Marile proiecte de infrastructură ne ocolesc | Galaţiul rămâne izolat de restul ţării

Marile proiecte de infrastructură ne ocolesc | Galaţiul rămâne izolat de restul ţării
Evaluaţi acest articol
(29 voturi)

Gălăţenii şi brăilenii trebuie să-şi ia gândul că vor merge prea curând pe un drum expres care să ne lege de vreo autostradă. Cea mai mare aglomerare urbană după Bucureşti va putea visa la o infrastructură rutieră modernă şi rapidă abia peste vreo zece ani. Anul acesta, ne aşteaptă doar investiţii sărăcăcioase în infrastructură.

De departe, cele mai importante investiţii în infrastructura rutieră prevăzute de Ministerul Transporturilor pentru acest an vizează Ardealul, Dobrogea, partea de nord a Moldovei (Iaşi şi Suceava) şi, bineînţeles, Capitala, zone cărora le-au fost alocate, printre altele, sume colosale atât pentru drumuri de mare viteză, cât şi pentru variante de ocolire.

Potrivit documentelor oficiale care le-au fost înmânate parlamentarilor, judeţul Galaţi s-a ales, la marea împărţire a banilor de la Bucureşti pentru anul 2017, cu finanţarea lucrărilor unei singure investiţii mai consistente: drumul de centură al municipiului Tecuci, despre care parlamentarul PSD Ionel Daniel Butunoi, preşedintele Comisiei pentru transporturi, spune că va fi finalizat în luna august a acestui an, finanţarea, conform documentelor, fiind asigurată prin POIM 2014-2020. Evaluată la peste 64 de milioane de lei, investiţiei i-a fost aprobată o alocaţie bugetară de 15,253 de milioane de lei.

La capitolul infrastructură rutieră, judeţul Galaţi mai este menţionat doar în proiectul de reabilitare a "DN 24 limita de judeţ Galaţi/Vaslui până la Crasna şi DN 24B Crasna - Albiţa” şi în cel privind finalizarea reabilitării DN 25. "În proiecţia bugetară s-a mers, în principal, pe proiectele deja începute", ne-a declarat Butunoi. Acestea sunt practic singurele lucrări de investiţii pe care Ministerul Transporturilor le-a prevăzut pentru judeţul Galaţi.

Drum expres, după 2021

Deputatul USR Bogdan Rodeanu a solicitat, printr-un amendament, o alocare minimă de fonduri pentru studiul de prefezabilitate a drumului expres Galaţi - Brăila - Slobozia - autostrada A2, însă propunerea a "picat" la vot, cu 75 de voturi "pentru" şi 172 "împotrivă", motivul respingerii fiind acela că proiectul este inclus în Master Planul General de Transport pentru perioada 2021-2030. Aşadar, mai avem de aşteptat.

Mai mulţi bani pentru drumuri, dar tot codaşi

Dacă nu ne vom putea lăuda prea curând cu proiecte majore de investiţii în infrastructura rutieră, care să ne faciliteze accesul în alte regiuni ale ţării, ne rămâne doar să sperăm că autorităţile locale vor reuşi să atragă fonduri suficiente pentru a moderniza reţeaua de drumuri judeţene şi comunale, astfel încât măcar în interiorul judeţului Galaţi să se circule ca în palmă.

Potrivit unor informaţii furnizate de deputatul Victor Paul Dobre (PNL), în cadrul unei conferinţe de presă, judeţului Galaţi i-au fost alocaţi de la bugetul statului, pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale pentru anul 2017, 9.384.000 de lei, mai mult decât în anul 2016, când a primit 8.176.000 de lei.

Chiar dacă finanţarea a crescut în comparaţie cu anul precedent, potrivit parlamentarului, judeţul Galaţi ocupă abia locul 31 în topul judeţelor, în ceea ce priveşte alocările de fonduri pentru reţeaua de drumuri judeţene şi comunale.

Proiectele prioritare de la Transporturi

Potrivit documentelor oficiale, proiectele prioritare ale Ministerului Transporturilor pentru anul 2017 şi perspectiva 2018-2020 sunt legate de infrastructura rutieră. Este vorba despre continuarea lucrărilor la autostrada Constanţa - Nădlac (Coridor IV), finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu – Piteşti, finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda, realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene şi drumurilor expres, continuarea programului de construcţie a variantelor de ocolire (ex: Suceava,Târgu Mureş, Bacău, Carei, Târgu Jiu, Caracal, Comarnic, Buşteni, Câmpina, Mihăilesti, Săcuieni), reabilitare poduri şi pasaje, modernizare Transfăgăraşan şi Transalpina.

       

Citit 24098 ori Ultima modificare Vineri, 16 Iunie 2023 13:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.