Galaţiul a rămas pe drumuri fără prioritate
Foto: Foto Bogdan Codrescu (Arhiva "Viaţa liberă")

Galaţiul a rămas pe drumuri fără prioritate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Guvernul a aprobat, săptămâna trecută, Master Planul General de Transport, în vederea transmiterii acestuia la Comisia Europeană, pentru îndeplinirea de către România a condiţiilor necesare pentru accesarea de fonduri structurale în cadrul Programului Operaţional Sectorial Infrastructură Mare.

Deşi, pe hârtie, Executivul anunţă proiecte în domeniul infrastructurii rutiere, feroviare, navale, aeriene şi multimodale de 45,451 de miliarde de euro, Galaţiul nu are prea mult de câştigat, în viitorul apropiat, de pe urma strategiei elaborate la vârf.

Rândul nostru va veni după 2020

Cel puţin asta reiese din ultima variantă a Master Planului. Aşa cum vă informam pe 11 februarie, chiar dacă documentul care atestă strategia de infrastructură pentru următorii 15 ani a fost în unele puncte modificat, pentru Galaţi nu se anunţă investiţii majore în actualul exerciţiu bugetar comunitar. Singura concesie făcută gălăţenilor este că poate vor avea drumuri expres înainte de 2030, dar cu siguranţă nu mai devreme de 2020, dat fiind faptul că proiectele majore pentru perioada 2014 - 2020 au fost deja fixate.

Investiţiile care ar urma să fie realizate în zona noastră, după 2020, sunt trei drumuri expres şi podul peste Dunăre la Brăila, aceleaşi prezentate şi în versiunea Master Planului supusă dezbaterii publice în octombrie 2014. Este vorba despre drumurile expres Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi (213 km), investiţie estimată la 984 milioane de euro, Constanţa - Tulcea - Brăila (184 km), proiect de 1,26 miliarde de euro (cu tot cu pod - n.r.) şi Brăila - Buzău - Ploieşti - Găeşti (245 km), estimat la 1,17 miliarde de euro.

Doar buni de gură?

Deşi atunci când i-am contactat pe parlamentarii gălăţeni pentru a ne spune ce demersuri vor face pentru a pune judeţul nostru pe harta unor proiecte prioritare de infrastructură, cei mai mulţi au vorbit despre necesitatea unui front comun, indiferent de culoarea politică, atunci când li s-a oferit ocazia fie nu i-au dat curs, fie n-au reuşit mare lucru.

Scrisoarea deschisă adresată de senatorul Paul Ichim prim-ministrului Victor Ponta, în care solicita modificarea Master Planului de Transport astfel încât zona noastră să nu mai rămână izolată, a fost susţinută, potrivit lui Ichim, de doar patru parlamentari gălăţeni. Cei care au răspuns apelului sunt deputaţii Mircea Toader (PNL), Victor Paul Dobre (PNL), George Scarlat (PNL) şi Eugen Chebac (UNPR), din totalul de 15 parlamentari ai judeţului Galaţi.

În aceste condiţii, nu trebuie să ne mai mire faptul că zona noastră este ignorată de ani buni de cei de la centru, iar proiectele majore de infrastructură au fost direcţionate spre alte regiuni.

Suma alocată nu acoperă toate proiectele

Potrivit Guvernului, suma totală pe care România o are la dispoziţie, în perioada 2014-2020 pentru cele patru sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 miliarde de euro. La acestea se adaugă un plafon suplimentar de şapte miliarde de euro, aprobat săptămâna trecută. Astfel, valoarea totală a finanţării pentru sectorul infrastructurii rutiere, în perioada 2014-2020, este de 13,8 miliarde de euro.

Planul financiar al Master Planului General de Transport urmează să fie prezentat în şedinţele reunite ale Comisiilor de Transport din Parlament înainte de trimiterea acestuia la Comisia Europeană.


CITEŞTE ŞI: Din groapă-n groapă/ DEZASTRU pe drumurile judeţului Galaţi. ZERO MODERNIZĂRI

Citit 2362 ori Ultima modificare Duminică, 01 Martie 2015 17:48

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.