X

Acest site foloseste cookies. Navigând în continuare, îti exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii....

 20:54 Joi, 30 Octombrie 2014

Pregătiri pentru licitaţia traseelor judeţene şi interjudeţene

Autor:   Rodica Mişcalencu
Publicat Luni, 27 August 2012 00:00
Voteaza!
(7 voturi)


* Aflaţi cum şi când vor fi atribuite rutele de transport judeţean şi interjudeţean


Actualele programe de transport judeţean şi interjudeţean expiră pe 30 aprilie 2013. Până atunci, autorităţile trebuie să stabilească noile grafice şi să atribuie rutele unor operatori.

 

Selecţia transportatorilor

O primă variantă a setului de criterii de evaluare a operatorilor de transport rutier în vederea atribuirii traseelor include criterii precum vechimea şi structura parcului auto, gradul de confort al maşinilor, vechimea pe traseu, starea financiară a operatorului şi numărul de sancţiuni primite de acesta de-a lungul timpului. Iată care ar fi, potrivit revistei dedicate transportatorilor de persoane şi de marfă, "Ziua Cargo", întregul set de criterii, în varianta inţială:

1. Vechimea parcului de vehicule:

- Anul de fabricaţie (AF) este acelaşi cu anul atribuirii (AA) - 20 de puncte

- AF = AA - 1 - 20 de puncte

- AF = AA - 2 - 19 puncte

- AF = AA - 3 - 18 puncte

- AF = AA - 4 - 16 puncte

- AF = AA - 5 - 14 puncte

- AF = AA - 6 - 11 puncte

- AF = AA - 7 - 6 puncte

- AF = AA - 8 - 2 puncte.


2. În funcţie de structura parcului de vehicule utilizat pentru efectuarea curselor, se acordă:

- 3 puncte pentru fiecare vehicul aflat în proprietate

- 1 punct pentru fiecare vehicul deţinut cu contract de leasing.

Vehiculele deţinute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport judeţean/interjudeţean.


3. Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii:

- categoria I - 9 puncte

- categoria a II-a - 6 puncte

- categoria a III-a - 5 puncte

- categoria a IV-a - 2 puncte.

Vehiculele neclasificate nu pot participa la atribuirea traseelor.


4. Vechimea neîntreruptă pe traseu:

- 6 ani sau mai mult - 10 puncte

- 5 ani - 8 puncte

- 4 ani - 6 puncte

- 3 ani - 4 puncte

- 2 ani - 2 puncte

- 1 an, mai mult de 6 luni - 1 punct.


5. Dotarea autobuzului cu instalaţie de aer condiţionat - 2 puncte.


6. Dotarea autobuzului cu casă de marcat fiscală - 10 puncte.


7. Numărul uşilor de acces ale autobuzului:

- 2 uşi - 2 puncte

- 1 uşă - 1 punct.


8. Dotarea autovehiculului cu sistem de informare a călătorilor:

- sistem video - 2 puncte

- sistem de afişare pe leduri - 1 punct.


9. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu 10 puncte în cazul în care se află în procedură de reorganizare judiciară.


10. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu 2 puncte pentru fiecare licenţă de traseu eliberată în vederea efectuării de transport de persoane prin servicii regulate retrasă în ultimii 5 ani, numai în situaţia în care măsura de retragere este definitivă.


11. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu câte un punct în cazul în care a fost sancţionat de câte 5 ori pentru nerespectarea graficului de circulaţie/caietului de sarcini al licenţei de traseu în ultimii 5 ani, numai în situaţia în care sancţiunile contravenţionale sunt definitive.


12. Operatorul de transport rutier nu poate participa la atribuirea traseelor/curselor judeţene/interjudeţene în cazul în care înregistrează obligaţii restante la bugetul local şi/sau la bugetul de stat, conform certificatului fiscal.

Criterii în discuţie

Potrivit sursei citate, setul a fost supus, recent, dezbaterilor dintre Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Autoritatea Rutieră Română, pe de o parte, şi patronatele transportatorilor, de partea cealaltă, şi că unele criterii au fost propuse deja spre modificare.

Astfel, la primul criteriu, privind vechimea parcului auto, patronatul COTAR a propus scăderea unui punct pentru fiecare an suplimentar de vechime. Punctul de vedere a fost acceptat de autorităţi şi va fi aplicat ca atare.
În discuţie se află şi punctele 2 (privind forma de proprietate a vehiculelor), 7 (privind numărul uşilor de acces) şi 8 (privind sistemul de informare a călătorilor), la 8 putându-se chiar renunţa, dar şi punctele 6 (privind casele de marcat fiscale), 9 (privind depunctarea operatorilor aflaţi în reorganizare) şi 10 (privind depunctarea operatorilor cărora li s-a retras licenţa de traseu).

