UPDATE. Galaţiul rămâne FĂRĂ CĂLDURĂ pe termen nelimitat | Ajutoare financiare majorate pentru gălăţenii branşaţi
UPDATE. Galaţiul rămâne FĂRĂ CĂLDURĂ pe termen nelimitat | Ajutoare financiare majorate pentru gălăţenii branşaţi
Foto ”Viața liberă”, Marius Prisacariu
Evaluaţi acest articol
(44 voturi)
46 comentarii

UPDATE. Galaţiul rămâne FĂRĂ CĂLDURĂ pe termen nelimitat | Ajutoare financiare majorate pentru gălăţenii branşaţi


Cu 16 voturi “pentru” şi şase abţineri din partea grupului PNL, aleşii locali au decis ieri, la capătul unei dezbateri încinse, suspendarea, pe termen nelimitat, a furnizării/prestării serviciului de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, începând cu data de 1 mai 2017.

„O cangrenă care trebuie extirpată pentru ca restul trupului sănătos să poată merge mai departe”, aceasta este definiţia pe care primarul Ionuţ Pucheanu a dat-o sistemului centralizat, după şedinţa extraordinară de ieri. Edilul a respins ferm propunerea PNL care a cerut amânarea deciziei pentru realizarea unui studiu de oportunitate pe baza căreia să fie organizată o licitaţie pentru delegarea gestiunii serviciului de termoficare. Primarul a replicat că o licitaţie s-ar putea prelungi până în iarnă, caz în care gălăţenii ar rămâne în frig: „Toată lumea are soluţii acum! De ce nu le-aţi avut când mai erau 90.000 de oameni în sistem?”. Oferta de a prelua sistemul de termoficare pe timp de iarnă, pe care Electrocentrale o făcuse administraţiei locale, nici măcar nu a fost discutată, pentru că, potrivit primarului, nu a beneficiat de încrederea consilierilor locali.

Odată cu sistarea pe termen nelimitat a termoficării, a fost desfiinţată zona unitară, şi s-a decis reorganizarea Calorgal. Compania va rămâne cu doar 120 de salariaţi din cei 527 pe care îi numără în prezent, şi se va ocupa de centralele termice ale blocurilor ANL, de centralele care vor fi instalate în grădiniţe, şcoli şi licee, dar şi de conservarea bunurilor mobile şi imobile, aferente serviciului de alimentare cu energie termică în sistem centralizat.

Târguială ca-n bazar


Mai bine de o oră, aleşii s-au târguit pentru a stabili criteriile şi cuantumul ajutorului financiar pentru ca gălăţenii care au fost până acum branşaţi să poată deveni independenţi din punct de vedere termic. Paradoxal, tocmai aleşii de dreapta s-au dovedit social-democraţi, dacă nu de-a dreptul populişti! În cele din urmă, ajutorul financiar a fost majorat de la 2.700 de lei la 3.000 de lei. De aceşti bani vor beneficia gălăţenii cu venituri mici, şi fără datorii, care până acum au fost branşaţi la sistemul centralizat. Ajutorul va putea fi acordat şi celor care datorează sume totale de până în 3.000 de lei, dacă aceştia îşi asumă un angajament de plată a debitului în termen de 12 luni. Mai mult, gălăţenii care s-au debranşat în trecut, şi care nu au datorii, ar putea beneficia de acelaşi sprijin financiar de 3.000 de lei, în urma unor anchete sociale.

Vom reveni cu amănunte.


Galaţiul rămâne FĂRĂ CĂLDURĂ pe termen nelimitat | Consilierii locali ai Galaţiului, întruniţi în şedinţa extraordinară, au decis suspendarea sistemului centralizat de alimentare cu energie termică. Hotărârea a fost aprobată cu 16 voturi "pentru", din partea aleşilor PSD, UNPR, PMP şi ALDE, şi şase abţineri, din partea PNL.

Liberalii au pledat pentru delegarea gestiunii sistemului de termoficare prin licitaţie, dar primarul Ionuţ Pucheanu a respins categoric această variantă. În acest moment, consilierii locali dezbat modalitatea şi criteriile de acordare a ajutoarelor financiare pentru ca gălăţenii dependenţi de sistemul centralizat să-şi poată asigura o sursă alternativă de încălzire şi apă caldă.

Vom reveni.

Citit 31500 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Aprilie 2017 23:32

46 comentarii

  • postat de Sistem alternativ de incalzire si apa calda in limita a 3.000 RON Duminică, 16 Aprilie 2017 22:25 86.127.74.*** Link la comentariu

    Sistem alternativ de incalzire apartament:
    Aer conditionat INVERTER de 12.000 BTU (3.5 KW) - suficient pentru 1 - 2 camere;
    Temperatura exterioara minima de functionare pe regimul de incalzire -15 C;
    Costul aparatului + montajului poate varia intre 2.000 si 3.000 RON in functie de BRAND/FIRMA.

    Sistem alternativ de producere apa calda:
    Boiler termoelectric de 80 L - suficient pentru 2 - 3 persoane.
    Costul aparatului + montajului este de aproximativ 1.000 RON.

    Sigur vor fi cateva firme inteligente care vor face 2 - 3 optiuni de oferte in limita celor 3.000 RON.

    Raportează
  • postat de e usor sa distrugi cu o ridicare de mina. mai ales daca te gindesti la afacerile tale in timpul asta. Joi, 13 Aprilie 2017 19:23 89.136.187.*** Link la comentariu

    nu in toate blocurile din galati locuiesc cocalari, draga ella. poate tu stai intr-unul din asta dar te rog sa nu-mi impui ca situatie mie, mizeria voastra. ala ca, pe cind erau proiectate blocurile......sa stiti ca nimic nu s-a schimbat in stiinta si proiectarea contructiiilor. ca blocurile private nu sint racordate la sistemul centralizat, ok, e alta treaba. problema c.l galati este constitutia romaniei ce garanteaza proprietatea privata. c.l galati distruge cu buna stiinta proprietatea privata prin masura luata fara a avea acceptul proprietarilor. o sa platiti din bani publici procesele pierdute, oricum va doare in cot. voi nu intelegeti ca masura asta va aduce in galati mizeria si frigul? stiti astia ce va bucurati la 3000 lei cit o sa va coste in timp caldura si incalzirea? sigur 90% din cei ce vor lua banii astia vor sta in frig si mizerie in citiva ani. voi ce aveti centrale si va bucurati ca nu mai platiti caldura din uscator, subsol o sa vedeti ca traind linga apartamente mizere si friguroase veti plati mai mult. veti plati si faptul ca nimeni nu o sa mai cumpere un apartament intr-un bloc plin de mucegai si mizerie. poate vreti sa plecati la tara sau poate vor vrea sa vinda apartamentul copiii vostrii dupa ce dati ortul-popii. cine va cumpara un apartament intr-un bloc cu casa scarilor, uscator cu aspect de mizerie si igrasie. proprietarii locuintelor ce sint cu incalzire proprie sau erau cu plata la zi in blocuri locuite de oameni responsabili nici nu realizeaza ce vor pierde. vor pierde valoarea bunului lor! sau vor trebui sa puna mina de la mina sa tina acele spatii comune functionale pentru ca intr-o constructie spatiile neincalzite iarna sint ca niste carii intr-o dantura, sint bombe de degradare a imobilului prin mucegai, condens, generatoare de boli umane prin alergii si infectii. cite vile sint acum la pamint ca nu au fost incalzite total iarna? vedeti lepsa, tig. 4, galati. solutia era simpla: se adunau datorii la plata unei utilitati, gen caldura si apa calda peste o limita ? asociatia trebuia sa ia masuri si sa ajunga in final la vinzarea imobilului rau-platnicului pentru acoperirea datorieii. ok. cine trebuia sa urmareasca activitatea asociatiilor de proprietari? PROPRIETARII, CARE SINT NISTE INCONSTIENTI si primaria prin serviciu creeat conform legii. dar cum traim in galati, romania s-a ajuns la hotarirea de a deblansa DEFINITIV un oras de la caldura si incalzire prin ridicarea miinilor a unor vremelnici ridicatori de miini aserviti unor porunci politice. chiar nu asta a fost in programul prezentat inainte de alegeri. de ce nu va respectati promisiunile?

    Raportează
  • postat de BAUBAU Joi, 13 Aprilie 2017 19:00 5.13.201.*** Link la comentariu

    @aducatori de frig si miezrie : tovarase, nu mai bate campii ce uscatoare, casa scarii si subsoluri ca acolo nu mai sunt calorifere de mult(asta daca au fost vreodata), ca au fost scoase cu ani in urma de pensionari ca sa mai faca economie la caldura. Si chiar daca sunt, te intreb : de ce sa platesc eu la comun caldura din uscatorul ocupat abuziv de vecini, unde isi tin muraturile si pneurile de schimb; de ce sa platesc eu la comun, ca sa fie cald in basca celui de la parter? Asa ca nu mai delira in public te rugam, noi cei sanatosi mintal.
    @Mihai : domnul meu, ati dat rau cu mucii in fasole in comentariul dumneavoastra. Hai sa va explic de ce: pentru utilizatorii casnici liberalizarea pretului gazelor s-a inceput cu mult timp in urma. Cele subventii se acorda tot pentru marile firme cum ar fi CET-ul. Iar cu taxa pe poluare: mai mult poluezi dumneata cand deschizi gura. Centralele moderne(nu mai vorbesc de cele pe condensare) polueaza mult mai putin impreuna decat cazanele depasite moral si tehnic ale CET.
    In mare sunt de acord cu decizia alesilor. Asa nu mai platim cele tevi de sunt reci in apartament dar incalzesc,vezi doamne, casa, noua celor cu centrale. Ce nu inteleg, e pomana asta de 3000 de ron. Adica noi am facut imprumuturi la banci, CAR-uri, am strans bani (negandu-ne numite dorinte,vacante,concedii,etc) pentru a pune centrale de apartament(si poate bransare individuala la apa) iar Sandel care nu a mai paltit intretinerea de vre-o 5 ani si care,impreuna cu ceilalti rau platnici, a contribuit la colapsul APATERM primeste contravaloarea a o treime sau mai mult din costul total al instalatiei de incalzire????Nu fratie, ia vezi si tu cum e sa strangi din buci ca sa ai ceva confort in casa, nu la intins mana. Ca de asta ne-am pus centrale,noi, cei care avem. Ca mare economie nu e la pretul incalzirii. Dar paltesc 400-500 de ron pe luna si am 23 de grade in casa+apa calda cand vreau. Nu cum era inainte de centrala ca plateam 500 de ron si aveam 15 grade in casa iar pentru apa calda lasai sa curga un petru cub pana se incalzea.
    Si cei batrani pe care ii tot plangeti aici, pe langa faptul ca erau primii care cereau sistarea furnizarii caldurii de la 1 martie(uite ca suntem in aprilie si e cald de mori), oricum statea cu repartitoarele inchise, poate intr-o camera dat la 1 sau 2. Hai ca nu suntem copii sa punem botul ca o sa moara de frig. Cumpara un calorifer pe ulei cu 9-12 elementi si tot acolo ies si ca caldura si ca bani.
    Numai bine in iarna ce vine.

    Raportează
  • postat de galatean cu centrala Joi, 13 Aprilie 2017 17:28 5.13.249.*** Link la comentariu

    Bravo alesilor locali . Ati lasat orasul fara caldura la iarna .
    GALATENI NU VA LASATI INSELATI DE " BALENA ROSIE " !!!!!!
    Vor da bani numai ptr. chiriasii lor si ptr. asistatii sociali .
    Din banii cui ???
    Din banii care ii platim ca prostii la impozit .
    NU II LASATI , IESITI IN STRADA CA VETI RAMANE FARA CALDURA !!

