BREVIAR JURIDIC/ Anularea certificatului de moştenitor

BREVIAR JURIDIC/ Anularea certificatului de moştenitor
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Certificatul de moştenitor este actul eliberat de notarul public la finalizarea dezbaterii succesorale, care cuprinde constatările referitoare la masa succesorală, numărul şi calitatea moştenitorilor şi cotele ce le revin din patrimoniul defunctului, precum şi alte menţiuni prevăzute de lege.

Persoanele care se consideră vătămate în drepturile lor prin emiterea certificatului de moştenitor pot cere instanţei judecătoreşti anularea acestuia şi stabilirea drepturilor lor, conform legii.

În cererea de chemare în judecată se vor arăta motivele pentru care se solicită anularea certificatului de moştenitor şi probele în dovedirea cererii: înscrisuri (ex. copia certificatului de moştenitor, acte de stare civilă din care rezultă gradul de rudenie cu defunctul, înscrisuri care atestă acceptarea moştenirii), interogatoriu, martori, expertiza judiciară etc.

Cererea pentru anularea certificatului de moştenitor se soluţionează de judecătoria în a cărei rază teritorială se află ultimul domiciliu al defunctului.

Taxa judiciară de timbru pentru acţiunea în anularea certificatului de moştenitor se calculează potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.80/2013 privind taxele judiciare de timbru.

În cazul anulării certificatului de moştenitor, notarul public va elibera un nou certificat pe baza hotărârii judecătoreşti definitive.

În acest scop, instanţa care a pronunţat hotărârea de anulare a certificatului de moştenitor trimite la biroul notarului public o copie de pe hotărârea rămasă definitivă, împreună cu dosarul notarial, dacă a fost solicitat în timpul judecăţii.


CITEŞTE ŞI: Decizia de pensionare

Citit 3301 ori Ultima modificare Luni, 02 Martie 2015 16:42