Lucrare Vega '93 - Drumul spre mare, acoperit cu piatră spartă
Foto: Foto: Florin Staicu

Lucrare Vega '93 - Drumul spre mare, acoperit cu piatră spartă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Dacă intenţionaţi să plecaţi în concediu pe litoralul românesc, alegeţi-vă cu grijă ruta! Drumul prin Dobrogea, mai scurt cu circa 30 km decât cele prin Bărăgan, a fost decopertat pe trei tronsoane totalizând 25 km între localităţile Baia şi Mihai Viteazu. Porţiunile au fost acoperite cu piatră spartă, iar bucăţile sunt destul de mari, aşa că şoferii nu pot rula în condiţii de siguranţă cu viteze mai mari de 40 km/h. În aceste condiţii, conducătorii auto îşi iau adio de la economiile de timp şi de carburant pe care le-ar fi făcut în condiţii normale pe această rută. Constructorul este compania gălăţeană Vega '93.

"Drumul este execrabil"

Gălăţeanul Florin Staicu a plecat recent la mare. A ales ruta Măcin - Constanţa pentru că îi place mai mult decât Brăila - Vadu Oii şi e şi mai scurtă. L-au cuprins, însă, regretele când a ajuns la Baia. "Între Baia şi Mihai Viteazu, drumul este execrabil, extrem de prost. E pat de piatră pe mai multe tronsoane - când am fost eu, erau două, acum am înţeles că sunt trei - şi bucăţile de piatră sunt foarte mari, mi-au găurit un cauciuc, pe care l-am peticit la întoarcerea în Galaţi. La dus, am mers cu 20-30 km/h, iar la întors, pentru că se putea, am mers cu 40 km/h. La viteze mai mari, rişti bucşele, tot", declară Staicu.

În afară de anvelopele şi de bucşele distruse, şoferii se plâng şi de faptul că praful de piatră le compromite filtrele de aer. În plus, pietrele aruncate de roţile celorlalte maşini le pot îndoi tabla sau le pot sparge farurile ori parbrizul.

"Drumul spre mare prin Măcin e frumos, e împădurit, e mai scurt, dar, din cauza porţiunii Baia - Mihai Viteazu, le recomand tuturor să meargă pe ruta Brăila - Vadu Oii", îi sfătuieşte gălăţeanul pe cei care pleacă la mare.

 

"Nu am văzut progrese"

Florin Staicu a petrecut o săptămână pe litoral şi spune că, la întoarcere, nu a observat ca lucrările să fi avansat. "Nu am văzut nici muncitori, nici progrese. Am văzut doar nişte panouri pe care scria că îşi cer scuze pentru disconfortul creat. Scuzele nu ajută nici bucşele, nici rovinieta", afirmă bărbatul.

Constructorul susţine, însă, că lucrările se desfăşoară "într-un ritm susţinut". "Lucrăm între Baia şi Mihai Viteazu, pe trei tronsoane. Sunt 25 km desfăcuţi şi acoperiţi cu strat de piatră spartă. În două-trei zile începe asfaltarea primul strat", a declarat directorul Vega '93, Doru Chiper.

Încă 34 km din DN 22 vor fi sparţi

O spune constructorul. "Trebuie să refacem 59 km din DN 22. Termenul de finalizare este 2013, dar noi încercăm să terminăm anul acesta", a spus Chiper. Pentru această lucrare, Vega '93 primeşte 76 de milioane de lei, adică peste 16 milioane de euro, de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.

Şoferii, deşi găsesc lăudabil proiectul de refacere a drumului către mare, se întreabă de ce lucrarea are loc în plin sezon estival, când traficul pe respectiva arteră creşte exponenţial.

Directorul Vega '93 le răspunde că banii de la stat nu au venit la timp. "Noi am semnat contractul în octombrie 2011 şi am început lucrările la sfârşitul lunii mai 2012 din cauza lipsei fondurilor", a explicat Doru Chiper.

Compania de construcţii Vega '93, controlată de familia Istrate, a încheiat anul 2011 cu un profit net de 28,7 milioane de lei, adică 6,7 milioane de euro la cursul mediu de anul trecut, clasându-se pe poziţia a doua în topul profitabilităţii, după distribuitorul de materiale de construcţii Arabesque.

 

Citit 6407 ori Ultima modificare Luni, 30 Iulie 2012 17:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.