Încă patru blocuri în cursa pentru anvelopare

Încă patru blocuri în cursa pentru anvelopare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Deşi nu mai puţin de 126 de blocuri au solicitat să fie incluse în programul de anvelopare, doar patru dintre ele au şanse anul acesta să primească undă verde şi bani de la Guvern * Batem Brăila la deszăpezire *

Cele patru blocuri care îndeplinesc deja toate condiţiile pentru a primi finanţare sunt D8 din Ţiglina II, A7, A21 şi L din Micro 16. Care este stadiul lucrărilor la blocurile începute anul trecut?

„La blocul D7 lucrările sunt executate deja în proporţie de 55 la sută, iar la blocurile C11 şi C12 operaţiunile vor fi demarate în scurt timp”.

„Mai există 12 blocuri care au avizul de la Comisia tehnico-economică din Primărie şi care vor intra în şedinţa CL înainte de a fi trimise la Bucureşti pentru a cere cota de finanţare care vine de la Guvern”, a declarat viceprimarul Ciumacenco.

Potrivit OUG 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, finanţarea lucrărilor de reabilitare termică este suportată în proporţie de 50 la sută de la bugetul de stat, 30 la sută de la bugetele locale şi 20 la sută din partea asociaţiilor de proprietari.

Viceprimarul a precizat că Inspectoratul în construcţii are sarcina să verifice dacă lucrările de izolaţie a blocurilor executate de cetăţeni pe cont propriu au autorizaţie de construcţie.

Potrivit legii, orice lucrare la nivel de faţadă a blocului se face cu autorizaţie.

Deszăpezirea, mai eficientă decât la Brăila

Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco s-a arătat relativ mulţumit de modul în care a fost deszăpezit oraşul.

„Nu părerea mea contează, ci a cetăţenilor care plătesc taxe şi impozite. În Galaţi se circulă în condiţii de iarnă. E mai bine decât în Brăila sau în alte oraşe”.

„Probabil sunt şi alte oraşe unde se circulă mai bine decât în Galaţi. Nu caut scuze, încerc să fiu obiectiv”, a declarat vicele. Orice s-ar spune, nici nu se compară cu situaţia de la codul galben din 2009.

De această dată, municipalitatea a acţionat pentru deszăpezire cu 45 de utilaje. Din păcate, nu există utilaje suficient de mici pentru a pătrunde pe străduţe şi aleile dintre blocuri:

„Poate la o primă vedere, 31-45 de utilaje par multe. Dar dacă o luaţi prin oraş, nici măcar nu le vedeţi. Eu am stat pe teren şi le-am urmărit pe fiecare în pare”.

„M-am gândit că poate încearcă să ne păcălească. Şi-au făcut treaba, dar nu e suficient. Probabil că ne-ar trebui undeva la 100-120 de utilaje care să facă deszăpezirea”.

„Nici chiar şi atunci rezultatele nu vor fi spectaculoase. Foarte multe cartiere în Galaţi au străzi înguste pe care nu pot intra utilajele. De exemplu pe strada Ovidiu, eu pliez oglinzile ca să pot trece cu maşina”.

„Alaltăieri am avut 11 buldoexcavatoare care au acţionat pe străzi, dar nu au eficienţă”, a declarat Ciumacenco.

În opinia vicelui, Ecosal şi RER ar trebui să-şi facă un program de dotare cu utilaje şi echipamente, în fiecare an.

Sarea împrăştiată pe străzi a dus la apariţia gropilor în carosabil, şi odată ce zăpada va fi îndepărtată, iar asfaltul se va usca, gropile vor fi acoperite cu mixtură asfaltică rece.

Citit 676 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.