Seinfeld, miliardarul din „nimic”

Seinfeld, miliardarul din „nimic”
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Pentru un serial renumit ca fiind despre nimic, „Seinfeld” a creat o mulțime de lucruri pentru vedeta sa. Serialul de lungă durată a ajutat la propulsarea valorii nete a comediantului Jerry Seinfeld la peste un miliard de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index, citat de G4Media.

O parte importantă din averea lui Seinfeld provine dintr-o serie de contracte de redifuzare a serialului, care i-au adus aproximativ 465 de milioane de dolari, potrivit estimărilor Bloomberg, în timp ce un contract cu Netflix pentru drepturile de streaming i-a adus încă 94 de milioane de dolari. De asemenea, el a câștigat peste 100 de milioane de dolari începând cu anii 1980 din turnee, potrivit estimărilor. Amy Jacobs, o reprezentantă a lui Seinfeld, a calificat calculul averii drept „inexact”, dar a refuzat să ofere mai multe detalii.

Extrăgând detalii banale din viața de zi cu zi pentru a găsi material, Seinfeld a făcut glume din subiecte atât de simple precum punerea în așteptare când suna la bancă, faptul de a fi stângaci sau de a asculta cum pilotul unui avion le dădea instrucțiuni pasagerilor prin sistemul de sonorizare. Aparițiile în emisiunile „Tonight Show” cu Johnny Carson și „Late Night” cu David Letterman l-au propulsat pe scena națională.

„Abordează absurditatea vieții cotidiene, moderne, ceea ce permite acest sentiment frecvent că te afli în Seinfeld”, a declarat Jennifer Keishin Armstrong, autoarea cărții ”Seinfeldia: Cum un serial despre nimic a schimbat totul”. „Dacă urmăriți serialul, vă veți trezi inevitabil spunând frecvent că ceva este «ca un episod din Seinfeld»”, a spus ea.

Centrat în jurul unui grup de newyorkezi – Jerry cel pretențios, George cel nevrotic, Elaine cea critică și Kramer cel împrăștiat – care se agață, complotează, bârfesc și se exprimă de la o cafenea emblematică și din apartamentul lui Jerry, Seinfeld a inspirat un fan-club înrădăcinat care rămâne puternic la mai bine de două decenii de la finalul serialului. Adevărații iubitori ai lui Seinfeld au o limbă proprie. Un amant „demn de un burete”, o sosie „bizară” sau o expresie ocazională de conversație „yada-yada” sunt referințe care nu necesită explicații suplimentare printre devotați.

Serialul „ar putea fi ultimul sitcom de mare succes care va ieși vreodată de pe rețelele de televiziune”, a declarat Bill Burke, fostul președinte al TBS Superstation, într-un articol din 1998 din New York Times.

Marca Seinfeld este printre cele mai căutate pentru orice serial de televiziune. Fanii pot achiziționa un set de boluri de ramen și bețișoare de 20 de uncii, imprimat cu NO SOUP FOR YOU; o plăcuță de înmatriculare falsă în relief cu literele ASSMAN; o lumânare de soia cu aromă de lavandă, inscripționată cu faimoasa rugăminte a tatălui lui George: „Serenitate acum!”.

Echipa de baseball din liga secundară Brooklyn Cyclones găzduiește o seară Seinfeld în care fanii s-au întrecut într-un „Concurs de dans Elaine”, imitând loviturile spasmodice și mișcările neîndemânatice ale degetului mare pe care personajul Juliei Louis-Dreyfus le execută la o petrecere, îngrozindu-și colegii de muncă. 

„Îmi plac banii”, a declarat Seinfeld pentru New York Times în 2012. „Dar niciodată nu a fost vorba despre bani”.

Citit 458 ori Ultima modificare Sâmbătă, 30 Martie 2024 12:29

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.