Varianta finală a criteriilor de evaluare a operatorilor de transport rutier în vederea atribuirii traseelor urma să fie publicată până la jumătatea acestei luni, potrivit promisiunilor ARR, însă nu a fost făcută publică nici până acum.
Setul stârneşte, încă, discuţii. Patronul firmei gălăţene de transport Dumony, Gheorghe Dumitru (FOTO), nu exclude posibilitatea de a contesta unele criterii, dacă ele vor rămâne definitive. "Unele dintre reguli sunt aberante. De exemplu, ne penalizează dacă suntem în reorganizare judiciară. Dar cine ne-a adus în starea aceasta? Apoi, suntem descalificaţi dacă avem datorii la stat. Dar cine nu are? Şi din cauza cui am acumulat aceste datorii dacă nu din cauza statului, care face plăţile cu mari întârzieri?", declară patronul Dumony, a cărui firmă se află în reorganizare. "Intenţionez să contest aceste două criterii şi să cer suspendarea licitaţiei de atribuire a traseelor până la judecarea fondului", avertizează Dumitru Gheorghe.

Licitaţia traseelor, pe 31 ianuarie 2013

Ceea ce se ştie deocamdată este că licitaţiile de atribuire a traseelor judeţene şi interjudeţene din noile programe de transport vor avea loc simultan. Astfel, cele două programe (pentru care operatorii mai pot face propuneri până la 1 septembrie 2012) vor fi afişate pe 10 ianuarie 2013. Până pe 15 ianuarie, ele vor putea fi corectate. De pe 16 până pe 20 ianuarie vor putea fi depuse solicitările în format electronic, iar pe 31 ianuarie vor avea loc licitaţiile de atribuire a traseelor, în prima şedinţă. Pentru a doua şedinţă de atribuire, calendarul este 26 februarie - 19 martie.
Programele de transport curente vor expira pe 30 aprilie 2013. După această dată vor intra în vigoare noile programe.

Până atunci, însă, autorităţile trebuie să aprobe calendarul propus, dar şi să se pună de acord asupra duratei programelor de transport judeţean şi interjudeţean. Varianta de lucru este aceea de trei ani, dar nu este exclus să fie agreată cea de cinci ani, după modelul actual - programele de transport curente au intrat în vigoare în 2008, pentru trei ani, dar în 2011 au fost prelungite cu încă doi ani, până în 2013.

11554 afisari  |  Ultima actualizare Duminică, 26 August 2012 16:25

9 comentarii

  • 0
    0
    Link
    student Marți, 02 Aprilie 2013 19:31 postat de student

    avem mare nevoe de trans maxi-taxi o mica si firava varianta la transportul socialist ratb platit de la stat si asa prop privata este moarta in romania unde toti tinerii pleaca din tara

  • 0
    0
    Link
    sandu berta larisa Miercuri, 06 Martie 2013 13:17 postat de sandu berta larisa

    se liciteaza pt autocare de ultima generatie si DLS baga microbuz infect pe ruta bucuresti ,calafat dus intors in aceasi zi ,cu acelas sofer.Mai spun ca au grija de siguranta oamenilor si au autocare bune la licitatie.In tara asta totul e posibil si cu mita .ARR sti si inchide ochii,eu merg des la bunici,in teleorman{stiu}

  • 0
    1
    Link
    ION CETATEANUL EUROPEAN Marți, 29 Ianuarie 2013 18:37 postat de ION CETATEANUL EUROPEAN

    propun prelungirea termenului cu un an pana la definitivarea traseelor trebuesc schimbate actualele reguli care sunt de partea celor cu pile si relatii in statul roman dubios ca sa nu spun altfel-politistii parlamentari ministrii si beizardelele lor sa nu mai faca legea numai pt ei --si noi cetatenii de rand avem drepturi an aceasta tara suntem cetateni europeni--PRELUNGITI TERMENUL CU UN AN--ALTFEL VA INVINOVATIM DE REA CREDINTA EX VEZI CELE PESTE 60 DE LINII MAXI-TAXI DIN TELEORMAN ALE LUIDRAGNEA SI ACOLITIL EXXOR LUI --PAI TOT PE EI AI VRETI SI IN 2013

  • 0
    2
    Link
    stanga Miercuri, 23 Ianuarie 2013 19:10 postat de stanga

    licitatiile sunt de asa natura facute sa ramana pe piata actulele firme de transport nu sa apara si altii noi pe piata stiti de ce???????? Pentru ca suntem condusi de o niste hoti si corupti oameni nu va asteptati sa fie dreptate va fi si mai rau. Intr-un microbuz de 16 locuri baga 45 de copii nu se iau masuri dc? Va spun dc pt ca domnu patron are relatii asa ca nu va obositi degeaba pt banii isi vand sufletu si demnitatea.

  • 0
    0
    Link
    Nicoleta Duminică, 09 Decembrie 2012 00:42 postat de Nicoleta

    Si sa vedeti la IASI microbuzele de la"INTERTRANS COMPANY" au batut recordul pe tara cu cele mai proaste microbuze si cele mai multe accidente din cauza starii tehnice a microbuzelor si a conducatorilor auto care au un program foarte incarcat.Se plang soferii ca nu au timp de un covrig in toata ziua si mai frumos folosesc soferii fara experienta pt. ca le pleaca soferii si sunt nevoiti sa angazeze incepatori! ANUNT: daca ai categoria D1 sau D si nu ai mai condus asa ceva TE POTI ANGAJA LA ..."INTERTRANS COMPANY" (scoala de soferi) Cursele de Pascani si Tg. Frumos nu au ore de plecare ci cand se umple microbuzul!!! OARE NU-I VEDE NIMENI PE ACESTIA???

  • 0
    0
    Link
    Nicoleta Duminică, 09 Decembrie 2012 00:40 postat de Nicoleta

    Si sa vedeti la IASI microbuzele de la"INTERTRANS COMPANY" au batut recordul pe tara cu cele mai proaste microbuze si cele mai multe accidente din cauza starii tehnice a microbuzelor si a conducatorilor auto care au un program foarte incarcat.Se plang soferii ca nu au timp de un covrig in toata ziua si mai frumos folosesc soferii fara experienta pt. ca le pleaca soferii si sunt nevoiti sa angazeze incepatori! ANUNT: daca ai categoria D1 sau D si nu ai mai condus asa ceva TE POTI ANGAJA LA ..."INTERTRANS COMPANY" (scoala de soferi) Cursele de Pascani si Tg. Frumos nu au ore de plecare ci cand se umple microbuzul!!! OARE NU-I VEDE NIMENI PE ACESTIA???

  • 0
    0
    Link
    ASSAY Duminică, 02 Decembrie 2012 20:09 postat de ASSAY

    veniti laBOTOSANI sa vedeti ce microbuze infecte sint in judet pe liniile 1,2,3,4,5,6,si toate sint alui MIKI BALAN SI AL CELOR DE LA P D L actualu partid A R D .TREZITI-VA VENITI SI TRAGETI LINIE NU SE MAI POATE .SA VINA BUCURESTIU SA VADA CU CE CIRCULA CETATENI DIN BOTOSANI SI CU CE CIRCULA MIKI BALAN SI GHEORGHITA ALT MAFIOT CARE ARE SI EL MICROBUZE[FOST VICE]

  • 0
    0
    Link
    Vlad Luni, 27 August 2012 22:26 postat de Vlad

    Cine a propus asa ineptii??? De ce asa de putine puncte pentru aer conditionat? Toate autobuzele ar trebui sa aiba asa ceva. Faptul ca e in leasing are 1 punct , dar cati transportatori au proprietate personala la ora asta? Unul cinstit nu are cum sa castige atatea miliarde pentru a -si cumpara un autobuz!
    Datorii la stat toata lumea are dar si statul are datorii la noi..asa ca scoateti idiotenia asta!
    Puneti fratilor niste reguli stricte dar nu asa ...si la fel sa le puneti si pentru cei din oras pentru ca sunt toate jafurile de masini ( aia nu au datorii la stat? aia au aer conditionat? )

  • 0
    0
    Link
    cetatean Luni, 27 August 2012 19:30 postat de cetatean

    Poate pe traseul Galati - Suceveni - Tg. Bujor , se liciteaza pt. un mijloc de transport care sa corespunda tehnic !Ce a circulat pana acum pe aceasta ruta , numai a microbuz nu arata!

Adauga comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.
Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare şi pot angaja răspunderea civilă şi/sau penală a autorului acestora.

Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii!

Atenţie! Nu postaţi acelaşi mesaj de mai multe ori. Comentariul va fi afişat la câteva minute după postare. Vă rugăm să aşteptaţi!

sus

Editorial

TV Mania

Pe repede-napoi

Caricatura zilei

...

Top afişări pe 30 de zile

NEC PLUS ULTRA

Viata Libera Galati - Cotidian independent - Stiri Noutati Informatii Media Galati

Viata Libera Galati - Cotidian independent - Stiri Noutati Informatii Media Galati

Viaţa liberă Galaţi © Toate drepturile rezervate

    PageRank