Autorităţile întorc din drum proiectul HELIPORTULUI SMURD/ Ping-pong administrativ cu o INVESTIŢIE imperios necesară

Autorităţile întorc din drum proiectul HELIPORTULUI SMURD/ Ping-pong administrativ cu o INVESTIŢIE imperios necesară
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Consiliul Judeţului Galaţi trebuie să modifice din nou proiectul de hotărâre privind construcţia hangarului pentru elicopterul SMURD * Este a cincea oară, în mai puţin de un an, când acesta este supus votului aleşilor judeţeni

În luna aprilie se împlineşte un an de când Consiliul Judeţului (CJ) Galaţi „se chinuie” să pună la punct un proiect de hotărâre corect şi coerent prin care să aprobe preluarea unei suprafeţe de teren de la Poliţia de Frontieră, pentru construcţia hangarului dedicat elicopterului SMURD. Deşi luna trecută reprezentanţii CJ ne-au declarat că documentaţia este completă şi că mai aşteaptă doar ca Guvernul să promoveze o hotărâre în acest sens, fără de care investiţia nu ar putea fi demarată, iată că Ministerul Afacerilor Interne îi contrazice pe cei care se află la cârma judeţului Galaţi.

Luni, şedinţă extraordinară pentru o nouă modificare

În urmă cu câteva zile, conducerea Consiliului Judeţului a fost înştiinţată că trebuie să aducă o nouă modificare proiectului de hotărâre. Motivul: în actul adoptat de aleşii judeţeni nu a fost prevăzut şi un termen limită pentru finalizarea investiţiei, precum şi ce se întâmplă cu terenul preluat de la Poliţia de Frontieră în cazul în care hangarul nu devine realitate. Aşa că, astăzi, aleşii judeţeni au fost convocaţi în şedinţă extraordinară pentru a modifica, încă o dată, hotărârea adoptată de CJ în luna aprilie a anului trecut.

Practic, Consiliul Judeţului va introduce în documentul oficial menţiunea că, „dacă în termen de cinci ani de la trecerea în domeniul public judeţean nu se finalizează lucrările de amenajare/modernizare, ori în cazul în care nu se respectă scopul pentru care a fost trecut în domeniul judeţean, imobilul transmis revine de drept în domeniul public al statului şi se dă în Administrarea Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Iaşi”.

„Nu ni s-a spus că trebuie introdusă şi o astfel de menţiune. Ba mai mult, chiar eu am vorbit la Ministerul de Interne pentru a vedea dacă mai trebuie făcut ceva, însă mi s-a transmis că totul este în regulă şi că sunt îndeplinite toate condiţiile pentru ca hotărârea de Guvern să fie promovată. În aceste condiţii, aşteptam, de la o şedinţă la alta, să fie promovat actul normativ. Sper să fie pentru ultima dată când se modifică această hotărâre”, ne-a declarat Costel Fotea, county managerul Consiliului Judeţului Galaţi.

Reamintim că CJ a prevăzut în bugetul acestui an 200.000 de euro pentru această investiţie. Dacă Guvernul nu va emite o hotărâre curând, prin care să aprobe preluarea terenului de către Consiliul Judeţului, este posibil ca investiţia să nu mai poată fi finalizată în acest an.

Lungul şir al bâlbâielilor administrative

Vă reamintim că demersuri pentru construirea heliportului, care va fi compus din hangar şi dependinţe (480 de metri pătraţi), staţie de carburant (200 de metri pătraţi) şi drum de acces, au fost făcute încă din luna aprilie, printr-o hotărâre a CJ. Ulterior, hotărârea s-a dovedit eronată, pentru că, prin proiect, preşedintele CJ, Nicolae Bacalbaşa, a supus aprobării transferul din administrarea MAI în cea a Consiliului Judeţului a unui teren de nu mai puţin de 5.450 de metri pătraţi, care, conform Poliţiei de Frontieră, ar fi împărţit în două sediul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră, izolând 13 construcţii ale acestuia, printre care depozite de muniţie şi armament, garaje, ateliere şi nu numai, de pavilioanele administrative, blocând astfel buna desfăşurare a activităţilor instituţiei.

O lună mai târziu, pe 30 mai 2014, conducerea CJ revenea cu „hangarul” pe masa aleşilor şi le propunea o modificare a suprafeţei terenului, în sensul că spaţiul destinat hangarului să fie de 324 de metri pătraţi, iar suprafaţa staţiei de carburant să rămână neschimbată. Nici aşa nu a fost bine, căci suprafaţa s-a dovedit insuficientă, nefiind luate în calcul o serie de dependinţe, printre care camera de odihnă pentru piloţi, grupul sanitar, atelierul de reparaţii etc.

La finele lunii septembrie, CJ a venit cu o nouă modificare în plen, proiectul fiind respins din cauza neînţelegerilor dintre PSD şi opoziţie.

Conducerea CJ a revenit cu proiectul, pentru a patra oară, la finele lunii octombrie, iar acesta a fost în cele din urmă aprobat.

 

Citit 2235 ori Ultima modificare Duminică, 08 Martie 2015 17:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.