Centru de evidență a persoanelor în comuna Nicorești

Centru de evidență a persoanelor în comuna Nicorești
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

La Nicorești s-a primit avizul de funcționare pentru noul Centru Local de Evidență a Persoanelor, care se va deschide în cel mult două luni. Solicitarea s-a făcut prin intermedierea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor (DJEP) Galați, care pe 8 septembrie 2023 a trimis Avizul de înființare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al comunei Nicorești, emis de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Avizul presupune o serie de măsuri pentru acreditarea noului centru, astfel: se va modifica Regulamentul de Organizare și Funcționare, "în vederea realizării cumulative a condițiilor privind asigurarea logistică și inițierea personalului, pentru punerea în funcțiune a serviciului nou-înființat; avizul pentru funcționare va fi solicitat prin intermediul DJEP Galați; spațiul destinat noului serviciu, care va putea emite cărți de identitate pentru locuitorii comunei Nicorești, trebuie să îndeplinească condițiile tehnice prevăzute în Ghidul privind amenajarea minimală a spațiilor în care își desfășoară activitatea serviciile de evidență a persoanelor. Se recomandă, de asemenea, realizarea infrastructurii necesare pentru ca noul sediu să fie conectat la sisteme de comunicații criptate, pregătirea personalului și asigurarea bazei financiare aferente, inclusiv prin proiectarea unui buget care să asigure cheltuielile materiale și de personal, precum şi pregătirea de specialitate a personalului.

"Am luat această hotărâre din dorința de a grupa cât mai multe servicii pe plan local, pentru a nu mai plimba oamenii 20 de kilometri, până la Tecuci. Avem deja sediul, i-am montat gratii, trebuie achiziționată doar aparatura pentru care am alocat bani în execuția financiară pe trimestrul al doilea, respectiv 16.000 de lei. Am asigurat pregătirea la Tecuci a personalului, timp de 30 de zile", ne-a declarat primarul Ionel Boghiu.

Noul serviciu, care va fi funcțional în maximum două luni, va impune organizarea unui concurs pentru angajarea unui jurist, a unui absolvent de studii  superioare pentru funcția de ofițer de stare civilă și a unui fotograf profesionist cu studii superioare.

În viitorul apropiat, în comuna Nicoreşti se va înființa şi un centru local pentru eliberare de pașapoarte pentru cetățenii localităţii.

Citit 1361 ori Ultima modificare Joi, 28 Martie 2024 00:55

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro