Efectul TENISULUI asupra LUCRĂRILOR ÎNTÂRZIATE: O ţeavă de pe Coşbuc a fost ÎN SFÂRŞIT (re)astupată (VIDEO&FOTO)
Foto: Foto Mihai Angheluţă

Efectul TENISULUI asupra LUCRĂRILOR ÎNTÂRZIATE: O ţeavă de pe Coşbuc a fost ÎN SFÂRŞIT (re)astupată (VIDEO&FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Evenimentul sportiv de excepție care va avea loc la Patinoar nu a băgat în viteză doar serviciile publice ale Primăriei. Inclusiv contractori ai acesteia, cu lucrări nefinalizate, s-au grăbit să termine ce uitaseră de luni de zile


Pe bulevardul George Coșbuc, între vechiul depou de tramvaie și intersecția cu Drumul de centură, a fost schimbată o conductă de canalizare aferentă reabilitării străzii Traian cu prelungire în Alexandru Măcelaru. Doar că, după cum ne-a precizat și Marian Petre, șeful Direcției Infrastructură din Primărie, termenul de finalizare a fost depășit, el fiind prevăzut pentru noiembrie 2014. În condiții de iarnă, nu s-a mai putut aduce carosabilului la starea inițială, cum prevăd reglementările.

Imagini de la fața locului, apărute inclusiv în Viața liberă, au arătat contrastul între partea de drum desfundat și cea plombată de Ecosal în preajma evenimentului Fed Cup. Mai mult, și un troleibuz al Transurb s-a afundat săptămâna trecută în pâmântul neacoperit. În fața evidențelor și a unui real și stânjenitor pericol pentru bunul mers al traficului, autoritățile au cerut constructorilor o intervenție imediată, fie și provizorie.

Video Mihai Angheluţă

Pe 30 ianuarie, când Ecosalul asfalta de zor strada Traian către hotelul Viva după ce Coșbucul fusese deja plombat, muncitori de la asocierea Constructa Mechanique-Atlas-ICMRS turnau beton peste țeava cu pricina. Pe 4 februarie tocmai ce asfaltau șanțul țevii. La doar o zi însă, asfaltul s-a crăpat în câteva locuri, una din surpări fiind atât de gravă încât a trebuit împrejmuită și semnalizată.

Asfaltări de probă pentru evidențierea tasărilor (!)

Marian Petre, dar și lucrătorii pe care i-am găsit vineri, 6 februarie, la fața locului, ne-au explicat că asfaltul fusese doar de probă, pentru a vedea cum se comportă terenul. Evident, „așteptările” le-au fost confirmate, solul s-a tasat și carosabilul trebuie din nou refăcut. Am fost asigurați că municipalitatea nu va plăti însă niciun ban în plus pentru lucrările suplimentare.

L-am întrebat pe Gheorghe Pascariu, vicepreședintele Patronatului Societăților din Construcții și liderul filialei locale a acestei organizații, dacă procedura asfaltărilor „de probă”, pentru a studia comportamentul terenului și eventuale tasări, este una standard sau măcar se înscrie în practicile obișnuite.

„Dacă este vorba de o refacere provizorie, dictată de situații de moment, este scuzabilă. Dacă s-a făcut cu intenția ca așa să rămână definitiv, este inacceptabil”.

Rămâne de văzut, în perioada de după evenimentele Fed Cup, cu ce se vor alege șoferii pe Coșbuc: cu un carosabil acceptabil definitiv sau o asfaltare de ochii lumii, care se va surpa din nou, eventual la căderea următoarelor precipitații.


CITEŞTE ŞI: PRIMĂRIA Galaţi plombează pentru HALEP/ Zece tone de asfalt pentru „cârpeală” (FOTO&VIDEO)

Citit 1868 ori Ultima modificare Vineri, 06 Februarie 2015 21:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.