Primăria Galați, bună de plată pentru tunelul pe sub Dunăre. Proces pierdut, în primă instanţă

Primăria Galați, bună de plată pentru tunelul pe sub Dunăre. Proces pierdut, în primă instanţă

Proces pierdut, în primă instanţă, cu Louis Berger
Evaluaţi acest articol
(42 voturi)
16 comentarii

Primăria Galaţi a pierdut, în primă instanţă, procesul intentat de consorţiul care a câştigat licitaţia pentru realizarea documentaţiei tunelului pe sub Dunăre. Conform soluţiei făcute publice pe portalul instanţelor, magistraţii Tribunalului Galaţi au admis acţiunea Asocierii Louis Berger SAS, The Louis Berger Group Inc, Ernst & Young SRL, Ernst & Young Societe Anonyme for the Provision of Advisory Services şi SC Ţuca Zbârcea & Asociaţii, obligând Primăria la plata unor consistente sume.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", în decembrie 2017, Primăria Galaţi a fost dată în judecată de consorţiul care a câştigat licitaţia pentru realizarea documentaţiei subtraversării Dunării. Misiunea asocierii era de a furniza Primăriei soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două benzi pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, cu legătură rutieră la DN 22E. Valoarea contractului era de 11.697.210 lei fără TVA, plata urmând a se face etapizat. Municipalitatea ar fi trebuit să facă plata pentru prima etapă a documentaţiei, dar nu a plătit niciun ban, motiv pentru care a fost dată în judecată.

După doi ani de proces, instanţa a admis acţiunea: "Obligă pârâtul (municipiul Galaţi - n.r.) la plata către reclamanţi a sumei de 2.655.266,67 de lei, din care 2.339.442 lei c/v servicii şi 467.888,4 lei TVA, conform facturilor fiscale nr. 0442/21.03.2017 şi nr. 0443/21.03.2017. Obligă pârâtul la plata către reclamanţi a penalităţilor de întârziere în cuantumul contractual de 0,05 %/zi de întârziere aferente debitului de 2.655.266,67 de lei, începând cu data de 25.04.2017 inclusiv şi până la plata efectivă a debitului", se arată în soluţia publică pe portalul instanţelor pronunţată pe 23 septembrie 2020.

Şi asta nu e tot, conform hotărârii instanţei, Primăria este obligată şi la plata către reclamanţi a sumei totale de 48.273,82 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată, din care 19.439,44 de lei taxa judiciară de timbru şi 28.834,38 de lei onorarii experţi. De asemenea, trebuie să plătească 3.880 de lei către expertul Ciobotarenco Ştefan, reprezentând diferenţă onorariu expertiză, şi 1.610 euro la cursul BNR de la data plăţii către specialistul Ţugui Alexandru, reprezentând diferenţă onorariu expertiză.

Hotărârea nu este definitivă, ci are drept de recurs în termen de zece zile de la comunicare, cale de atac pe care Primăria este obligată să o exercite.

Citit 14657 ori Ultima modificare Marți, 29 Septembrie 2020 08:45

16 comentarii

  • postat de Bogdan Miercuri, 30 Septembrie 2020 01:59 89.39.81.*** Link la comentariu
    7
    21

    Pucheanu si-a batut joc de galateni prin aceasta incercare de a-si regla conturile cu Stan, cel care l-a si propulsat in politica si pentru care nu demult umfla baloane in campanie. Nu mai scapam de aceste personaje care folosesc banul public de parca ar apartine mamei lor si care pun interesul orasului pe ultimul loc. El si actuala administratie au bagat la sertar respectivul proiect asteptand sa se implineasca termenele pentru a fi galatenii buni de plata, totul pentru a mai creste putin antipatia fata de cel de dinaintea lui, care oricum nu ar mai fi castigat alegerile. O actiune absolut imatura si inutila care ne costa pe noi toti.

