TINERII ŞI ORAŞUL/ Antrenament pentru examenul de bacalaureat. Sunt sau nu indicate simulările?

TINERII ŞI ORAŞUL/ Antrenament pentru examenul de bacalaureat. Sunt sau nu indicate simulările?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Elevii au descoperit necesitatea simulărilor pentru examen abia după susţinerea lor


Când cineva rosteşte cuvântul “simulare”, elevii sunt cuprinşi de teamă şi nesiguranţă, întrucât nu se aşteaptă să fie suficient de bine pregătiţi în acest moment pentru un examen precum cel de bacalaureat. Însă este o experienţă cu adevărat folositoare, şi de acest lucru ne-am convins şi noi, elevii, abia după ce am scăpat de stresul simulării. Profesorii, dar mai ales părinţii doresc, la rândul lor, să ştie care este nivelul de cunoştinţe acumulate de noi până la momentul respectiv.

Conform Ministerului Educaţiei, scopul simulării probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, atât pentru clasa a XI-a, cât şi pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de altă parte, ajutorul acordat acestora pentru a conştientiza nivelul de pregătire, înainte de bacalaureat, şi de a lua măsuri în consecinţă pentru îmbunătăţirea rezultatului final.

Cum ne afectează emoţiile în timpul examenului

Vorbind din punctul de vedere al unui elev în clasa a XII-a, care a trecut cu bine prin aceste simulări, pot spune că m-au ajutat foarte mult şi m-au făcut să înţeleg complexitatea examenului de bacalaureat. În primul rând, aceste simulări sunt cea mai eficientă metodă de a ne da seama cum ne încadrăm în timpul de examen şi, cel mai important, cum ne afectează emoţiile în timpul examenului. În al doilea rând, în urma simulărilor, ştim exact nivelul nostru, punctele forte, dar şi cele slabe şi ne putem axa pe ceea ce am greşit în timpul rămas până la examenul din vară. Cu atât mai mult, putem avea şi o vedere de ansamblu asupra modului de corectare a lucrărilor.

Concluzia în urma acestor simulări este că nu ar trebui să fie un alt motiv de stres pentru tineri, pentru că avem suficiente ca elevi în clasa a XII-a. Trebuie să ne dăm seama că simularea reduce din emoţiile  resimţite la bacalaureat, ne ţine conectaţi, ne face să avem mai multă încredere în noi înşine şi în potenţialul nostru, pentru a ajunge la scopul principal, progresul.

Sunt necesare aceste simulări pentru ca tinerii să fie confruntaţi cu o realitate înainte de examene. Putem spune că este ca un antrenament, întrucât  orice persoană care încearcă să aibă o performanţă se antrenează într-un fel sau altul în toate domeniile, cu atât mai mult elevii care au muncit în cei patru ani de liceu şi vor să vadă rezultatele muncii lor la aceste simulări şi, de asemenea, la mult aşteptatul examen de bacalaureat.


CITEŞTE ŞI: Seminarii interactive la biblioteca CNCN-ului

Citit 1253 ori Ultima modificare Luni, 30 Martie 2015 19:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.