Mai bine de jumătate dintre întreprinderile mici şi mijlocii (51,33 la sută) au în vedere pentru desfacerea produselor sau serviciilor numai piaţa locală şi doar 73,88 la sută dintre ele au în plan o eventuală extindere la nivel naţional, relevă studiul „Carta Albă a IMM-urilor 2012”, realizată de CNIPMMR. Potrivit documentului, explicaţia ar fi că IMM-urile se focalizează pe piaţa locală din cauză că talia redusă nu le conferă forţa economică de a pătrunde pe noi pieţe. O dovadă în acest sens este şi aceea că pe piaţa UE au acces doar 6,84 la sută dintre IMM-uri. Extinderea de pe piaţa locală spre cea naţională are loc pe măsura amplificării dimensiunii firmelor. La nivelul Regiunii de Dezvoltare Sud-Est, din care face parte şi Galaţiul, alături de Brăila, Tulcea, Constanţa, Buzău şi Vrancea, orientarea exclusivă spre piaţa locală şi naţională a IMM-urilor este valabilă pentru 87,38 la sută dintre firme. Piaţa UE este vizată doar de 9,71 dintre companii, peste procentul 1,61 la sută din Regiunea de Sud-Vest, dar cu mult în urma regiunii Nord-Vest şi Centru, unde firmele se bazează pe exporturi în procent de 33,55 la sută, respectiv, 42,31 la sută! În regiunea Sud-Est, mai departe de graniţele spaţiului comunitar îndrăznesc să atace pieţe doar… 0,97 la sută dintre IMM-uri, cele mai îndrăzneţe fiind firmelor din judeţele din vestul ţării, cu un procent de 2,50 la sută.
Desfacere cu suspine - Micile companii, captive pe piaţa locală Scris de Ovidiu Amălinei
Ovidiu Amălinei
Articole recente - Ovidiu Amălinei
Soluții light pentru a scăpa de caloriile care ne dau târcoale Ce NU ar trebui să mănânci la masa de Paște Mici secrete pentru o masa de Paște gustoasă și sănătoasă Tăvălugul insolvențelor a trecut peste zeci de firme gălățene Monede dedicate aderării României la NATO
Mai multe din această categorie: