* Companiile pot obţine finanţări nerambursabile de până la 200.000 de euro pentru promovarea unor branduri *
În vreme de criză economică bugetele de publicitate sunt printre primele sacrificate pe altarul reducerii costurilor şi nu multe sunt companiile care îşi pot permite să se promoveze acum. De aceea, Uniunea Europeană le oferă firmelor un colac de salvare, oferindu-le bani pentru a-şi promova brandul şi pentru a atrage astfel noi clienţi.
Granturi de până la 200.000 de euro
Fondurile de promovare sunt destinate microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii şi societăţilor cooperative. Acestea pot cere finanţare pentru participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în ţară sau în străinătate şi la misiuni economice în afara graniţelor ţării, pentru tipărirea de materiale publicitare, pentru realizarea unui site sau pentru îmbunătăţirea celui existent, pentru promovarea pe noi pieţe interne şi pe pieţele internaţionale, precum şi pentru identificarea clienţilor externi prin atragerea lor la târguri, expoziţii şi misiuni economice organizate în România.
Atenţie, însă! UE nu finanţează integral aceste proiecte. Sprijinul financiar nerambursabil este de 60 la sută din totalul cheltuielilor eligibile pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi, respectiv, de 70 la sută pentru microîntreprinderi şi pentru întreprinderi mici.
Granturile nu pot depăşi, însă, valoarea de 840.000 de lei, adică aproape 200.000 de euro. Ele sunt acordate prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE), iar diferenţa de bani este acoperită de statul român.
Potenţialii beneficiari trebuie să ştie că, în conformitate cu mecanismele de finanţare europene, ei trebuie să suporte costurile de derulare a proiectului şi să aştepte apoi ca UE să le deconteze cheltuielile. Sprijinul financiar poate suferi unele corecţii, dacă proiectul nu e respectat întru totul.
Proiectele pot fi depuse până în ultima decadă a lunii noiembrie. „Înscrierea on-line a proiectelor se va deschide pe 12 septembrie, la ora 9.00, în cadrul secţiunii speciale deschisă pe site-ul http://oiimm.mimmcma.ro. Aplicaţia de înregistrare on-line va rămâne deschisă şi se vor putea înscrie proiecte individuale până la data de 26 noiembrie, la ora 9.00”, anunţă Autoritatea de Management pentru POS CCE.
După ce sunt înregistrate on-line, proiectele pot fi depuse la sediul instituţiei, din Calea Victoriei nr. 152, Sector 1 Bucureşti, de luni până joi, între orele 9.00 şi 16.00, şi vineri, de la 9.00 la 14.00, sau la sediul oricărui Oficiu Teritorial pentru IMM şi Cooperaţie, până la 26 noiembrie.