    Raportează
  • postat de Akbar Joi, 13 Aprilie 2017 16:22 5.13.175.*** Link la comentariu

    Pe Faleza, pentru "lumea buna" tinuta obligatorie este poseta de musama asortata la slapi si pantofii la pantalonii de trening. Asta spune totul despre o aglomerare de oameni cu pretentii de oras. In realitate, o comuna mai spalata, nimic mai mult. Someri, asistati social, salarii mizerabile, depopulare, imbatranire. Falimentul Apaterm este o rezultatnta fireasca a involutiei Galatiului.

    Raportează
  • postat de eu Joi, 13 Aprilie 2017 15:52 78.96.252.*** Link la comentariu

    Mulți nu știu că administratoarea profita de datornici... Nelasindui să-și achite datoriile..Eu de la douăzeci milioane vechi al m ajuns la 60milioane datorie plus penalizări deși plătesc lunar.. Administratoare numi oprește ptru factura pe luna respectivă îmi oprește penalizările..Și uite așa de trei ani mă rog de ea și mia crescut și factura și penalizările și Nustiu cui să mă adresez sămi pot plati datoria care tot crește... Înțelegeți că administratorii profita fte mult de datornici... Nelasindui să-și de-a datoriile și umfla factura plus penalizările..Cui sa spunem???Cine controlează administratorii blocului?Cum pot scăpa de datorie ?Indiferent că dau 1000 sau doua la ce folos daca de duc in penalizări și factura tot crește...Nu toți rău platnici nu plătesc !!!Eu plătesc lunar de ani de zile...Mă poate sfătui cineva cui să mă adresez .????

    Raportează
  • postat de geo Joi, 13 Aprilie 2017 15:11 82.137.13.*** Link la comentariu

    Brăilenii nu au murit de frig si nu au ramas fara apa calda dupa ce falimentarul CET a murit, acum cativa ani. Fara vaicareli si comentarii si-au luat si montat centrale de apartament - si nu a existat fobia ca vor profita anumiti distribuitori de centrale. Galatenii de ce nu ar face asta...inteleg ca multi sunt obisnuiti sa primeasca ajutoare / subventii / pomeni de la Primărie. Dar au cam trecut vremurile alea, moldovenii mei...

    Raportează
  • postat de Rhythmsdevine Joi, 13 Aprilie 2017 14:48 82.137.14.*** Link la comentariu

    De ce să le dea ajutor că nu înțeleg !!!!Mama mea este pensionară si nu îmi aduc aminte sa fi cerut ajutor la primărie când și montat centrală și avea pensie de fo 800 și ceva Ron din banii cui!!!
    Sa mers cu sistemul asta până a fost băgat în colaps , ok sunt de acord că​ să închis nu mergea la infinit dar problema este că cei care au manageriat și aici mă refer la ăștia de Alde , PSD de Alde ... Care au avut orașul de 30 de ani, ce ați făcut mă nene vorba cuiva : "Și acum încotro domnilor"
    La asta va pricepeți PSD,PMP,ALDE să vă puneți rudele in poziții bune vezi caz Pâslaru cu fisu la AFDJ și as mai enumera care sunt fffff buni adică partidul ia promovat de zici că is izmene de neînlocuit pe asta de bazează orașul pe nepotism .
    Șomaj maxim, lipsa locurilor vor genera mari neplăceri in scurt timp nu o să mai aveți bani la buget sau mai faceți vreun împrumut la banca?!!!!! Sper să îl plătească cei care îi implantează partidul nu ..... Pleavaaa.

    Raportează
  • postat de SI CAND TE GANDESTI CA A VENIT PRIMAVARA SI TREBUIE SA MERGEM SA LUAM LUMINA DE LA SFANTA INVIERE!? Joi, 13 Aprilie 2017 14:41 78.97.221.*** Link la comentariu

    Baieti, calm, vine Durbaca si reinnoieste promisiunile din campaniile electorale trecute:

    GRATIS - apa,caldura, 3000 de locuri de munca, ce para ma-si, ce l-a durut gura!?

    Cu conditia sa-l alegeti pe el, ce?!, n-are importanta, mai face un partid, alegerile trec, prostimea cu buza umflata!

    Si iar rade de se strica, bai Cristi, in viata totu-i bine cand prostu se da dupa tine!

    Rugati-va pentru sanatatea lui, ca de-voastra are el grija....

    De 27 de ani Galatiul inoata in prostie, iar la iarna numai caldura n-o sa fie!

    Sictir!

    Raportează
  • postat de ELLA Joi, 13 Aprilie 2017 13:46 89.137.137.*** Link la comentariu

    Ce tot ii dati ca se degradeaza uscatoarele,casa scarii si alte camarute unde va tineti muraturile.Toate blocurile care aveau calorifere montate in aceste locuri au fost taiate de catre taranii ce au venit la bloc ,chipurile sa faca economie.In casa inchideau repartitoarele si se incalzeau cu flacara de la aragaz,ca de gazul se impartea pe scara la mai multi.Erau unii care furau caldura si apa calda,iar acum nu le convine?Am si eu unul in bloc care a furat cu repartiroare astea ani de zile.Prostii plateau si pentru el.Acum cind a ramas singur s/a demonstrat ca fura,caci tot ce consuma el a fost obligat sa plateasca,fiind singur bransat.In primavara asta a inceput sa umble sa/si puna centrala.Asa ca domnule primar foarte bine s/a procedat.S/a dus cu hotiile,fiecare sa plateasca ce consuma.

    Raportează
  • postat de victor Joi, 13 Aprilie 2017 13:41 217.156.52.*** Link la comentariu

    De fapt se va ajunge pana la urma la contractarea individuala a tuturor serviciilor respectiv gaze, gunoi, apa rece.
    Lucru pare-se bun. Dar apare problema asociatiilor care nu prea isi mai au obiect de activitate decat:
    - curatenia pe scara
    - reparatiile curente - evident tot pe scara
    - reparatia acoperisului
    - reprezentarea in instanta a intereselor membrilor asociatiei in relatiile cu diversi furnizori si/sau clienti.
    - si altele care nu mi le amintesc.

