Cine le-a vrut VOTUL GĂLĂŢENILOR: Metrosexualul, modela, naivul şi mincinosul (FOTO)
Foto: Foto: Anca Melinte, Bogdan Codrescu

Cine le-a vrut VOTUL GĂLĂŢENILOR: Metrosexualul, modela, naivul şi mincinosul (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Conform avizelor Primăriei, 950 de panouri şi 167 de bannere au împânzit Galaţiul în campania electorală


În sfârşit, politicienii şi partidele lor au binevoit să se dea jos de pe stâlpii pe care au stat cocoţaţi vreme de o lună, în campania electorală. E drept, au mai rămas legănându-se în bătaia intemperiilor câteva bannere, care riscă să fie ridicate de Primărie, nota de plată urmând să fie trimisă apoi proprietarilor.

Potrivit datelor furnizate de Biroul de presă al Primăriei Galaţi, în perioada campaniei electorale, şase formaţiuni politice au solicitat şi primit avize pentru publicitate electorală stradală. Este vorba despre: PSD - 77 de bannere şi 400 de panouri, PNL - 30 de bannere şi 300 de panouri, PDL - 20 de bannere şi 100 de panouri, PMP - 20 de bannere şi 100 de panouri, PP-DD - 30 panouri şi PNŢCD - 20 de bannere şi 20 de panouri. Avizele au fost date atât pentru publicitatea electorală destinată alegerilor europarlamentare, cât şi pentru cea din Colegiul nr. 9, unde au avut loc alegeri parlamentare parţiale.

Mai important însă decât numărul panourilor este mesajul transmis cetăţenilor. Iată ce concluzii putem trage după atâta campanie electorală.

Imaginea contează!

„E pensat?!” - „Ba nu, e fotoşopat!”, asemenea discuţii aveau loc în faţa panourilor care îl reprezentau pe candidatul PP-DD Picu Apostol Roman, ale cărui sprâncene păreau prea subţiri şi aranjate pentru a fi aşa „de la mama natură”. Doamnele pledau pentru pensat, domnii pentru o „lucrătură” în Photoshop, ştiind că smulsul firelor de păr nu e tocmai o plăcere. Ei bine, trebuie să ştiţi că n-a fost prelucrare, cu aceleaşi sprâncene încondeiate Picu defilând şi pe viu în campania electorală. Designerul Cătălin Botezatu i-ar putea pune chiar eticheta de „metrosexual”.

Încolăcit ca o dansatoare pe bara de striptis, aşa rămăsese ditamai posterul candidatului PNŢCD, Eugen Stamate, pe un stâlp din centrul oraşului. Cu o expresie pentru care un gigolo începător l-ar invidia, tânărul politician le privea pe sub sprâncene pe alegătoare. Mă tem că acestea îl preferau mai degrabă ecologist decât ţărănist. E la modă să fii eco!

Şi tot la capitolul imagine, avem o dilemă: cum se face că, în afişele electorale, candidatul PDL Doruleţ Resmeriţă pare mai tânăr decât în realitate?

De la metrosexuali trecem la candidatele (foto)model. Cu pletele în vânt, de parcă s-ar fi aflat în dreptul unui ventilator, Elena Udrea păşea sexy şi înţepată, ca pe catwalk, îmbrăcată în blugii mulaţi. Din urmă, în ordinea aspectului fizic şi al gradului de prezentabilitate, veneau candidaţii PMP, călcând nesiguri pe urmele pantofilor ei cu tocuri stiletto. Nici nu mai conta că ea însăşi nu era candidată, ci doar deschizătoare de drumuri.

La polul opus celor care au mizat pe incisivitatea imaginii, sunt candidaţii PSD, care plesneau de seriozitate. Sobrietatea lui Dan Nica era concurată, în Colegiul 9, de expresia de profesoară a candidatei Laura Marin, care îi făcea să se simtă pe alegători ca nişte elevi nepregătiţi, în vreme ce dascălul de la catedră răsfoieşte catalogul în căutare de „victime”.

Şi cu capra vecinului cum rămâne?

„Vecinul tău/ Cartierul tău/ Deputatul tău”, a fost sloganul electoral al candidatului PNL Sorin Dănăilă. Frumos spus, însă cam naiv, dacă ne gândim la tradiţionala noastră vorbă „Să moară şi capra vecinului” sau la varianta actualizată „Să moară vecinul ca să-i iau capra” Păi câţi dintre noi îşi iubesc şi apreciază vecinii, şi câţi i-ar vota la alegeri?

Tot ca o naivitate poate fi catalogat demersul candidatului PMP Iulian Aramă: „Militez pentru naţionalizarea fără plată a obiectivelor economice abandonate”. Păi n-a reuşit primarul să dea jos nişte amărâte de garaje din complexul Ancora, ca să facă loc de-o parcare, şi îi iese lui o naţionalizare de obiective economice? Nici Superman sau Zâna Măseluţă n-ar îndrăzni să facă asta!

„Europa în fiecare casă”, promitea PDL. Dacă avem însă în vedere că mai din fiecare casă cineva e plecat la muncă prin Europa, sloganul ar putea să le lase un gust amar celor care suferă de dorul celor dragi!

Cine-i crede?

Rămânem tot la categoria mesaj electoral şi trecem de la naivitate la prosteală pe faţă. Iar la această categorie intră Eugen Stamate, care, în calitate de candidat PNŢCD în Colegiul 9, s-a apucat să promită: „Pentru locuitorii acestui cartier voi cere în Parlament interzicerea opririi apei potabile! Să punem punct acestui atac la sănătatea publică!”. Nici cu infiltraţii de naivitate nu-l poţi crede. O să-i spună lumea "Eugeniţă minciună". O lege care să stopeze oprirea căldurii în casele bun-platnicilor se poate?

Şi tot la minciuni, intră şi mesajul PSD-UNPR-PC: „USL trăieşte”. "Fie-i ţărâna uşoară, la mulţi şi fericiţi ani!

   

CITEŞTE ŞI:

Agenda electorală: PSD, obligat SĂ DEA JOS toate materialele de campanie cu „USL trăieşte”

Citit 1902 ori Ultima modificare Vineri, 30 Mai 2014 19:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.