    In Vrancea a fost daramat dupa 20 de ani individul cu atitudini similare si a carui slogan „mama mea sunt eu” e deja arhicunoscut. La Galati, va mai dura...Asteptam intre timp si candidati seriosi din partea „dreptei”, noi vrem sa scapam de PSD, dar se pare ca dumnealor nu-si doresc chiar asa de mult.

    P.S. M-am amuzat teribil cand am auzit ca modelul politic al domnului Morosanu este I. C. Bratianu...Haideti...se poate si mai bine...

    Raportează
  • postat de i Luni, 28 Septembrie 2020 19:48 5.13.132.*** Link la comentariu
    14
    18

    Dacă după domnul primar Pucheanu Ionuț ar veni altul ales pe acea funcție și acel altul ar bloca, anula proiectele dumnealui începute, oare domnul Pucheanu Ionuț ar fi mulțumit?

    Raportează
  • postat de Akbar Luni, 28 Septembrie 2020 17:44 188.24.202.*** Link la comentariu
    10
    22

    Municipalitatea va angrena, in acest razboi, resurse financiare, case de avocatura. Si factura nu va fi ieftina, deloc.
    Platim pentru moftul unui fost candidat la fotoliul de Primar. Tunelul nu figura si nu figurează în Master Planul de Transport aprobat de Comisia Europeană.
    Si "mofturosul" de la acea data stia foarte bine acest lucru. Dar n-a contat. Un studiu de fezabilitate pentru o investitie mamut, cum era subtraversarea, despre care sti ca nu se va realiza, e un act de iresponsabilitate politica si reprezinta o irosire a resurselor financiare. La final, factura sa fie achitata de cei care, la acele vremuri, pastoreau orasul. Si Primar si Consiliul Local.

    Raportează
  • postat de toly Luni, 28 Septembrie 2020 14:49 85.186.96.*** Link la comentariu
    4
    18

    Stau si ma gandesc, la urma urmei ce mai conteaza un tunel sub Dunare la Galati in plus, mai ales ca firma unde primaria trebuie sa achite suma respectiva, parca isi luase angajamentul ca aduce investitorii, ca tunelul se estima ca costa vreo 150...200mil. euro, nu 500 mil ca podul de la Braila. Si daca imi aduc bine aminte, investitorii chiar i-au gasit. Adica, banii respectivi de care se pomeneste in articol primaria tot o sa-i dea, atunci sa duca domne promisiunile la bun sfarsit nu sa suportam noi contribuabilul din banii nostri toate matrapazlâcurile, ca oricum, repet, constructia unui eventual tunel nu se va face cu banii statului, asa ca, ce avem de pierdut !!! A... va spun eu ce, nu se mai amortizeaza in timp util investitia podului de la Braila. Si ce e cu asta ? Scopul final e sa oferim atat brailenilor cat si galatenilor variante de traversare a Dunarii iar aici alesii statului trebuie sa-si dea tot concursul sa multumesca cetatenii nu sa le cheltuie bani pe cine stie ce fantezii proprii sau electorale.

    Raportează
  • postat de Un Galatean Luni, 28 Septembrie 2020 10:48 82.137.15.*** Link la comentariu
    7
    16

    Stimata Anca Melinte,
    Aparent, articolul conduce la ideea simpla si banala de a transmite felicitari "beneficiarilor' pentru "realizarea" obtinuta. Dar, situatia este ceva mai complexa. Buni de plata suntem toti locuitorii Galatiului. Si, nu avem nici o vina. Dimpotriva. Propunerea a fost si/sau este necesara ? Deoarece raspunsul este deosebit de complex, care implica multiple interese ale: populatiei autohtone, populatiei exterioare municipiului Galati, nationale si internationale, in cadrul retelei de transport nationale si internationale, se impune o dezbatere publica corespunzatoare. Si, in mod corespunzator, implicarea in proces ca parte civila.
    Cu stima cuvenita,
    Un Galatean

    Raportează
  • postat de maricut dumitru Luni, 28 Septembrie 2020 10:43 78.96.80.*** Link la comentariu
    16
    30

    Si uite asa cand am scapat si noi de "ciuma rosie"si am ingalbenit orasul a venit scadenta.Acum trebuie platit proiectul aberant a lui Stan.

    Raportează
  • postat de Intrebare Luni, 28 Septembrie 2020 09:44 82.137.12.*** Link la comentariu
    3
    30

    Pentru banii astia, pentru banii pe studii de prefezabilitate, pentru banii pe studii de fezabilitate expirate si refacute si cine stie ce alte cheltuieli, cine raspunde????

    Raportează
  • postat de Mascatu Luni, 28 Septembrie 2020 09:19 109.166.134.*** Link la comentariu
    8
    16

    Avocatii primariei: Cerem scuze la domnu primar.

    Raportează
  • postat de Tirpitz Luni, 28 Septembrie 2020 09:02 81.196.215.*** Link la comentariu
    15
    28

    Foarte bine, prostia se plateste. Un nebun a propus si alti nebuni au preluat ideea fantasmagorica, fara nici o legatura cu realitatea. Ei nu au fost capabili sa desfiinteze acel nenorocit de bac din vremurile apuse si sa faca un pod peste Dunare care ar fi fost destul de eficient la nivelul actul de asa zisa dezvoltare economica in Gl. Un oras care nu vrea sa-si schimbe culoarea politica, va ramane la fel de subdezvoltat, cu aceeasi oameni in administratia publica fara idei inovatoare, fara viziune, fara proiecte europene, fara...fara...

    Raportează
  • postat de costel Luni, 28 Septembrie 2020 08:44 109.166.137.*** Link la comentariu
    5
    20

    Nu ar trebui sa plateasca cei care nu au respectat contractele ?? Primaria are actiune in regres !

    Raportează
  • postat de Galatean Luni, 28 Septembrie 2020 08:10 84.117.41.*** Link la comentariu
    9
    39

    Sa plateasca Marius Stan si Ionut Pucheanu
    si consiliile locale care au aprobat acest proiect
    Un primar ar trebui sa stie ca o administratie
    nu este o bataie de joc si cetatenii urbei nu sunt prostii lui
    sa-i plateasca prostiile, incompetentele si megalomaniile!
    Cetatenii galatiului au aratat din nou ca inca mai avem de asteptat
    sa ne eliberam de gandirea sovieto-bolsevica.

    .

    Raportează
  • postat de A. L. Luni, 28 Septembrie 2020 07:58 109.97.51.*** Link la comentariu
    14
    30

    proiectul cu tunelul pe sub Dunare trebuia continuat. Asta in paralel cu podul de la Braila. Acum se vede ca era o necesitate pentru Galati. Navem ce face batem drumul pana la Braila , taxe pod , ca o sa fie taxe de trecere pod se duc in Braila. si muilte alte avantaje pentru Braila.

    Raportează
  • postat de Galatean Luni, 28 Septembrie 2020 07:40 78.96.81.*** Link la comentariu
    6
    37

    Vinovatii sa plateasca, nu din banii galatenilor!

    A ramas Pucheanu la primarie, sa plateasca, intrucat el a refuzat sa dea viata proiectului, punandu-l in sertare, dar a si refuzat sa plateasca pe cei care l-au intocmit!

    Trebuie facuta o comisie in cadrul primariei impreuna cu cei de curtea de conturi si sa se stabileasca cauzele enormei datorii!

    Pacat ca in tara asta societatea civila este ca si inexistenta pentru a pune pe rol astfel de risipire a banului public, dar si justitia sa se autosesizeze, tragand la raspundere vinovatii!

    Raportează
  • postat de Marius Luni, 28 Septembrie 2020 05:21 109.166.133.*** Link la comentariu
    7
    41

    De ce articolul a apărut după alegeri! Ca doar nu s-a judecat duminica... Oricum nu mai contează, pentru ca am ajuns de rasul curcilor ca oraș!!!