    Raportează
  • postat de Maxim I Joi, 13 Aprilie 2017 13:17 5.13.244.*** Link la comentariu

    Eu nu inteleg cum puteati sa platiti caldura din sistemul centralizat, noi ne-am pus centrala cand am avut o factura de 900 lei la intretinere, deci nu imi mai permiteam sa platesc serviciile Apaterm. A fost greu, intradevar, sa platim aceasta cheltuiala dar, privind in urma, ma bucur ca am facut-o, am apa calda si caldura cand vreau si cat pot sa platesc. Iar mama mea, cu o pensie de 800 lei, plateste inca ratele la imprumutul pentru centrala.

    Stiu ca va fi greu pentru voi, dar sa stiti ca veti fi mai castigati! Succes!

    Raportează
  • postat de Decât eu! Joi, 13 Aprilie 2017 13:15 5.15.102.*** Link la comentariu

    Şi uite aşa, municipiul Galați se transformă în satul/cătunul Galați.
    Aleşii îşi freacă mâinile a profit pt.toate autorizările, serviciile de instalare a centralelor pe gaz. Să curgă şpăgile!
    Galațiul a rămas un oraş plin de mafioți, hoți, pițipoance şi "peşti".

    Raportează
  • postat de Terente Joi, 13 Aprilie 2017 12:45 86.34.180.*** Link la comentariu

    pt@ cineva: sunt perfect de acord cu tot ce spuneti. Bocitoarele de pe aici s-au obisnuit sa vina altul si sa le plateasca caldura. Si de ce ma rog trebuie ca "bugetul local" sa sustina cu 3000 de lei constructia de ct...Din banii cui? Primaria ar trb sa povesteasca cetatenilor ca bugetul local este pt. administrarea orasului Galati si nu pt. pomeni . Cei ce nu pot sa-si mai permita incalzirea centrala in blocuri au 2 solutii.: Vand casa si pleaca sau se incalzesc cu eforturi proprii, nu ale altora. Mai clar de atat nu se poate. Acest oras trb lasat sa se ridice nu sa-l scufundam in prostie si lene! Si mie mi-ar placea sa traiesc in Atena sau Londra, problema este ca nu-mi permit. Civilizatia este un indicator al tuturor consumurilor; inclusiv cel de energie termica. Si ca orice consum, costa. Cel ce beneficiaza trb sa plateasca. Peste tot se intelege asta, numai la Galti , nu...

    Raportează
  • postat de Socrate Joi, 13 Aprilie 2017 12:30 85.203.18.*** Link la comentariu

    in 27 de ani am avut la Galati numai primari psd (Stan a fost liberschimbist) .Din dorinta de castigare de capital electoral , prin masuri proaste tehnice si economice s-a ajuns la falimentarea treptata a sistemului centralizat de incalzire.Pucheanu nu ca ar da dovada de prea multa stiinta in administrarea unui oras,dar a luat o decizie logica (deconteaza activitatea fostilor primari psd).Macar speram ca banii economisiti de la subventii sa fie orientati spre investitii practice,nu gen statui, borduri, flori etc..

    Raportează
  • postat de cineva Joi, 13 Aprilie 2017 11:36 92.87.201.*** Link la comentariu

    Toti cei fara loc de munca de la Calorgal isi pot depune CV-ul la firmele care instaleaza centrale, caci probabil vor avea multe comenzi si vor angaja oameni. Iar cei care va plangeti de desfiintarea unui serviciu care producea numai pierdei in bugetul local, daca va permiteati sa va platiti caldura de la calorgal, va permiteti si o centrala pe gaz. daca nu vreti pe gaz, puneti pe curent, sau panouri radiante. daca nu vreti nici una din ele, puneti centrala de bloc, si tot asa, solutii se gasesc, Intr-un oras plin de oameni "binevoitori" care nu vor sa plateasca utilitatile, si unde unde unii sufera din cauza neplatii altora si raman pana si fara apa rece, este cel mai bine sa fie fiecare pentru el: apa rece separat, apa calda si caldura separat, si fiecare se descurca cum poate. Am vecini care stau 4 in casa si dau 2 metri apa calda si 4 apa rece pe luna, si au peste 15.000 lei datorii. sa le plang de mila oare? Nu mai fiti lenesi si puneti mana si munciti. Daca nu aveti unde in acest oras mizerabil, mutati-va in alte parti unde sunt cautati muncitori, nu va mai plangeti de mila. Desteptati-va oameni buni.

    Raportează
  • postat de VLAD ŢEPEŞ Joi, 13 Aprilie 2017 11:02 81.12.149.*** Link la comentariu

    După cel puţin 3 Strategii energetice privind termoficarea Galaţiului elaborate în ultima vreme, vine acum fără nicio strategie, în Săptămâna Mare, cel mai ilegitim şi păcălici Primar şi ridică oraşul în aer!!
    Disperarea lui este de a aduce bani căci PSD-ul este în gaură acum, iar în curând se va impune şi taxa pe coşurile de fum ale centralelor de apartament. De ajutoarele acelea vor beneficia puţine persoane, iar acestea nu prea vor avea de unde să pună diferenţa pentru o CT de apartament.
    Dar dl Primar poate să ne spună cum vor avea apă caldă şi cum se vor încălziă cvartalele de blocuri cu garsoniere sau apartamente mici care nu au loc unde să-şi pună CT? Ca să nu mai spun de multe care nu sunt nici branşate la gaz metan! S-a gândit la o strategie de montare a centralelor de bloc? Ce se va întâmpla cu imensa investiţie realizată in PT-urile din Galaţi?
    Toate astea înseamnă IRESPONSABILITATE în mintea unui căpcăun care nici măcar câinii de pe străzi nu este în stare să-i ridice cu legea în buzunar!

    Raportează
  • postat de pai da Joi, 13 Aprilie 2017 10:51 193.194.132.*** Link la comentariu

    Interesanta situatie, s-a facut un credit petru functionarea sistemului centralizat, dar au inchis sistemul! Foarte buna afacere...

    Raportează
  • postat de Jos PSD Joi, 13 Aprilie 2017 10:44 78.96.253.*** Link la comentariu

    Nu speram sa ajung sa spuns asta dar felicitari pentru decizia luata.
    Nu credeam ca o majoritate socialista va lua o astfel de decizie.
    Felicitari.

