Situaţie ABERANTĂ! Apă-Canal TAIE APA şi celor FĂRĂ DATORII din Micro 17 (FOTO)
Foto: Foto: Liviu Ghinea

Situaţie ABERANTĂ! Apă-Canal TAIE APA şi celor FĂRĂ DATORII din Micro 17 (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Trei familii au rămas fără apă rece, deşi locuiesc pe o scară fără datorii la întreţinere * SC  Apă Canal SA susţine că nu a fost înştiinţată de faptul că familiile nu au datorii către societate


Disperare pentru locatarii unei scări de bloc din cartierul Micro 17. Deşi nu au nicio datorie la întreţinere, Apă-Canal le-a tăiat apa, în contul datoriilor altor scări.

Costin Păun este pensionar. În urmă cu doi ani a făcut eforturi deosebite pentru a-şi achiziţiona o centrală termică, tocmai pentru a nu mai depinde pe timp de iarnă de ceilalţi locatari. Numai că investiţia de peste 10.000 de lei s-a dovedit a fi una absolut inutilă, deoarece, începând de luni, s-a trezit că nu mai are nici apă rece. Motivul este unul destul de simplu. El este unul dintre cei trei locatari ai scării 1 din  blocul G4 C, situat în cartierul Micro 17, care nu şi-au făcut branşamente individuale la conducta magistrală de apă atunci când s-a putut.  " În momentul în care am instalat centrala, nu am mai avut de unde să scot 2.000 de lei pentru a-mi face şi racordul individual la apă rece. Când, în sfârşit, am mai făcut rost de ceva bani, nu mai era legal să fac acest racord", spune omul. "Luni ne-am trezit că am rămas fără apă. Am vrut să mă duc în audienţă la directorul Apă-Canal, însă de la casierie mi s-a spus că Apă-Canal nu lucrează cu proprietarii, ci cu asociaţiile. Pe scară cu toţii suntem cu datoriile la zi. Vreau să acţionez în instanţă această societate, pentru că este o prostie ceea ce ni se întâmplă. Facem eforturi deosebite pentru a ne plăti datoriile şi ei ne lasă fără apă în plină vară", a explicat Costin Păun.

În aceeaşi situaţie se află şi un alt locatar al blocului. Gheorghe Crânganu este tot pensionar, iar soţia i-a fost operată recent pe cord. Deşi nu are absolut nicio datorie la întreţinere, bărbatul este obligat să facă eforturi supraomeneşti pentru a se alimenta cu apă. "Am fost tocmai până la cimitir pentru a aduce câteva bidoane cu apă. Este absolut inadmisibil, având în vedere că ne plătim datoriile la timp. Suntem doar trei familii racordate la acest sistem de pe întreaga scară. Nu avem datorii, şi totuşi îşi bat joc de noi", a explicat Gheorghe Crânganu.

Proprietar în aceeaşi asociaţie este Maricica Vrânceanu. În ziua sa liberă face kilometri întregi pentru a aduce apă.

"Eu am datorii la întreţinere. Aceste datorii s-au acumulat însă după ce am vrut să îmi fac racord individual la apă. Am plătit bani buni pentru proiect, iar când am vrut să îi chem să îmi facă racordul la apă, mi s-a spus că nu se mai poate. Banii aceia cine mi-i mai dă înapoi? Avem şi noi apa tăiată, dar la mine pe scară sunt, într-adevăr, datorii. Pe de altă parte, eu de ce să plătesc pentru un serviciu pe care Apă Canal nu mi-l furnizează? Şi eu vreau să îi dau în judecată. Dau sute de lei pe lună pentru apă plată, pentru că altfel nu am nici măcar cum să gătesc. Îi duc apă şi soacrei mele, care la 82 de ani nu are nicio datorie, dar tot fără apă a rămas", a spus Maricica Vrânceanu.

Administratorul asociaţiei 372 este Antonia Ganea. Potrivit acesteia, Apă Canal ar fi tăiat apa la scara 1 fără absolut niciun avertisment. "Mă interesează să se rezolve situaţia exact la scara 1. Într-adevăr, alte scări au datorii, dar nu este cazul lor. Este cu atât mai grav cu cât sunt doar trei persoane care sunt încă racordate la coloana centrală.  Nu ştiu care este soluţia la acea scară. Nu au venit şi nu ne-au lăsat niciun proces-verbal. Pur şi simplu au tăiat apa. Facturile sunt plătite la zi, lucru pe care l-am transmis şi celor de la Apă Canal", a explicat administratorul.

Răspunsul Apă Canal

Potrivit societăţii Apă-Canal, de vină pentru situaţia apărută este tocmai administratorul. "Administratorul a depus vreun act la noi? Dacă asociaţia face dovada că respectiva scară nu are nicio datorie, noi vom da din nou drumul la apă. Asociaţia 372 mai are scări cărora li se furnizează apă. Noi le-am trimis o notificare cu zece zile înainte de a se sista apa. Dacă administratorul ar face dovada scrisă că respectiva scară nu are datorii, dacă ar trece mai des pe la Apă Canal, o astfel de situaţie nu ar fi existat. Nu suntem absurzi şi nu le-am fi tăiat apa în plină vară ", susţine purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu. Una peste alta, cu sau fără somaţie, între socotelile asociaţiei şi Apă-Canal, cei care au rămas fără apă sunt tocmai cei care şi-au plătit datoriile.

 

Citeşte şi: Apă Canal face branşament individual, dar la comun / Noul regulament al serviciului de apă şi canalizare

Citit 5111 ori Ultima modificare Miercuri, 18 Iunie 2014 18:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.