UTIL/ Cum vezi dacă angajatorul îţi plăteşte contribuţia la Sănătate

UTIL/ Cum vezi dacă angajatorul îţi plăteşte contribuţia la Sănătate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

O epocă este pe cale să ia sfârşit, după ce conducerea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunţat că persoanele asigurate nu mai trebuie să facă un drum la casa de asigurări pentru a cere adeverinţa de asigurat, din moment ce acum există un instrument la îndemâna tuturor furnizorilor de servicii medicale (medici şi spitale - n.r.) pentru a verifica dacă solicitantul serviciului este asigurat sau nu. Singura condiţie este ca furnizorul să aibă o conexiune la internet.

Verificarea o face furnizorul de servicii medicale

Potrivit ordinului preşedintelui CNAS nr. 581/08.09.2014 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calităţii de asigurat, persoanei care necesită servicii medicale, medicamente, îngrijiri la domiciliu şi dispozitive medicale, cu excepţia celor din pachetul minim de servicii medicale, îi va fi verificată calitatea de asigurat de către furnizorul de servicii medicale ca urmare a interogării aplicaţiei pe site-ul CNAS, la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html.

Casele eliberează încă adeverinţe

"Dacă, în urma interogării aplicaţiei, o persoană apare ca fiind neasigurată, este necesară deplasarea la sediul Casei de Sănătate (CJAS) Galaţi cu documentele ce atestă calitatea de asigurat, pentru a solicita eliberarea unei adeverinţe", ne-a declarat dr. Elena Vrabie, preşedintele CJAS.

Documentele necesare pentru a face dovada calităţii de asigurat la casa de asigurări sunt prevăzute în ordinul preşedintelui CNAS, pentru fiecare categorie de asiguraţi în parte. Automat, la eliberarea adeverinţei de către casa de asigurări, calitatea de asigurat va fi validată şi în sistemul informatic (SIUI), mai precizează CNAS.

Oficialii spun că măsura este una tranzitorie, ea urmând să fie înlocuită de anul viitor de cardul naţional de sănătate.

Talonul de pensie, dovada calităţii de asigurat

Referitor la această problemă, preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, a declarat pentru Mediafax că „talonul de pensie este dovada calităţii de asigurat în acest caz. Sistemul informatic poate să aibă erori, este adevărat, astfel că dacă un pensionar nu este găsit în sistem, medicul de familie trebuie să sune la casa de asigurări şi se rezolvă pe loc problema, pentru ca respectivului asigurat să i se elibereze reţetă sau trimitere. Pensionarii nu trebuie puşi pe drumuri".

CITEŞTE ŞI: La Galaţi nu s-au cumpărat cititoare pentru CARDUL DE SĂNĂTATE

Citit 1828 ori Ultima modificare Luni, 29 Septembrie 2014 18:20

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.