    Raportează
  • postat de X Joi, 13 Aprilie 2017 10:42 213.233.93.*** Link la comentariu

    Sa nu uitam ca tot cei care nu au platit datoriile la asociatie au adus sistemul la colaps si acum tipa cel mai tare !!!
    Braila e deconectata de 7-8 ani de acum... nu a murit nimeni ba din contra orasul a inflorit (au avut bani de co-finantare a fondurilor europene)....fiecare is va pune boiler pentru apa calda si/sau centrala.
    Cat priveste de batranii despre care se face referire in comentarii ca nu vor avea caldura la iarna, va zic clar ca oricum stateau cu repartitoarele la 0 si plateau aiurea tevile comune.

    Raportează
  • postat de tutu lica Joi, 13 Aprilie 2017 10:19 5.13.221.*** Link la comentariu

    Cum adica?sa le dea ajutor 3000lei ptr instalarea unei centrale?de ce?sa-si puna carnea in saramura si sa faca credit la banca cum au facut multi ca sa-si puna centrala.Asa au facut totdeauna.Au asteptat mila din partea autoritatilor.Cunosc un vecin care v-a beneficia de ajutor.Se plimba la munte la mare si il doare in cot.Fara ajutoare de la stat,la munca.Asa ne-am obisnuit.S-a ajuns aici din cauza nesimtitilor care ne-a ignorat sa plateasca ce consumau.

    Raportează
  • postat de Sinan Marinarul Joi, 13 Aprilie 2017 09:49 5.13.198.*** Link la comentariu

    Dupa ce:
    au infiintat o asa-zisa regie de Termoficare cu Tecuciul si Sendreniul la un loc (!!!) doar ca sa nu faca licitatie pe concesionarea serviciului de termoficare sa fie siguri ca se "manuiesc" banii publici tot in curtea lor (Calorgal)
    au marit pretul la gigacalorie cum au vrut, mai ales cand era vorba de apa calda, vara, cand intra in schema si cinstitul ArcelorMittal, ala la care huzuresc sefii si patronii pe pierderi colosale de 10 ani incoace,
    au ascuns de public toate achizitiile facute de Calorgal, dar si salariile sfimii sau altor atarnati politic de pe acolo
    au jecmanit la propriu banul public contorizand gigacalorii inexistente atat la populatie, dar si la scoli, institutii, dispensare etc.
    au clamat pierderi inexistente sau neglijabile ca fiind, dom'le, uriase (ca daca e sparta teava pe camp, in aer, se vede si imediat se opreste caldura sau apa calda ca s-o repare, daca e sparta in subsol, la fel, ca ies aburii pe la capace si se umple strada de apa, plus ca se surpa)
    dupa ce au decontat catre Electrocentrale (interese minister, Romgaz, Sinan etc.) facturi cu pierderi acceptate fara a fi verificate si, bineinteles, nici justificate
    dupa ce au acoperit cu inca niste ani de functionare a Electrocentrale pentru a se justifica "investitii de retehnologizare" facute in 2010-2012 pe bani grei in contul unor firme (inclusiv locale) de mare succes
    dupa ce practic i-au jefuit pe galateni pentru a-si servi diverse interese locale de mafie, dar si centrale
    primarul si consilierii,
    oricare ar fi ei ca toti au jucat pe aceeasi culoare mereu
    ii lasa pe galateni cu:
    o gramada de imobile in care nu se pot trage gaze, dar nici caldura centralizata nu va mai fi
    80% din scoli racordate la incalzirea centralizata si care cica vor fi dotate cu centrale pana la iarna (pariu?),
    cetatenii a 200 de blocuri din zona unitara cu program de investitii bagat pe gat fortat de municipalitate (anul asta va puneti centrala c-asa vor ei, indiferent ce cheltuieli, necazuri financiare, alte planuri aveti), dar si o bomba ecologica in plina amorsare, prin concentrarea atator surse de poluare pe gaz, din camp deschis (Electrocentrale), in cartierele de locuit (in special la blocurile turn va fi veselie)
    Si, uite asa, Galatiul ajunge la rang de Tecuci sau Tg Bujor, orase fara incalzire centralizata, nicidecum Vatra Dornei, Intorsura Buzaului, Gheorghieni sau Focsani.
    Iata de ce galatenii ar trebui sa beneficieze de o scadere a impozitelor, dar si o "periere" a numarului de consilieri, a celui de functionari din administratie etc.
    Ba, daca tot sunteti incompetenti, corupti etc., macar stati naibii acasa la voi.

    Raportează
  • postat de Galatean cu centrala, care nu lucreaza nici la nici o capusa dar care are cunostinte ce se zvarcolesc in datorii si care nu stiu cum sa mai faca rost de alti bani sa se incalzeasca la iarna... Joi, 13 Aprilie 2017 09:40 109.166.139.*** Link la comentariu

    Dle primar ai castigat alegerile mintind, ducand in eroare alegatorii! Minti in continuare, continuand sa duci in eroare cetatenii! Ai promis un sistem centralizat performant, STIIND care era situatia sistemului, la momentul in care promiteai! Spui ca nu mai ai de unde da bani pt imbunatatirea sistemului centralizat! Cand a fost in vizita ministrul Sevil shaidehh, la galati, a spus ca ofera sprijin financiar de la guvern doar pt refacerea sistemului centralizat de termoficare! Daca ai fi fost de acord, acum, cetatenii nu mai erau nevoiti sa se indatoreze peste putinta lor, care vor putea, desigur...sa lasi sute de salariati fara serviciu, sa nu ai nici un plan bine conturat pe termen lung si pana cand n-ai sa intelegi ca unele obiective care trebuie construite in amaratul asta de oras nu trebuie sa excluda alte obiective, de importanta vitala pt multi locuitori, n-ai sa-ti depasesti conditia de administrator ecosal...Cum poti afirma ca, decat sa investesti in caldura si apa calda mai bine faci o parcare si modernizezi intrarea in oras ...ce legatura are una cu alta?! Cei 3000 de lei nu au cum sa ajunga pt montarea unei centrale care costa in jur de 8000- 9000 de lei, pt niste oameni care daca aveau banii astia, ACUM AVEAU CENTRALA INDIVIDUALA! DE CE SA STRESEZI OAMENII ASTIA CAND AVEAI POSIBILITATEA SA FACI UN SISTEM DE TERMOFICARE, ASA CUM AI PROMIS IN CAMPANIA ELECTORALA, PE BANI EUROPENI, ASIGURATI DE GUVERN?! Un sistem de termoficare centralizat se modernizeaza in totalitate, pe o durata de 15 ani...dar se face in etape si cel mai important, populatia avea caldura si apa calda, asigurate imediat ce incepea reabilitarea!!! Asta este culmea! Specialistii energeticieni spun asta!!! Sa vedem pe unde ai sa scoti camasa la iarna, cand o parte importanta din populatia acestui oras, o sa stea in frig sau o sa gaseasca surse obscure de incalzire, cu pericolele aferente, punandu-i in pericol si pe postacii cu centrala individuala, care te pupa continuu... Vom trai si vom vedea.

    Raportează
  • postat de Misu Joi, 13 Aprilie 2017 09:32 82.137.13.*** Link la comentariu

    Surprinzătoare virulenta cu care este atacat Primarul, deși mai deunăzi toată lumea cânta prohodul sistemului centralizat. Dar acum e ok să sponsorizam din bani publici ineficiența Calorgal și pe cei rău platnici. Cât despre bieții șomeri de la Calorgal, aduceți-va aminte de prezența la Bursa locurilor de muncă, nici măcar un candidat pentru locul de muncă oferit.

    Raportează
  • postat de rodax Joi, 13 Aprilie 2017 09:20 193.231.148.*** Link la comentariu

    niscaiva interesati au firme de montaj si intretinere centrale termice pe gaz si vor sa dea lovitura vietii lor.

    Raportează
  • postat de Galatea cu centrala proprie Joi, 13 Aprilie 2017 09:00 194.105.20.*** Link la comentariu

    In sfarsit s-a terminat cu subventia nesimtita doar pentru un sfert din galateni ! Cine nu isi poate permite apartament in bloc, sa se intoarca de unde a venit si sa mai si munceasca ! Iar viitorul va arata ca un oras nu moare doar din atata !

    Raportează
  • postat de de acord cu tine, Jeane Joi, 13 Aprilie 2017 08:48 194.102.208.*** Link la comentariu

    Eu am instalat centrala acum 10-12 ani cu 100 milioane (imprumutati de la banca). Inainte de asta, dimineata lasam apa calda sa curga 15 minute pana sa pot face dus...si in noiembrie aveam 13 grade in casa pentru ca restul blocului voia sa faca economie la caldura.. Acum platesc destul la gaze, deci economie nu pot spune ca fac, dar am apa calda si caldura cand si cum vreau. Totusi, pentru 3 apartamente din bloc inca bransate la sistemul centralizat platesc 60-70 lei pe luna cota parte la caldura..in timp ce aia 3 de au caldura de la CET platesc 150 lei caldura consumata...ciudata treaba. Daca nu ar fi fost banii astia platiti aiurea (inseamna cam 1200 lei pe tot blocul caldura comuna), in conditiile in care calorifere pe casa scarii nu exista si am si tevile din apartament izolate (ca pe vremea aia apatermul nu-mi dadea acordul de debransare decat daca izolam tevile, sa nu cumva sa iau din caldura lor), nu m-ar fi deranjat daca altii au caldura centralizata sau nu. Dar asa ma bucur ca am scapat de banii astia platiti aiurea. Sper sa se gaseasca o solutie si pentru cei care sunt acum bransati la Calorgal, desi pe mine nu m-a ajutat nimeni cu nimic atunci cand am instalat centrala...

    Raportează
  • postat de dalex Joi, 13 Aprilie 2017 08:29 84.117.40.*** Link la comentariu

    Dragilor?!In momentul proiectarii blocurilor respectiv apartamentelor nu se luase in calcul ca acestea vor devenii proprietati!exista vreun imobil proprietate privata racordat la sistemul centralizat?Cand devii proprietarul unui autoturism PRIMARIA trebuie sa subventioneze combustibilul sau consumabilele?.....daca nu iti poti permite a intretine o proprietate o vinzi sau transferi titlul de proprietate la Primarie!si cei cu centralasi bransament individual de apa au muncit si au renuntat la multe pentru a le realiza!si ei au copii pe care i-au privat de anumite lucruri pentru asta!nu si-au facut concedii sau cumparat vreo masina!

    Raportează
  • postat de rusinesa va fie Joi, 13 Aprilie 2017 08:12 194.102.208.*** Link la comentariu

    Astia care au ridicat laba, in frunte cu incapabilul lor sef, au centrale individuale... ceilalti, sa moara !.

    Raportează
  • postat de IC Joi, 13 Aprilie 2017 07:11 5.13.173.*** Link la comentariu

    @ Mihai si alti dezinformati si cu aceleasi idei - pretul gazului metan va fi liberalizat si pentru cetatenii cu centrale de apartament si pentru Electrocentrale ,iar liberalizarea pretului inseamna si disparitia subventiei la Gcal. Cat despre poluare ,mai informativa ,pentru a incalzi aceleasi spatii este necesar aceiasi cantitate de energie termica ,problema este ca ,in centralele de apartament se arde cu cca 50% mai putin gaz metan( randament mult mai slab ,piederi masive pe reteaua de distributi a agentului termic etc ) decat se arde in cazanele CT ,fabricate in urma cu peste 50 de ani si mult mai poluante decat toate centralele de aopartament care vor incalzi orasul. Pentru gaselnita cu taxarea ,poluarii indusa de centralele de apartament ,chiar ar trebui iesit in strada ( sa ne demonstreze, cineva autorizat, ca emanatia de gaze poluante de la CT,intr-un an , este mai mica decat a centralelor de apartament , toate centralele de partament din oras ,polueaza mai putin decat droagele secon hand ale TRANSURB ).

