Frunzei, în bătaia vântului schimbării

Frunzei, în bătaia vântului schimbării
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Strada Frunzei arată ca după război: trotuarele sunt acoperite doar cu pământ (transformat în noroi de ultima ploaie), carosabilul este acoperit (din loc în loc) cu piatră cubică, iar liniile de tramvai sunt strâmbe. În mod paradoxal, situaţia jalnică în care se află este provocată de faptul că artera este programată să fie modernizată în cadrul a două mari proiecte, desfăşurate cu fonduri europene.  

În prezent însă, prin gropile străzii, maşinile ridică colbul, care nu se mai aşează pe copaci, căci arborii au fost tăiaţi – sacrificiu pe altarul modernizării sistemului de canalizare, prin programul ISPA! „Ca să scot copilul afară, să se joace, îl urc în maşină şi plec cu el prin alte cartiere ale oraşului. La noi pe stradă nu e de stat! Este aşa de mult praf încât tu, om matur, te îneci, dar un copil”, ni s-a plâns Ionuţ, un locuitor de pe strada Frunzei. „Dacă aţi sta pe strada asta, aţi căuta să vă mutaţi cât mai repede!”, ne-a spus şi Neculai Pană, cel cu care am stat de vorbă, ieri, la faţa locului, arătându-ne, amărât, trotuarele, până mai ieri pline de praf, acum acoperite cu noroi. Pământul moale, clisos, călcat cu nădejde de câinii vagabonzi a rămas aşa, neacoperit cu asfalt, „de vara trecută, de când s-a lucrat la canalizare… Nu au mai asfaltat, au lăsat aşa… Nici nu ştiţi cât praf am înghiţit astă vară… Iar canalizarea… merge, nu zic, dar mai sunt şi probleme, la unii le refulează în curte”, ne-a mai spus Neculai.

De ce, la finalizarea lucrării de la canalizare, prin programul ISPA, societatea Vega nu a adus „la starea iniţială” strada, adică să îi asfalteze trotuarele? Pentru că aceeaşi arteră urmează să intre în lucrări de modernizare, prin Programul Operaţional Regional (POR), axa 1 (alături de Oţelarilor, Stadionului şi Gh. Asachi – lucrare de 53 de milioane de lei) şi, în mod logic, nu era normal să se asfalteze ca apoi să se strice! O logică pe care ne-a confirmat-o şeful Unităţii de Implementare a Programului ISPA, Cristian Borcea. Din păcate, logica nu are nimic de-a face cu ritmul lucrărilor din România. Căci, în timp ce lucrările realizate de Vega s-au finalizat anul trecut, de modernizat, strada va fi modernizată probabil abia anul viitor. Rezultatul: locuitorii înghit, timp de un an praful de pe stradă, evident atunci când nu plouă şi nu îşi pierd pantofii prin noroi.          

„În prezent, se află în derulare procedurile de achiziţie a lucrărilor, iar pe 30 octombrie expiră perioada de depunere a ofertelor”, ne-a declarat directorul Direcţiei de Programe Europene din cadrul Primăriei Galaţi, Costel Hanţă, referindu-se la modernizările prin POR, contract care spune că se va semna probabil în luna noiembrie. Lucrarea are ca termen de execuţie doi ani (25 de luni, mai exact), iar de început propriu zis, va începe cel mai devreme în noiembrie-decembrie, după care, din cauza frigului, probabil că se va opri până la primăvară.

Citit 755 ori Ultima modificare Luni, 10 Octombrie 2011 16:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.