Cum evaluăm elevii complet și corect - o dezbatere cu prof. univ. dr. Dragoș Iliescu

Cum evaluăm elevii complet și corect - o dezbatere cu prof. univ. dr. Dragoș Iliescu
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Miercuri, 21 iunie, de la ora 14,00, Casa Corpului Didactic găzduiește dezbaterea cu tema „Standardizarea evaluării - premisele pentru o evaluare riguroasă, utilă și echitabilă”. Dezbaterea îl are ca invitat pe profesorul Dragoș Iliescu, gazdă și moderator fiind profesorul Doru Căstăian.

Dezbaterea are ca temă analiza beneficiilor și a eventualelor riscuri asociate cu evaluarea educațională standardizată, văzută ca o componentă necesară pentru un proces educațional eficient, transparent și echitabil. Dezbaterea este organizată în parteneriat cu DATAWARE Consulting, în cadrul proiectului „Inovație printr-o soluție personalizată de e-learning în cadrul clusterului IT&C Dunărea de Jos”.

Scopul dezbaterii este să ofere cadrelor didactice perspectiva unui profesionist de prestigiu în domeniul evaluării educaționale asupra nevoii de a standardiza modul în care sunt apreciate competențele formate și dezvoltate în clasă. Se va discuta atât despre beneficii, cât și despre riscurile pe care standardele le presupun.

Dragoș Iliescu este profesor universitar la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității București, având experiență de lucru în proiecte de testare psihologică și educațională pe patru continente. Face parte din grupul de lucru al OECD care calibrează testele PISA și a condus ca președinte Comisia Internațională de Testare, organismul de referință în evaluarea psihologică și organizațională. Este cofondatorul grupului Psyence, din care face parte Brio, o platformă de testare digitală standardizată, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele și își pot îmbunătăți performanța la examene.

Formatul încurajează discuția liberă și schimbul de idei. Potrivit comunicatului remis redacției, se vor dezbate subiecte extrem de ofertante, de la efectele cognitive ale testării, frecvența optimă sau influența acesteia asupra metacogniției, la mitul denaturării testelor pe baza mizei lor, predarea și pregătirea exclusiv pentru test, inflația scorurilor și riscurile privind utilizarea inadecvată a scorurilor. Dezbaterea este găzduită de Casa Corpului Didactic Galați, în Sala Multimedia (str. Gării, nr. 35). Pentru a participa la eveniment este necesar să completați formularul disponibil la acest link: https://forms.gle/W73LPwiz2C7mus1C9. Numărul de locuri este limitat. Evenimentul va fi transmis şi on-line, pe pagina de Facebook a CCD Galați.

Citit 2279 ori Ultima modificare Miercuri, 21 Iunie 2023 07:48

1 comentariu

  • postat de Traian
    Marți, 20 Iunie 2023 10:58
    86.124.127.***
    De parca profesorii ar tine cont de aceste sfaturi. Prima evaluare a elevilor este facuta sub pretextul unei "mai bune cunoașteri" si are rolul de a afla statutul economic al familiei, daca dispune de fonduri pentru meditatii. Incepe cu intrebari despre parinti si cu ce se ocupa ei. Modul de predare
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.