    Raportează
  • postat de Nicu Luni, 28 Septembrie 2020 04:06 86.124.200.*** Link la comentariu
    6
    32

    Noul mandat de primar, Pucheanu il incepe cu o noua povara financiara pusa pe umerii galatenilor. Ca doar nu o sa o achite persoana care nu a aprobat achitarea facturilor conform contractului. Putin probabil sa se creada ca Pucheanu nu a stiut de aceste facturi / contract si la fel cred ca tot el ar fi trebuit sa aprobe si achitarea facturilor. Si parca ar fi prima oara cand se va intampla asemenea situatii. Si la fel de sigur ca nu va fi niici ultima situatie.

    Raportează
  • postat de Nimicul Galați Luni, 28 Septembrie 2020 02:09 5.13.132.*** Link la comentariu
    7
    28

    Era previzibil. Păi dacă unii ce preluaseră apoi funcțiile alese au decis de la sine putere, cu înverșunare chiar, că proiectul trebuie pus la sertar, fiindcă nu le era convenabil lor...

    Proiectul acela, dacă s-ar fi realizat pentru Galați ar fi încurcat "gâsca, cu ouă de aur"(afacerea foarte profitabilă cu traversatul Dunării cu bacul, de la Galați), afacere ce deținea monopolul.

    Dar gălățenii nu au fost în stare și ubii dintre ei bici nu au vrut să susțină acel proiect de infrastructură pentru Galați deși tot ei se declarau a fi anti-psd și tot ei, mulți dintre gălățeni plângeau după lipsa prouectelor mari de infrastructură pentru Galați,dar au refuzat să deschidă Galațiul restului țării prin realizarea acestui proiect. Nerealizarea acestui proiect o să ducă la devenirea Galațiului precum satele, cătunele acelea ce nu sunt decât niște fundături, pentru că nu au deschidere, drumuri, conexiuni mai departe cu celelalte orașe, zone, regiuni. Din nefericireGalațiul a mai ratat o șansă ca orașul să fie un punct de tranzit, o destinație pentru cei ce ar fi ajubs prin această zonă a țării. Ce ne ocolea lumea orașul Galați până acum, dar să vedeți ce ocolit va fi Galațiul de la tranzitarea lui, odată cu realizarea podului ca punct de trecere a Dunării pe la Brăila.

    Dacă ați fi văzut documentare tv cu ce înseamnă ca suflu de dezvoltare a orașelor, pentru acele orașe ale lumii ce și-au construit poduri, tuneluri, acolo unde ele au fost construite...pe când noi gălățenii am strâmnat din nas și am dat cu picioruk unei oportunități rare de a avea realizat la noi în oraș un asemenea proiect colosal de infrastructură. Încă o dată gălățenii au rămas fără, încă o dată gălățenii au fost văduviți de șansa rară a realizării unui mare proiect de infrastructură precum tunelul. Dar visăm și privim către ce au alții, învățăm din cărțile de istorie desore ce au constryit unii prin alte părți, prin alte orașe precum podul lui X, pasajul sau tunelul lui ing. Y. Peste tot în lume s-au construit lucruri mărețe numai gălățenii(unii dintre ei), administrația Pucheanu și orașul Galați în sine(părând blestemat să nu aibă nimic) nu au vrut să realizeze acest proiect de infrastructură reprezentat de tunel pe sub un fluviu.

    Nu știu ce să mai cred, nu știu pe cine să mai susțin și nu știu ce să mai sper de la societatea locală gălățeannă care nu e în stare sau nu dorește să-și sustțină realizarea propriilor proiecte de modernizare aici, pe plan local,dar în schimb așteptăm să se realizeze altele, prin alte orașe pe la alții, cetățeni ce se vor bucura în orașele acelea ale lor de modernizare, de progres, iar gălățenii vor rămâne în continuare cu ochii în soare și fără tunel și fără speranțe, practic fără nimic. Dar bine că am votat din nou doar ca să se simtă unii bine și să se sintă ei importanți.

    Și atunci de ce ne mai miră un astfel de editirial de ziar?

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro