Gălăţeni BUN-PLATNICI prinşi între Apă Canal şi DATORIILE ASOCIAŢIEI: Cu branşamente INDIVIDUALE, dar tot au rămas FĂRĂ APĂ (FOTO)
Foto: Foto Nicoleta Onofrei

Gălăţeni BUN-PLATNICI prinşi între Apă Canal şi DATORIILE ASOCIAŢIEI: Cu branşamente INDIVIDUALE, dar tot au rămas FĂRĂ APĂ (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Opt locatari ai Asociaţiei 775 acuză Apă Canal de abuz, pentru că le-a sistat apa chiar dacă sunt bun-platnici * Apă Canal spune că Asociaţia are datorii, iar banii celor bun-platnici nu au ajuns la societate


Chiar dacă au investit, anul trecut, sume de peste 1.000 de lei fiecare în instalaţii de individualizare a reţelei de apă rece, câţiva locatari de la blocul S11, scara 3 din IC Frimu, s-au trezit, luni dimineaţă, cu robinetele secate, din cauza datoriilor asociaţiei de proprietari de care aparţin. Ştiindu-se bun-platnici şi luaţi pe nepregătite, s-au dus cu toţii să ceară explicaţii de la Apă Canal.

„Anul trecut, în aprilie, ne-am făcut separare la apă rece cu adeverinţă că nu suntem datornici de la administraţia asociaţiei. Ne-am plătit la zi datoriile către asociaţie, dar cu toate acestea Apă Canal ne-a oprit azi dimineaţă apa, fără să ne anunţe. Există două vane, una pentru datornici, cealaltă pentru noi. Înţelegerea a fost: chiar dacă opresc vana datornicilor, lasă vana noastră în pace”, ne-a explicat supărată doamna Calotă Jenica.

Asociaţia nu şi-a respectat angajamentul de plată

Potrivit purtătorului de cuvânt al societăţii Apă Canal, Cornelia Arnăutu, pentru că Asociaţia 775 are datorii de peste 291 de mii de lei, s-a făcut un angajament de plată eşalonată, angajament care nu a fost respectat de către administratorul asociaţiei, Nataliţa Buruiană. Ca urmare, apa a fost închisă pentru toată lumea.

„Există sentinţă civilă pentru executarea Asociaţiei, pentru sistarea apei. A depăşit termenul legal de plată a facturilor. Ea vine cu încasări treptat, dar are facturi neachitate din 2011, luna a cincea, iar pentru facturile din noiembrie 2013 încoace nicio bucăţică nu e plătită. Dacă plăteşte ceva, se duce în ordinea cronologică a emiterii facturilor, pentru lunile anterioare. Nu mai are plată pe facturi din noiembrie 2013. Aproape doi ani în care noi am dat apă aproape pe degeaba”, ne-a spus purtătorul de cuvânt. Acesta a mai explicat că singura soluţie prin care oamenii să primească din nou apă rece este ca Asociaţia să vireze bani către societate.

„Se presupune că aceşti locatari care s-au separat cu consumul îşi plătesc facturile. Nu ştim dacă aceşti bani de la locatari au ajuns la Apă Canal. E clar că la noi nu au ajuns, conform evidenţelor, sau nu au ajuns toţi. Cei care s-au dus acum în distribuitor au plătit facturile, deci facturile curente ale asociaţiei trebuiau să fie achitate, ori nici măcar acestea nu sunt achitate”, a mai spus Cornelia Arnăutu.

Administratorul recunoaşte că nu s-a respectat eşalonarea

Administratorul Asociaţiei 755, Nataliţa Buruiană (consilier judeţean n.a.), recunoaşte că angajamentul de plată încheiat în decembrie nu s-a respectat, dar spune că: "Am plătit tot ce s-a încasat către Apă Canal. Măcar să fi pus un anunţ, am aflat de la locatari că s-a sistat apa. N-au ţinut cont nici de scările unde există distribuitor şi care sunt la zi cu plăţile".

Nataliţa Buruiană a mai adăugat că banii pentru cheltuielile de judecată, onorariul de executor sunt plătiţi tot din factura de prestaţie, şi a făcut apel la locatarii cu datorii: „Să vină să achite obligaţiile, eşalonat, dacă dau măcar câte un milion este bine. Locatarii trebuie să înţeleagă că şi penalitatea este datorie”, ne-a spus administratorul Nataliţa Buruiană.

Domnul Calotă acuză societatea Apă Canal de abuz, atâta timp cât ei plătesc la zi, iar branşarea individuală a fost făcută chiar la recomandarea societăţii furnizoare. „Este vană generală, vine vana bun-platnicilor, care merge către distribuitorul separat, apoi apometrul. Apă Canal a luat apometrul şi a lăsat pe toată lumea fără apă. Noi vrem să ne dea nouă drumul la apă, şi să-i blindeze pe rău-platnici”, ne-a spus domnul Calotă. Cu toate că locatarii vor ca Apă Canal să vină să blindeze, compania a cerut asociaţiei să facă acest lucru.

„Am solicitat la Apă Canal să avem apă pe toată scara, iar după aceea să angajam o firmă specializată să intre în subsol”, a mai spus administratorul  Nataliţa Bururiană.


VEZI O ANALIZĂ VL despre cine a DISTRUS sistemul de TERMOFICARE al Galaţiului

Citit 8188 ori Ultima modificare Luni, 16 Martie 2015 21:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.