    Raportează
  • postat de cetateanul de rand! Joi, 13 Aprilie 2017 07:10 109.102.62.*** Link la comentariu

    mai usor era sa fie debransati din system cei ce au datorii decat sa fin obligati tot noi cei cu plata la zi sa facem investitii fortate! poate se mai gandeste domnul primar! costul total al unei investitii in acest sens depaseste cu mult 3000 de lei promise de primarie! RUSINE SA LE FIE CELOR CE AU VOTAT IERI! MAI BINE AR DEMISIONA! m-as bucura enorm sa vedem de PASTE miting in acest sens pe strazile orasului!
    Apa calda pana cand va mai curge la robinetele celor amarati ?

    Raportează
  • postat de IC Joi, 13 Aprilie 2017 06:49 5.13.173.*** Link la comentariu

    Titlul corect ar fi :"Galatiul va avea caldura " . Nu vor avea caldura rauplatnicii , sa-i vedem acum cum vor reactiona daca li se inchide gazul/curentul ,pentru neplata.Nu sunt simpatizant al stangii dar de asta data salut hotararea luata si cred ca este mai mult de dreapta ,o hotarare a-si spune istorica ,un inceput al disciplinarii cetatenilor urbei.Consider ca totusi ar mai fi necesare niste facilitati ,negociate de catre Primarie ,cu furnizorii de utilitati : ENGIE ;ELECTRICA ( avize ,, proiectare ,executie racorduri -dupa caz ) in cazul in care ,daca raman la costurile de pana in prezent ,se apropie sau depasesc suma de 3000 lei . ( de la CALORGAL cred ca nu mai este necesar nici un acord ,nu mai vrei.....de la mort ) > ENGIE ,in principal ,trebuie sa constientizeze ca nu-i putin sa te trezesti in "magazin " cu peste 30000 de "cumparatori " (consumatori ) si ar face bine sa faca pe cheltuiala propie " rafturile "(racordurile )..Chiar si furnizorii de centrale de apartament avand in vedere numarul extrodinar de mare de clienti trimisi in jumatate de an ,de Primarie , ar putea sa se gandeasca la ceva facilitati ( reduceri de pret la centrale , instalare gratuita etc ).

    Raportează
  • postat de Eu Joi, 13 Aprilie 2017 06:45 78.96.252.*** Link la comentariu

    D le primary administratori profita de cei cu datorii nedandule voie sasi achite facturile pe luna respectiva si asa facturile tot cresc si penalizarile...verificati sus cel.mai bine deschideti un birou privat unde datornicii sasi poata plati datoriile Dar Sa nu fie la administatorul blocului ...veti vedea cum se vor achita toate datoriile restante...la mine in bloc administratoarea de fiecare data imi ea din factura pe luna respectiva sii adauga la penalizari ..factura imi tot creste plus penalizarile...Va rog verificati administratori.. .E corect sa nu ti se dea voie sati achiti factura la caldura pe luna respectiva? E corect cand ma duc cu 300 ron la administratie si fata Sa ma intrebe imi pune 200ron cheltuili intretinere 100ron penalizari ptru fostul apatem.. .desi factura la caldura e250 ron eu man dus cu 300ron...de luni de zile desi platesc lunar am factura tot mai mare..vreau sa nu mai am datorii la intretinere...cui sai spun?

    Raportează
  • postat de JR Joi, 13 Aprilie 2017 05:26 5.13.226.*** Link la comentariu

    Interesant, cum ramane cu "taxa" de debransare? Ar trebui returnati toti banii celor care au platit aceasta taxa! ( cum se intampla cu "timbrul" de mediu in cazul auto...). Cum ramane cu contractul de furnizare ? Este reziliat? Este Calorgal in faliment? Pana la urma, galatenii buni platnici, care au deja centrale termice, vor subventiona in continuare montarea de centrale pe gaz la cine vrea primaria? Exista un anumit tip de centrala care sa fie agreat? La blocurile care nu sunt racordate la gaz, cum se va proceda? Se pot monta centrale pe lemne?

    Raportează
  • postat de Andrei calnu Joi, 13 Aprilie 2017 04:05 5.13.206.*** Link la comentariu

    Multumesc domnule Pucheanu, tocmai mi ati aratat de ce este foarte necesar sa ies la vot si sa mi conving si prietenii si familia sa o faca! Cu alte cuvinte imi bagi mana in buzunar , pe fata si mai esti si convins ca este bine ceea ce faci! Stai linistit, totul se plateste!

    Raportează
  • postat de Gabriel Florea Joi, 13 Aprilie 2017 02:25 5.13.217.*** Link la comentariu

    Problema nu este Jean de la Craiova ca dispar locurile de munca,problema este INCOMPETENTA CRASA,si NEPREGATIREA PROFESIONALA IN DOMENIU DE TERMO...si in toate domeniile pe PRODUCTIE.Ingroparea Productiei in toata Romania,este cea mai rea decizie luata de cei ce voteaza,in favoarea intereselor personale si de grup.Castiga putin cei ce iau decizii pripite fara sa gandeasca.Castiga altii...cei puternici de la varf.Citeste,si ai sa-mi dai dreptate.Conspiratia si manipularea omului ca sa faca ce vrea CEL PUTERNIC este foarte usoara PENTRU EL.Tocmai aceasta slabiciune aratata de cel slab,care este dominat de FRICA,il bucura pe cel puternic.Asa ca ce sa mai zic...BRAVO PUTERNICULE ca ai reusit sa faci cum vrei tu.O Dimineata frumoasa va doresc la toti cititorii acestui ziar.

    Raportează
  • postat de Jean de la Craiova Joi, 13 Aprilie 2017 00:06 82.137.13.*** Link la comentariu

    Sincer, eu cred ca este o decizie excelenta, sunt foarte multi care au beneficiat de caldura si apa calda dar care nu plateau 2 bani la asociatie, pe langa faptul ca dispare acea taxa pentru persoanele debransate care plateau tevile de caldura care le parcurgeau ap., bani luati nejustificat. Ce este trist: vor ramane cativa oameni fara locuri de munca, iar ca unii varstnici sau cei cu salarii mici cu tot cu ce-i 3000 de lei pe care ii aloca primaria, nu o sa-si acopere cheltuielile pentru montarea unei centrale termice.

