S-a redeschis circulaţia pe Faleză, la Elice

S-a redeschis circulaţia pe Faleză, la Elice
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Maşinile se strecoară pe lângă blocurile turn din zonă, spre spaima pesimiştilor care cred că traficul va conduce la tasarea imobilelor * Malul Falezei ar trebui consolidat, pământul dând semne că „o ia la vale” *

Cu o întârziere de două săptămâni de la data anunţată de primar, ieri, circulaţia pe Faleza Superioară a fost reluată în zona de la Elice.

Aşa cum am mai anunţat, autovehiculele pot trece pe acolo, ocolind parcul de la Elice, pe lângă cele două blocuri turn (prin faţa pizzeriei Bella Italia).

Primarul municipiului Galaţi, Dumitru Nicolae, a precizat că în zonă este permisă doar circulaţia maşinilor mici şi a microbuzelor şi că, în curând, acolo se vor afla şi poliţişti rutieri care să îi îndrume pe şoferi.    

Totodată, primarul şi-a menţinut estimarea potrivit căreia avaria de pe faleză se va remedia la mijlocul lunii iunie.

„Deja muncitorii au început să pregătească locul pentru turnarea betonului, la canalul colector avariat, însă acest lucru nu se va întâmpla decât după ce nivelul Dunării va scădea până la 400 de cm”.

Ieri, nivelul fluviului măsura 482 de cm, în scădere cu trei cm faţă de ziua de luni.

După cum se ştie, viitura de pe Dunăre a condus la sistarea lucrărilor de remediere a avariei la canalul colector de pe Faleză, apele inundând zona de lucru.

În afară de scepticii Galaţiului, care cred că traficul autovehiculelor, atât de aproape de cele două blocuri turn, va conduce la tasarea imobilelor şi – Doamne fereşte! – la producerea de alte avarii, mai există cel puţin o îngrijorare în legătură cu lucrările din zonă.

„Martorii - dispozitive montate pentru a înregistra, în timp, deplasarea construcţiilor - de pe scările de la faleză arată că trebuie să consolidăm tot malul Falezei, punând în aplicare soluţia lansată în urmă cu mai mulţi ani de institutul Iptana de la Bucureşti – folosirea de foraje, instalarea unor stâlpi de beton, turnaţi la 20 de metri adâncime în pământ, pentru stabilizarea malului…”.

„Îmi pare rău că nu am înţeles mai demult semnalul pământului”, a declarat primarul Dumitru Nicolae, care consideră că „probabil” şi construcţia blocurilor pe Faleză a condus, în timp, la tasarea malului Falezei.

Pentru realizarea unei astfel de lucrări, ce ar presupune consolidarea a circa 10 km de faleză, primarul Dumitru Nicolae speră să obţină o finanţare europeană.

Cât ar costa o astfel de investiţie, încă nu se ştie, pentru că nici măcar un studiu de fezabilitate nu s-a făcut; totul ar trebui să înceapă cu reactualizarea studiului realizat de Iptana în 1999…

Dar nu doar malul falezei pare să fie afectat, ci şi malul de pământ cuprins între Grădina Publică şi zona Portului.

„Vă amintiţi când am construit blocurile ANL de la Gară, că am avut probleme în zonă cu malul, că se surpa, iar ca rezultat, apa se acumula în subsoluri.

„Atunci am consolidat acolo malul de pământ, însă construcţia trebuie continuată”, a mai spus primarul, evocând forările făcute pentru stabilizarea malului de la Grădina Publică.

Citit 1549 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.