu, administraţie, răspunzi de dezvoltare, nu fabrica, poate nu toate fabricile au transportul lor”, a spus reprezentantul BERD.

Citit 9422 ori Ultima modificare Marți, 30 Iunie 2015 13:45

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.