Dans, umor şi politica amorului, în „Văduva veselă", la Teatrul Muzical

Dans, umor şi politica amorului, în „Văduva veselă", la Teatrul Muzical
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Sâmbătă, 13 decembrie, de la ora 18,00 va dudui scena Teatrului Muzical! Ia poftiţi, dar, la cancanuri! Nu politice, ci chiar autentice, dansate cu înspumatele poale ridicate. Opereta în două acte „Văduva veselă”, a fermecătorului compozitor austriac Franz Lehár, este o comedie muzicală de început de secol XX. Nu este scenă de operă din ţară unde să nu se joace! Opereta celebrului compozitor se joacă la Galaţi cu mare succes. Dar şi la Iaşi la Opera Naţională, unde premiera s-a jucat cu sala închisă, pe generic figurând atunci şi un gălăţean, basul Alexandru Dobre, de la Teatrul „N. Leonard” Galaţi.

Compunând de la 11 ani, marele Lehár, devenit legendar pentru succesul operetelor sale, precum „Ţara surâsului”, „Dragoste de ţigan”, „Contele de Luxemburg”, „Frederica”, este el însuşi o garanţie a succesului, pe care o echipă excelentă de artişti, precum cea de la Galaţi, o confirmă: sub bagheta dirijorală a lui Sorin Oancea, evoluează artiştii Iulian Sandu, Gabriel Gheorghiţă, Nicoleta Maier, Adelina Diaconu, Adrian Mărginean, Ionuţ Negrişanu, Alexandru Dobre, Adrian Turcanu, Gheorghe Racoviţă, Roxana Dobre, Mitică Belciugan, Adina Gurenciuc, Viorica Mărăndici, Viorel Heisu. Coregrafia aparţine Gabrielei Gegea, iar dirijorul corului Daniel Nistor.

Regia  impune veselia

Regia aparţine italianului Paolo Bosisio, director artistic la Teatrul Giacosa din Ivrea şi profesor de istoria artei la Universitatea de Stat din Milano, care a montat tot aici la Galaţi, în primăvară, cu succes, şi opera „Don Pasquale”, de Donizetti. Fost asistent al regizorului Luchino Visconti, italianul declara la Galaţi: „Ce altceva aş putea aduce eu, un om de cultură italian, de 62 de ani, a cărui bunică deţinea o lojă la Scala din Milano, dacă nu tradiţia? Tradiţia artei interpretative italiene”. Regizorul, care a montat acum câţiva ani „Aida” şi „Traviata” la Seul, mărturisea, la Galaţi, că nu-i place faptul că românii nu zâmbesc. Zâmbiţi deci deseară!

Mai multe despre subiect şi culise

Premiera operetei a fost la Viena – la „Theater van der Wien”, în 1905, iar subiectul este de un umor fabulos! Acţiunea se petrece într-un stat fictiv, inventat de autorul piesei de teatru „Ataşatul de ambasadă”, al dramaturgului francez de sfârşit de veac XIX Henri Meilhac (nimeni altul decât unul dintre cei doi libretişti ai operei „Carmen” de Bizet!), din care s-au inspirat libretiştii „Văduvei vesele”, Victor Léon şi Leo Stein. Sosirea unei văduve putred de bogate, a cărei mână poate fi cucerită, se tem conducătorii micuţului stat, şi de vreun pretendent din afara statului, determină autorităţile să ia măsuri drastice: să-i pregătească un logodnic de meserie, dar din ţara lor: petrecăreţul ataşat al Ambasadei! „Câmpul de bătălie” cel mai potrivit devine astfel scena unui bal mascat într-un oraş al plăcerilor: Parisul!

Citit 3614 ori Ultima modificare Joi, 11 Decembrie 2014 17:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.