    Raportează
  • postat de În cinci cincinale și doi ani, am realizat marea victorie în democrația civilizată....am rămas fără apă caldă și căldură....Doamne Ajută, că tot este Paștele. Poate Doamne, Doamne, mai pune ceva lemne pe Încălzirea Globală, să ne încălzim și noi la Iarnă Miercuri, 12 Aprilie 2017 23:31 213.233.101.*** Link la comentariu

    Ura, după 5 cincinale, plus 2 ani, victoria democrației, s-a instaurat...nu mai avem apă caldă și căldură, marea realizare a civilizației în 2017. Bine că a venit căldura, Primăvara și la Iarnă, rămânem cu Încălzirea Globală....Doamne Ajută. Apropo, când vedem noul cimitir, că le-am umplut pe astea pe care le avem, de bine ce trăim, oare ?

    Raportează
  • postat de Desperado Miercuri, 12 Aprilie 2017 23:29 86.122.130.*** Link la comentariu

    TREBUIE SĂ IEȘIM NUMAIDECÂT ÎN STRADĂ!
    Nu vrem să băgăm gazul în casă că vrea Primarul!
    Și așa avem destule pericole la tot pasul..
    Primarul vrea acum să vadă peste tot zgomote, praf și agitație pentru găurirea pereților în vederea montării de centrale individuale!
    MARE PROSTIE când nu sunt creiere pentru MODERNIZARE URBANĂ!

    Raportează
  • postat de Mihai Miercuri, 12 Aprilie 2017 22:37 78.96.254.*** Link la comentariu

    Doresc sa liberalizam pretul gazului metan in cel mai scurt timp, pentru a nu mai plati noi toti, din bugetul national, subventia de cel putin 50% la pretul gazului metan! Ne-am saturat sa platim noi toti, caldura si apa calda a celor cu centrale pe gaz! Doresc introducerea in cel mai scurt timp a taxei pe poluarea produsa de sistemele individuale pe gaz!

    Raportează
  • postat de AAA Miercuri, 12 Aprilie 2017 21:16 5.13.175.*** Link la comentariu

    Superb. Prea tare asa zisule primar. Vom mai avea inca aprox 900 de someri in Galati. Dar nu i problema, in Galati curge lapte si miere. Sunt mii de firme care vor absoarbe acesti viitori someri.

    Raportează
  • postat de mize-rii Miercuri, 12 Aprilie 2017 20:24 94.176.183.*** Link la comentariu

    Ca se ramane fara caldura stiam dar voiam sa avem din partea emanatilor un plan de viitor pe aceasta tema . Acesti indivizi care au ridicat laba nu-s in stare sa conduca nici o bicicleta . Va fi SFARSITUL ciumei rosii psd -pentru orasul nostru evident- dupa iarna care va veni . Pentru asta trebuie felicitat edilu sef ecosal .

    Raportează
  • postat de Terente Miercuri, 12 Aprilie 2017 20:19 89.137.231.*** Link la comentariu

    Hal de consilieri liberali! Pai au ajuns comunistii sa va depaseasca in optiuni liberale pt. a decapusa orasul de acest parazit Apaterm/Calorgal/Electrocentrale? Sa va fie rusine. Huuuoooo!

    Raportează
  • postat de cetateangl Miercuri, 12 Aprilie 2017 19:58 89.136.2.*** Link la comentariu

    Maidanezi sa fie ! In rest, oamenii... nu mai conteaza.

    Raportează
  • postat de Mihai Miercuri, 12 Aprilie 2017 18:20 78.96.254.*** Link la comentariu

    Bravo Galateni! Iata cat de bine ati votat! "Dati-va cu capul de pereti" acum, caci nu aveati si asa, destule probleme pe cap! Bravo!

    Raportează
  • postat de aducatori de frig si mizerie in oras Miercuri, 12 Aprilie 2017 17:21 89.136.187.*** Link la comentariu

    ce se va intimpla cu spatiile de proprietate comuna ramase fara caldura pe timpul iernii. se vor degrada.... uscatoare, casa scarilor, subsoluri cu instalatii de apa rece neizolate ? vor cadea in circa proprietarilor? de ce, daca in proiectul de executie a cladirii era luata in calcul si caldura din aceste spatii comune ca sa nu se distruga prin mucegaiuri si condensuri ce vor rezulta ? legea spune ca decizia de debransarea unei utilitati condominiu se face cu acordul tuturor proprietarilor sau in regim de situatie de urgenta . e vreun razboi, o molima universala sau ceva care sa poata permite c.l sa intrerupa furnizarea caldurii in oras, drept legitim a locuitorilor prin lege? puneti mintea la lucru, gasiti solutii, MUNCITI pentru cei ce v-au ales. NU DISTRUGETI CU NISTE RIDICARI DE MINA!. gasiti solutii de debransare individuala a celor ce nu platesc dar nu puneti pe toti in aceeasi oala si inchideti tot. asa e cel mai usor, sa darimi. voi nu a-ti facut nimic in orasul asta ca sa va permiteti sa distrugeti ce au facut altii! eu personal voi da in judecata c.l pentru ca-mi aduce prejudiciu spatiului de proprietate comuna din bloc din debransarea abuziva. VRETI SA VA SPALATI PE MIINI CU CEVA GOZURA ARUNCATA DIN BANI PUBLICI CA SA NU VA MAI DOARA CAPUL!. HALAL ALESI! ARUNCATI ORASUL IN MIZERIE CA-I MAI USOR ASA DECIT SA VA PUNETI MINTEA LA CONTRIBUTIE. RUSINE C.L nu cred ca v-a votat nimeni sa aduceti frigul si mizeria in galati. asa gindesc eu masura luata de c.l galati

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.
ATENTIE: Comentariile nu se mai publica automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.