Parfum de lehamite. Dejecţiile Apă Canal, în casa unor gălăţeni

Parfum de lehamite. Dejecţiile Apă Canal, în casa unor gălăţeni
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Societatea refuză să rezolve problema unor clienţi cărora le curge în curte mizeria din conductele de pe stradă


Intersecţia străzilor Coteşti şi Milcov poate fi considerată un exemplu relevant despre modul cum gândeşte conducerea Apă Canal relaţia cu clienţii. Deşi ambele străzi au făcut parte dintr-un amplu proiect de modernizare a canalizării, patru familii care locuiesc în zona intersecţiei se trezesc periodic cu tot rahatul de pe conducta Apă Canal în curte. Şi asta pentru că modernizarea s-a făcut, din câte se pare, pompieristic, astfel că mai multe imobile au rămas conectate la vechiul sistem de canalizare. Plata e, însă, aceeaşi pentru toată lumea. Diferenţa e că, pe lângă factura pentru canalizare pe care o plătesc la Apă Canal, nefericiţii proprietari conectaţi la vechea reţea trebuie să scoată bani buni din buzunar şi pentru a chema vidanjorii. E ca şi cum frizerul te-ar sluţi şi, ca să îţi mai coafezi imaginea, te-ai duce la un altul ca să repare ce a stricat primul.

Cum plouă, curtea li se umple de probleme

De câţiva ani, locatarii de la numerele 9, 24 şi 26 de pe strada Milcov şi de la numărul 31 de pe strada Coteşti au parte de surprize olfactive năucitoare de fiecare dată când plouă afară ori se topeşte zăpada în ritm alert. Totul pentru că, spun ghinioniştii de la intersecţia parfumată, au fost "uitaţi" la modernizarea realizată în zonă de Apă Canal în urmă cu câţiva ani.

"În urma căderii ploilor sau a zăpezilor, canalizarea stradală se înfundă, iar dejecţiile stradale se revarsă în caseta din curtea imobilului în care locuiesc. În repetate rânduri am solicitat intervenţia echipei de specialitate a SC Apă Canal SA Galaţi. În anul 2012 am depus o plângere la registratura societăţii, solicitând o comisei de specialitate pentru evaluarea şi rezolvarea problemei cu care mă confrunt. În urma plângerii s-a prezentat o echipă, au măsurat şi verificat nivelul terenului unde este amplasată canalizarea stradală şi atât. Am depus o a doua cerere-plângere, dar nu am mai primit niciun răspuns", ne-a declarat Nelu Petrişor, proprietar al imobilului din Milcov 24.

Toată strada a fost făcută, mai puţin câţiva metri

Şi, pentru că nu s-a rezolvat nimic, oamenii plătesc la fiecare ploaie vidanja ca să îi scape de dejecţiile Apă Canal din curtea lor. "Factura pentru canalizare e la fel ca la toată lumea. O plătim, avem toate facturile la zi, dar, pe lângă asta, mai dăm câte un milion de lei (vechi, n.r.) la vidanjă. Nu mi se pare corect. Dacă plătim pentru un serviciu, de ce nu este prestat acel serviciu? Trebuie să mai aduc eu vidanja pe banii mei ca să curăţ ce vine de la alţii?", a declarat revoltat Fănel Anton, vecinul de la nr. 26.

Proprietarii din zonă susţin că au mers chiar şi în audienţă la directorul tehnic al Apă Canal, Niţă Podaru, dar li s-a spus că nu sunt fonduri pentru modernizare. "Din câte ştiu, au fost alocate fonduri pentru modernizarea canalizărilor situate pe domeniul public. Au fost efectuate modernizări chiar pe strada noastră, Milcov, în anii 2010-2012", a mai spus Nelu Petrişor.

Declaraţiile îi sunt confirmate şi de vecinul său de la nr. 26, Fănel Anton. "Au făcut atunci lucrarea pe toată strada, dar aici, în capăt, s-au oprit. Nu ştiu din ce motiv noi am fost săriţi", şi-a amintit Fănel Anton.

La fel şi strada cu care se intersectează, susţine un alt vecin. "Şi pe strada Coteşti au lucrat, dar au lăsat bucata asta din faţa casei mele. Colţul ăsta, intersecţia asta cu patru, cinci case a rămas cu canalizarea veche", a completat Andone Buşilă, proprietar pe strada Coteşti nr. 31.

Răspunsul fabulos al Apă Canal

Din păcate, Apă Canal Galaţi nu mai dialoghează cu presa de ceva vreme, purtătorul de cuvânt Cornelia Arnăutu refuzând să răspundă la apelurile şi mesajele noastre prin care solicitam un punct de vedere pe acest subiect, dar şi pe alte probleme ridicate de o serie de contribuabili gălăţeni.

În schimb, un răspuns halucinant l-a primit chiar Nelu Petrişor ca urmare a audienţei din 18 iunie. Atenţie: "La verificările efectuate în teren de către personalul sectorului de canalizare din zonă nu au fost constatate deficienţe în funcţionarea reţelei de canalizare. După cum aţi afirmat şi dumneavoastră, problemele apar în perioadele cu precipitaţii (ploi sau zăpezi)", se arată în răspunsul semnat de directorul Apă Canal, Gelu Stan.

Cu alte cuvinte, deşi proprietarii au reclamat că problemele apar când sunt precipitaţii, "specialiştii" de la Apă Canal au venit pe arşiţă şi au constatat că totul funcţionează perfect.

Unul greşeşte, altul plăteşte

Mai departe, răspunsul directorului Gelu Stan sugerează că, de fapt, vinovaţi ar fi proprietarii din zonă. "Conform legislaţiei în vigoare, în cazul în care lucrările în instalaţiile interioare ale imobilului conduc la modificarea condiţiilor iniţiale de contractare, contravaloarea lucrărilor de modificare / redimensionare a racordului, realizate ca urmare a necesităţii realizării operaţiei, se suportă de către utilizator", explică Gelu Stan.

Cumva, rezultă că echipa din teren a constatat că toţi cetăţenii care au fost uitaţi atunci când s-a făcut modernizarea reţelei de canalizare ar fi umblat la instalaţia interioară şi, de atunci, le intră dejecţiile în curte. Proprietarii au, însă, altă părere. "Canalizarea la care suntem racordaţi noi e cea veche, are 50 de ani. Este motivul pentru care s-au făcut investiţiile în 2010-2012. Doar că la noi nu s-au făcut lucrările. La ceilalţi s-a rezolvat problema pe bani publici, iar nouă ne cer bani", au concluzionat proprietarii.

 

Citit 2244 ori Ultima modificare Joi, 04 Iulie 2013 17:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.